Filmen Heat blir konsolspel

Robot
Medlem
Filmen Heat blir konsolspel

Sjukt bra film om inte annat!
Blir nog inte lätt för dem att matcha.


signatur

Fueled by coffee.

Redaktör

Rullen var bra, men inte alls vad jag hade förväntat mig med såna skådisar, för mycket action för min smak. Men soundtracket var bitvis enormt: Mobys tolkning av Joy Divisions "New dawn fades" - tårta!


signatur
Medlem

En av mina favorit filmer! Grymt bra rulle med Al Pacino, spelet kommer knappast bli lika bra som filmen.. Mycket tveksamt!

Medlem

Tycker Heat är helt fantastiskt och att se dessa två giganter prata med varandra på cafét var mäktigt. Tycker Heat levererar underhålling och djup på världsklass. Jag hoppas innerligt gearbox gör en bra tolkning, vill inte ha en flopp av ett sådant mästerverk till film.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Fantastiskt bra film, en av de bästa jag sett.
Så kan hoppas att spelet blir enormt bra.

Skulle gärna vilja ha ett spel med LEON med.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Fast ett spel med LEON hade väl blivit väldigt likt Hitmannen spelen ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

En grej som Heat gjorde grymt bra och knappt någon film har lyckats att återskapa, är ljudet från vapnen. Så sjukt bra gjort, närmaste jag kan komma på är Collateral (också en grym rulle), men där har ju Herr Mann haft några rejäla fingrar med i spelet.

Hade hellre sett Heat till PC, i en mix av GTA och GRAW (du styr en grupp kriminella i en stad som ska råna en bank och sedan fly). Det hade fanimej smakat hallontårta.

Medlem

Jävlar vad det görs spel på klassiska rullar nu för tiden...
Scarface, Godfather, Heat...
Och alla med Pacino i en roll!
Hoppas detta blir välgjort och riktigt fett!


signatur
Medlem

Det känns som ett "antingen eller" fall. Antingen kommer spelet vara skitbra eller så kommer det vara tokdåligt

Jag hoppas på det första


signatur

tjenare!

Medlem

En av de bästa filmer som någonsin gjorts. Tänk om man kunde få uppleva en så bra thriller igen...

Inaktiv
Skrivet av Johan:

En av de bästa filmer som någonsin gjorts. Tänk om man kunde få uppleva en så bra thriller igen...

Ja, om man ändå kunde få göra det.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Till konsol? Då är ju allt förstört redan från början.

Filmen är mycke bra... speciellt scenen när dom rånar banken, sånt skulle jag vilja se i stockholm.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar