Krav på åldersgräns för våldsamma spel

Robot
Krav på åldersgräns för våldsamma spel
Medlem
Krav på åldersgräns för våldsamma spel

Hah, ja det var ju en kunnig moralkärring!


signatur
Medlem

Det är ju bara totalt psykade människor som blir så pass påverkade av spel. Normala människor får nog inte ett sådant utbrott för att spelat ett visst spel, men visst, jag tror att spel i huvudtaget kan påverka ens humör. Jag menar, spelar man The Sims (vilket jag inte gör, utan bara som ett exempel på ett lugnt och brantillåtet spel) och blir störd när man är mitt uppe med att hjälpa sitt folk att gå på toa så kan man bli irriterad. Inte mer än så.

Medlem
Skrivet av MasterChrizz:

Det är ju bara totalt psykade människor som blir så pass påverkade av spel. Normala människor får nog inte ett sådant utbrott för att spelat ett visst spel, men visst, jag tror att spel i huvudtaget kan påverka ens humör. Jag menar, spelar man The Sims (vilket jag inte gör, utan bara som ett exempel på ett lugnt och brantillåtet spel) och blir störd när man är mitt uppe med att hjälpa sitt folk att gå på toa så kan man bli irriterad. Inte mer än så.

Amen!

Moralkärringarna är totalt insnöade. Låt dem sticka vidare på sina bomullströjor så kan vi som lever i verkligheten fortsätta att njuta av detta "nya" medium.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Föräldrar hinner inte umgås tillräckligt med sina barn, vilket gör att barnen flyr in i våldsamma datorspel.

Då vore det väl bättre att lagstifta om att föräldrar ska ha tid med sina barn?

Medlem
Skrivet av Jower:
Citat:

Föräldrar hinner inte umgås tillräckligt med sina barn, vilket gör att barnen flyr in i våldsamma datorspel.

Då vore det väl bättre att lagstifta om att föräldrar ska ha tid med sina barn?

WOOT!?! Är du helt SINNESSJUK!? Du måste ha *skriv in egen aktivitet här*!
Låta föräldrarna spendera tid med sina barn? Hur sjuk är du på en skala?
Nä, det är väl heeelt klart bättre att förbjuda barnen att spela spel (ja, förutom spel som Nalle Puh Och De Magiska Honungsbina, eller Kalle Anka Och Knattarna).
Nu kanske ni anar någon slags sarkasm här riktad mot alla föräldrar, men NEEEeeejdå, jag är stööört allvarlig att de INTE ska umgås med sina barn så de riskerar att växa upp i en trygg familj med normala beteenden. Bäst att skylla alla problem på datavärlden istället och sen struntar vi i statestiken hur FÅ ungar som egentligen blir våldsbelägna och begår mord etc gämfört med hur många som spelar samma spel och har samma förhållanden i hemmet. *muttrar*

(Jag håller fullständigt med, lagför att föräldrar ska ta ansvar för sin avkomma) 8)

Inaktiv

Klart det ska vara åldergräns på våldsamma spel,
men då skall föräldrarna ha lite vett att se till att
barnen inte spelar det med.

Det hjälper ju inte med åldersgräns, ansvaret ligger hos föräldrarna.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av MasterChrizz:

Det är ju bara totalt psykade människor som blir så pass påverkade av spel. Normala människor får nog inte ett sådant utbrott för att spelat ett visst spel, men visst, jag tror att spel i huvudtaget kan påverka ens humör. Jag menar, spelar man The Sims (vilket jag inte gör, utan bara som ett exempel på ett lugnt och brantillåtet spel) och blir störd när man är mitt uppe med att hjälpa sitt folk att gå på toa så kan man bli irriterad. Inte mer än så.

Word.

Medlem
Citat:

Funkar lagstiftning mot potentiellt våld?

Nääää.

Medlem

Ack så många gånger detta tagits fram. Men jag håller med, Joel på EB Games, det skulle bara främja piratkopiering som redan är hemskt mycket.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Sätter dom dit åldersgräns så köper mina föräldrar hem spelen till mig, jag är deras ansvar, och efter så många års spelande så har dom fattat att jag inte blir påverkad ett dugg. In fact, de enda spelen som jag blir irriterad på är typ tetris och sånt, och jag tror inte folk går ut och mördar för tetris ;).

Medlem

Man bör inte få köpa/spela spel om man inte fyllt 18.
8)


signatur

Meep!

Inaktiv

Det som hände i Columbine har ingenting med dator spel att göra. När ska folk fatta det?
Hur var pojkarnas hemma förhållanden? antagligen inte så bra
Hur kunde dom få tag i vapen? kanske för att man kan köpa det fritt i affärer.
Lärarna på skolan måste ha sett att det var något konstigt med killarna....men brydde sig antagligen inte.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Klart det ska vara åldergräns på våldsamma spel,
men då skall föräldrarna ha lite vett att se till att
barnen inte spelar det med.

Det hjälper ju inte med åldersgräns, ansvaret ligger hos föräldrarna.

True.... Var är föräldrarna ???? Det är ju dom som ska hålla koll på detta.....

Medlem

Det är inte datorspel som gör mig aggressiv och våldsbenägen.... utan det är korkade artiklar som denna som gör mig det...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Det är inte datorspel som gör mig aggressiv och våldsbenägen.... utan det är korkade artiklar som denna som gör mig det...

Haha ja precis!

Detta är exakt som när rocken var ny. Samma bullshit, dessa diskussioner kommer alltid finnas så fort nåt nytt kommer som folk inte har den blekaste vad det handlar om.

Medlem

Håller med. Sådant får också mig ur balans.

Medlem

Jag visste det! Jag visste att det bara var en tidsfråga innan någon svensk politiker skulle börja apa efter debatten som rullat på i USA det senaste året.

Citat:

Har du spelat något tv-spel själv?

- Nej, jag har inte personligen spelat något våldsspel, men jag har sett på vid ett tillfälle. Jag tycker att det känns så brutalt att hålla på och döda.

Det kanske är dags att göra det då innan man öppnar käften och spottar ur sig en massa idiotiska och helt felaktiga påståenden. TV-spel kommer inte att förvandla någons söta små barn till fanatiska psykopater. Jag lovar er!
Sen kanske man inte behöver köpa Postal 2 till Lisa, 5 år, eftersom det faktiskt riktar sig till vuxna människor. Detta är dock och bör förbli föräldrarnas beslut. Ingen i ämnet helt okunnig politiker ska in med sin jävla övermoraliska pekpinne och besluta vilka spel föräldrarna får och inte får ge till sina barn.

Sen är det ju komiskt att totalförbud alltid ska komma på tal i dessa sammanhang. Jag förstår mig inte på vissa människor. Om de inte gillar en viss sak: FÖRBJUD! Vore det inte enklare för dem att undvika dessa saker istället? Vuxna människor ska givetvis få avgöra vilka spel de ska spela. Vi lever faktiskt i ett fritt land...än så länge i alla fall.

Medlem

Åldersgränser är bra om de kan hållas också, vilket jag tvivlar då det inte är speciellt svårt att piratkopiera t.ex. och föräldrars dåliga kunskap om spel.
Däremot är det viktigast att unga barn ska hålla sig borta, är väl under de första 7-8 åren man bildar grunden till sin personlighet som man har med sig under hela livet. Vid dom åldrarna tycker jag absolut inte man ska få spela våldsamma spel.

Inaktiv

nä som påpekat,, tycker inte att en tjej/kille under 12 ska spela postal2 för att dom inte har hunnit fatta det här med värderingar då.. Barn suger åt sig allt och just vuxenspel ska vara just vuxenspel.

men censur.. nej tack

Inaktiv

Alltså... våldsamma spel gör en aggresiv. Så är det bara. Sen reagerar vissa fittor olika, sitter jag och spelar postal 2 varenda jävla dag och så är jag arbetslös ochjävligt elss på livet så vet man inte vad som kan hända, om man bor i usa då. hur som helst skulle jag vilja ha en länk till nyheten... nu måste jag leta upp den.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Åldersgräns på spel är självklart.
Sen är det upp till föräldrarna och ta ansvaret.

Bra att föräldrarna får lite pointers .

Sen att deras barn inte håller med att ett spel är kanske för våldsamt, tja när håller barn med sina föräldrar när dom är unga, dom är iaf i minoritet så mycket kan man säga.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar