Köp filmen BloodRayne - få spelet

Robot
Medlem
Köp filmen BloodRayne - få spelet

Alla gamers skaffar detta bara för intervjun yes? ^^

Medlem

rör varken filmen eller spelet med än tång. Får rysningar av obehag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelet är småtrevligt men filmen tar man ut på gården och skjuter innan den muterar ifall man har oturen att äga ett exemplar.

Medlem

But but.... Boobies!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bloodrayne 2 var ett särdeles oputsat spel. Jag kan knappt tänka mig hur dålig filmen måste vara.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Det känns som om manuset till Bloodrayne låg på 7-8h och istället för att skriva om manuset så tog dom bara bort massa scener.
Filmen är såldeles väldigt rörig och många saker som sker är väldigt obefogade.

Medlem

Jag gillade det första BloodRayne. Det var en härlig känsla att springa in i ett rum fullt med nazister och röja loss med knivar och skjutvapen. Efteråt såg rummet ut som ett slakthus med blod och kroppsdelar på både golv och väggar. Nu är jag inte någon psykopat men det fanns något uppfriskande med hur blodigt spelet var och det passade in i sammanhanget. Jag lyckades dock aldrig spela igenom hela eftersom det blev ganska svårt mot slutet.

Eftersom jag gillade ettan såg jag givetvis fram emot releasen av BloodRayne 2. Detta var dock 2004! Av någon anledning tog det ett och ett halvt år att få ut spelet i europa. Jag kommer troligtvis att införskaffa det vid något tillfälle men denna förseningen gjorde mig förbannad och de kan ju glömma att jag tänker betala fullpris för ett så pass gammalt spel.

Det är ju en trevlig bonus att de lägger med spelet på DVD:n. Det kanske nästan krävs för att folk ska köpa filmen efter all negativ kritik den fått. Jag har inte sett den själv så jag vågar inte uttala mig om den. Nu är det ju inte alls säkert att spelet kommer att ingå i region 2 utgåvan eftersom det som sagt släpptes ganska nyligen i europa.

Medlem

Tänker inte ens försöka se filmen (kom ihåg Starship Troopers 2 BRRR) men spelen, både ettan och tvåan var väldigt underhållande. De har en viss enkel charm och combo systemen och de olika krafterna var faktiskt tillräckligt varierade för att hålla det roligt, gott om fiender också.

Medlem

Jag gillade ettan, tvåan var väll sisådär. Kändes som att de sabbade stämningen med att modernisera bestyckning och omgivning samt att lägga till en massa moves som inte fyllde någon direkt funktion. Inte helt olikt Tombraider 2 (och tre, fyra…) med andra ord.

Filmen var en smula rörig. Att manuset var som förväntat är ju… förväntat.
Filmen är ju trotts allt baserat på ett spel där en pinuppa knivar nazister. Vad kan man begära?
Tycker i alla fall att den kunde ha gjorts en smula mindre rörig med väldigt små medel.
Typ en film som man skulle kunna se en lördagskväll när man är lite seg.

Filmen och spelet matchar nog varandra väldigt bra, så några ex kommer nog att säljas.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

finns att köpa på www.axelmusic.com om nån är sugen ;D

http://www.axelmusic.com/productDetails/855280001380

BLOODRAYNE (UNRATED) (DVD+PC DVD-ROM GAME)


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Filmen är riktigt kass...
Hon som spelar BloodRayne, Kristanna Loken, gör faktiskt ganska bra ifrån sig jämfört med alla andra som är riktigt kassa i sina roller, men även om hon är bra är manuset så oerhört äckligt dåligt att man sitter och väntar på att lidandet ska ta slut.
Michelle Rodriguez, eller Ana Lucia som Lost-fans känner till henne som förstår jag inte varför de hade med i filmen överhuvudtaget.
Smärtsamt att behöva lyssna när hon försöker använda engelsk accent :/

1
Skriv svar