New Super Mario Bros - säljer massvis i Japan

Robot
New Super Mario Bros - säljer massvis i Japan
Medlem
New Super Mario Bros - säljer massvis i Japan

Självklart har man bokat ett exemplar!

Inaktiv

Jag är riktigt sugen på det här spelet. Har tyvärr ingen Nintendo DS - ännu.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Flakmonkey

Fin siffra... Final Fantasy XII sålde 1,764,266 miljoner första veckan i japan så det är inte mario som säljer bra ^^

Inaktiv

Hehe


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Siffrorna visar verkligen hur speltokiga dom är i Japan.

Måste erkänna att jag inte hade en aning om att detta spel fanns... Verkar det någe bra?

Flakmonkey
Skrivet av Zerpent:

Siffrorna visar verkligen hur speltokiga dom är i Japan.

Måste erkänna att jag inte hade en aning om att detta spel fanns... Verkar det någe bra?

Fick 9.0 på gamespot iaf

Medlem

Hehe, kanske dags att jag börjar leta info :>

Medlem

"1,764,266 miljoner" låter rätt mycket, eller menar du 1,764,266 st?

Flakmonkey
Medlem

Ganska lätt att hitta spelet faktiskt. Tror det beror på att DS & DSlite är slusålda överallt. Spelet kostar en 4000yen och det är 270kr. Gamla DS går för hutlösa summor och nya DSlite skall vi inte ens tala om.
Ingen affär vet heller när dom får in nya, när man frågar dom.

Men å andra sidan kan man ha röta med. Hittade denna av ren chans idag i ett område i utkanten av tokyo. kostade en 24,000yen och är ganska billigt om man tänker efter pga bristen. Var den sista i butiken och jag knep den. *hehe*
Var inte den färgen jag ville ha, men den var iaf inte vit (den är turkos).

[http://ctrl-alt-delete.nu/stuff/NDSlite_Nsmb.wmv]
Vet att jag suger på videoklippet men, svårt att spela samtidigt som jag filmade skärmen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Men det ser ju hur kul ut som helst! Du får gärna skänka ditt DS tillsammans med NSMB till mig


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Min polare på jobbet har importerat det. Det är hett. Skall köpa det och en dsL senare tror jag. Go Nin!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte illa, var ju riktig supernostalgi med Mario i 2D. Tycker gnistan försvan nästan helt när Mario blev 3D hypat.

Nä kunde dom bara göra något liknande till Wii så skulle man nästan bli småsugen att skaffa en sådan maskin.

Medlem
Medlem
Jee
Medlem

Det blir nog ett köp. Får se om jag väntar tills det kommer hit.


signatur

Eller inte?

Medlem

Kan man lira alla spel på DS som på gba? Alltså utan regioner?

Skägg.
10 Chambers

Hm, det där får man verkligen ståpäls av.


signatur
Inaktiv

Mjo, det är väl bara börja leta efter ett DS till bra pris


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Medlem

Så synd att det verkar vara äcklig förrenderad pseudo-3D-grafik och inte mysig handpixlad 2D-grafik.
Tycker verkligen karaktärsdesignen på Mario förlorade all sin charm i och med Mario 64 och Mario Party och allt vad det heter, vad har hänt med den gamla fina mario från SMB3/SMW?
Detta ser ju ut som nåt jävla Donkey Kong Country...
Tur att nya Castlevania-spelet var trevlig handpixlad grafik iaf.

Medlem
Skrivet av BigD:

Kan man lira alla spel på DS som på gba? Alltså utan regioner?

Jupp kosolerna är regionsfria.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS#Regional_division
Men spel som kräver kasett i båda enheter verkar behöva samma version kanske ?
Beror nog på hur väl spelet är kodat.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

helt förvånad, ser ju asroligt ut

Medlem

Mario, fan vad nice! Mario på riktigt igen känns det som. Dock äger jag ingen DS, men skulle nog kunna tänka mig köpa den, iaf. Lite:en, men bara för 2 spel ? (metroid hunters och mario). Kommer det någon bra megaman så köper jag den direkt... en handhållen enhet som har 3 bra spel man bara måste spela, är en man måste äga

Medlem
Skrivet av Forcie:

Så synd att det verkar vara äcklig förrenderad pseudo-3D-grafik och inte mysig handpixlad 2D-grafik.
Tycker verkligen karaktärsdesignen på Mario förlorade all sin charm i och med Mario 64 och Mario Party och allt vad det heter, vad har hänt med den gamla fina mario från SMB3/SMW?
Detta ser ju ut som nåt jävla Donkey Kong Country...
Tur att nya Castlevania-spelet var trevlig handpixlad grafik iaf.

Jag vet vad du menar, men det är faktiskt skönt att se saker "röra på sig" på ett nytt sätt i spel vi kommer ihåg från förr. Sålänge man inte behöver springa "inåt" i skärmen med gubben utan fortfarande kör sidleds, så är jag ganska nöjd. Det är nog därför mario säljer så bra... gammal men god :).

Medlem

Jävla dyrt spelet ska vara om man köper det i Europa :/. Inte lönt att importera från japan heller det blir bara ännu dyrare då ;). Aja, ska ha detta spelet innan juli, för då bilas det runt i Europa, blir alltid rastlös efter nån timme

Medlem

Det som även förgyller tillvaron lite extra är att när man är lite trött på vanliga mario, så finns det mängder med småspel med.
18st småspel som spelas med pennan och även går att köra i multiplay.
Särskilt fastnat för ett av dom där man skall sortera bomber.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Lär köpa lätt.. synd bara att mario viftar med sina armar som om han vore utvecklingsstörd :/


signatur

Rail or Die

Medlem

hmm.. nästan så man funderar på att köpa en DS


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar