Darwinia-skaparna pratar om sin nästa titel

Robot
Darwinia-skaparna pratar om sin nästa titel

Låter riktigt kul det där med allianserna.

Medlem

ett av världens mest innovativa spelutvecklarföretag. allt de gör är intressant, även om det ibland inte håller hela vägen ut.

Skrivet av chris delay, introversion:

To be honest we make the games we want to make and we don't really pay a lot of attention to external input.

tyvärr är det alldeles för få som kör det racet idag. tack och lov så finns det de som gör det

uplink var ju ett ypperligt meny-baserat spel, och defcon ser ut att bli minst lika spännande. jag undrar om de har byggt in någon slags story även här (uplink hade ju en, lite dold i hackervärlden sådär). kanske är det bara ett schysst förströelse-spel, men sådana brukar väl funka när man vill spela lite med kompisarna. det svenska rymdraket är ju ett tipp-topp på den fronten

sen att deras spel även fungerar till linux gör ju inte det hela sämre. inte för att jag kör det, men ändå, bara möjligheten är förträfflig.


signatur
Medlem

Deras två andra spel har ju varit riktiga höjdare, så jag förväntar mig inte mindre av det här Hoppas bara att dom släpper det på Steam som med Darwinia, Uplink gick väl inte ens att hitta i normala spelbutiker här?

Edit: Bra att man läser intervjun innan man postar, stod ju till och med att dom kommer använda Steam Office Mode låter ju lite kul det med, även fast jag har lite svårt att spela spel på jobbet.

Inaktiv
1
Skriv svar