Allmänt prat, hur ser du på innehållet?

Medlem
Allmänt prat, hur ser du på innehållet?

Som allmänt prat ser ut idag, så känns det ungefär som att läsa "skräp" delen på sin vanliga mail.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Som allmänt prat ser ut idag, så känns det ungefär som att läsa "skräp" delen på sin vanliga mail.

Och vad anser du vara skräp då ?

Själv anser jag alla evighetslånga religion och politik snack är skräp,
men det anser många andra vara det bästa.

Så att döma ut vad andra gillar är väl lite själviskt ?
Undvik det du inte gillar, det gör jag så gott som det går.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Som allmänt prat ser ut idag, så känns det ungefär som att läsa "skräp" delen på sin vanliga mail.

Och vad anser du vara skräp då ?

Själv anser jag alla evighetslånga religion och politik snack är skräp,
men det anser många andra vara det bästa.

Så att döma ut vad andra gillar är väl lite själviskt ?
Undvik det du inte gillar, det gör jag så gott som det går.

Min skräp post innehåller allt från penis förlängare till studiemedel från diverse skumma företag.

Så allt för hela familjen.

Medlem

Hårdare toner, mindre variation på folket som skriver (knappt någon IceMan, Castor och Fames längre), färre intressant ämnen. Inte samma nivå den en gång höll i alla fall.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Alldeles för mycket snack om politik, religion och invandring. Det anser jag är helt ointressant.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hårdare toner, mindre variation på folket som skriver (knappt någon IceMan, Castor och Fames längre), färre intressant ämnen. Inte samma nivå den en gång höll i alla fall.

Folk kanske har skaffat ett liv, eller vänsterprasslar med andra ställen liknande FZ.

Jag är på FZ enbart för att det är en spelsida i huvudsak, övrigt gråter jag inte över om det minskas.

Medlem

Jag njuter av varje sekund i den delen <3


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av SuperTank:

Hårdare toner, mindre variation på folket som skriver (knappt någon IceMan, Castor och Fames längre), färre intressant ämnen. Inte samma nivå den en gång höll i alla fall.

Folk kanske har skaffat ett liv.

Så där du har just slagit nytt rekord i stötande inlägg lästa av tHW. Ett angrepp mot hela forumet och alla andra forum som liknar det.

Och det är det här jag tror är roten till problemet. Ända sen Max försvann har det bara gått neråt. Adminsen fokuserar på helt fel saker. Hur kan hitta admins som klagar på små saker i trådar på mjukvara samtidigt som de äter varandra i kommentrarerna?

Har CastorFiber någonsin varit direkt aktiv? Han brukar typ hålla sig till två trådar per gång så länge jag kan minnas.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det ser ut som om allt färre personer besöker allmäntdelen. Jag kollar forumet dagligen men skriver inte så mycket längre. Skolan tar upp tiden, vilken är lite viktigare. Annars är väl diskussionsämnena dom vanliga med några felplacerade whine-trådar här och där.

Off topic:
Nestor
Fixa till Kapten Haddock. Jag tror inte Hergés släktingar kommer tjafsa om upphovsrätt osv.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Det ser ut som om allt färre personer besöker allmäntdelen. Jag kollar forumet dagligen men skriver inte så mycket längre. Skolan tar upp tiden, vilken är lite viktigare. Annars är väl diskussionsämnena dom vanliga med några felplacerade whine-trådar här och där.

Off topic:
Nestor
Fixa till Kapten Haddock. Jag tror inte Hergés släktingar kommer tjafsa om upphovsrätt osv.:)

Kapten Haddock återkommer när hans psykos är över...när nu det kan tänkas bli.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Knappt så att jag orkar läsa den här delen längre. Föga intressant alltså.

Inaktiv
Skrivet av THEPROTEANSELF:

Knappt så att jag orkar läsa den här delen längre. Föga intressant alltså.

LoL!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Har skrivit merparten av mina inlägg i denna delen så måste säga att det är den bästa delen av forumet.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Avstängd
Skrivet av SuperTank:

Hårdare toner, mindre variation på folket som skriver (knappt någon IceMan, Castor och Fames längre), färre intressant ämnen. Inte samma nivå den en gång höll i alla fall.

Kan hålla med om det mesta.

Jag tycker att det har blivit sämre. Det känns som att det har blivit färre och färre intressanta trådar och allt mer om de tre heta ämnena och det är alltid samma hårda ton. Folk kallar varandra det ena och det andra och det känns som att personangreppen är tämligen vanliga.

En period var det här forumet det ställe jag var mest på när jag surfade, men det har blivit mindre och mindre.

Fler intressanta diskussionsämnen, inte pajkastningsämnen och lite trevligare atmosfär tror jag skulle göra susen. Kanske.

Medlem

Flytta allmän speldiskussion hit och behåll Övriga Spel för specifika spel plz.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

För mycket snack om religioner, invandring, konspirationer och allmän pajklastning, och ej att förglömma aftonbladslänkarna.

Inget av dessa orkar ge mig in på och diskutera, oinsatt och ointresserad är väl de största skälen.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hårdare toner, mindre variation på folket som skriver (knappt någon IceMan, Castor och Fames längre), färre intressant ämnen. Inte samma nivå den en gång höll i alla fall.

Jupp helt klart har det blivit kanske otrevligare, hånande kommentarer,
här är väl ett bra exempel i denna tråd.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=87917

Där folk är upprörda över att dom missat att vinna Betanycklar till BC2 ,

och den som utmärker sig mest är ju den alltid väluppfostrade Nestor med sin nedlåtande och och poänglösa kommentar,

Skrivet av Nestor:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av zauii89:

orka whina , ni hade ju inte gråtit om ni fått en, jag surfade på sidan runt 21 utan större problem.

vaddå whina?!?!
Det är ju förbannat orättvist att vissa kan uppdatera sidan och vissa inte PGA denna piss severn!

Awww..

Blev du urättvist behandlad av en server
Stackars liten.

Livet kissade dig i ansiktet. Livet kommer kissa dig i ansiktet fler gånger.
Skärp dig, ta en grogg och gör något annat utanför datorn

Kommentaren är iaf i mina ögon nedlåtande, fast Nestor och hans anhängare tycker säkert såna kommentare är lattjo.

Medlem

Det är synd att de intressanta trådarna förstörs av den selektiva utformningen som vissa personer följer. Man väljer och svara på det man tror sig kunna svara på och lämnar det andra. Detta dras till kanten genom "nä, nu pratar jag inte mer med dig för du är så blind".
Finns vissa guldkorn ibland, och tacka gudarna(?) för att båtsman är tillbaka.

Edit: Hizzi: Att klaga på en tävling bara för att man själv inte vinner är... hm, hur ska jag uttrycka mig... otroligt barnsligt och hör inte hemma på ett diskussionsforum?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är synd att de intressanta trådarna förstörs av den selektiva utformningen som vissa personer följer. Man väljer och svara på det man tror sig kunna svara på och lämnar det andra. Detta dras till kanten genom "nä, nu pratar jag inte mer med dig för du är så blind".
Finns vissa guldkorn ibland, och tacka gudarna(?) för att båtsman är tillbaka.

Edit: Hizzi: Att klaga på en tävling bara för att man själv inte vinner är... hm, hur ska jag uttrycka mig... otroligt barnsligt och hör inte hemma på ett diskussionsforum?

Jovisst kanske det är så, men jag tycker iaf det är dålig still att vara ndlåtande,
folk borde veta bättre.

Medlem

Något jag tycker är tråkigt är att vissa ibland får för sig saker man inte ens sagt. Bara för att man kommenterar vad de säger och kanske säger emot på ett par punkter, tror de att man har helt motsatt åsikt. Som i fallet med många invandringstrådar; ogillar man inte all invandring ser helt plötsligt inga problem med den alls, man kör "strutsbeteende", man lever i en småstad, man är invandringskramare och jag vet inte vad. Många personer skapar falska dikotomier, något som både tar kraft och är onödigt. Det kan istället vara bra att finna gemensam mark att stå på, och sedan gå vidare därifrån.

Tonen från vissa är ibland onödigt hård, det gäller alla sidor av de diskussioner vi har här. Jag försöker själv ha en korrekt ton och hålla mig till sakfrågan, men jag är inte mer än människa och kan självklart använda för hårda ord ibland.

Angående innehållet, vad tycker ni som anser att det är dåligt att det skulle vara istället?

Medlem

Enda åsikten jag har är att alla har rätt att yttra sig,
även om alla kanske inte använder så fina ord eller skriver helt korrekt,
alla är olika och utrycker sig på sitt sätt.
Så ska det vara , och utan onödigt hånande och nu ska du minsann vara lika duktig talare som jag i en debatt attityd.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Något jag tycker är tråkigt är att vissa ibland får för sig saker man inte ens sagt. Bara för att man kommenterar vad de säger och kanske säger emot på ett par punkter, tror de att man har helt motsatt åsikt. Som i fallet med många invandringstrådar; ogillar man inte all invandring ser helt plötsligt inga problem med den alls, man kör "strutsbeteende", man lever i en småstad, man är invandringskramare och jag vet inte vad. Många personer skapar falska dikotomier, något som både tar kraft och är onödigt. Det kan istället vara bra att finna gemensam mark att stå på, och sedan gå vidare därifrån.

Tonen från vissa är ibland onödigt hård, det gäller alla sidor av de diskussioner vi har här. Jag försöker själv ha en korrekt ton och hålla mig till sakfrågan, men jag är inte mer än människa och kan självklart använda för hårda ord ibland.

Angående innehållet, vad tycker ni som anser att det är dåligt att det skulle vara istället?

Jag tror bestämt att jag håller med båtsman, med en inflik till dom som tycker att innehållet är dåligt ; Det är vi som användarbas som skapar innehållet på forumet, om man tycker att det är dåliga saker som det diskuteras om (fast det har väl mest varit smutskastning som pågått nu).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är synd att de intressanta trådarna förstörs av den selektiva utformningen som vissa personer följer. Man väljer och svara på det man tror sig kunna svara på och lämnar det andra. Detta dras till kanten genom "nä, nu pratar jag inte mer med dig för du är så blind".
Finns vissa guldkorn ibland, och tacka gudarna(?) för att båtsman är tillbaka.

Skrivet av bjosarn:

Tänkte överge den här tråden till sitt öde, pga. all skitsnack och selektiva val av vilka saker man vill svara på. Obekväm statistik eller svar stöter man bort som "nu pratar inte jag med dig mer".

Medlem

Hizzi;

^^

Ta inte internet på för stort allvar

Skrivet av båtsman:
Skrivet av Nestor:

Själv älskar jag forumet. Det förgyller verkligen min tillvaro :=)

Synd att forumet hatar dig då.;)

För att traverstera en känd internetpersonlighet
"Ohhnää..en person på internet tycker inte om mig. Mitt liv är förstört"


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Själv älskar jag forumet. Det förgyller verkligen min tillvaro :=)

Synd att forumet hatar dig då.;)

Medlem

Nestor, bjosarn, HollowMan och Greger förgyller min tillvaro. Alla fyra på sina olika sätt.

Saknar dock EliasN! Relgiondiskussionen har avtagit...

Inaktiv

I början på fz var inne och älskade och diskutera
( ni kan säkert minnas någon gång då det var en tråd om dom globala uppvärmningarna).
Nu vet jag inte riktigt om det forumet håller samma klass ( eller är det bara så att det inte innehåller
tillräckligt många intressanta trådar).

Medlem

Allmänt prat som går off-topic.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av Lusen:

I början på fz var inne och älskade och diskutera
( ni kan säkert minnas någon gång då det var en tråd om dom globala uppvärmningarna).
Nu vet jag inte riktigt om det forumet håller samma klass ( eller är det bara så att det inte innehåller
tillräckligt många intressanta trådar).

Global uppvärming var det;>

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=88020


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

innehållet varierar och människorna varierar, forum upplever årstider, men det behöver inte vara dåligt, det går att finna nåt fint i varje årstid.

Det vettigaste man kan göra om man inte trivs är att hitta något annat att göra med tiden, kanske kika in då och då och se om det känns annorlunda, gör det inte det är det inte värre med det då man funnit ett mer kvalitativt sätt att spendera sin tid på. Inte för inte att jag ibland försvinner men sen återkommer huxflux
Jag vill ju såklart inte att folk försvinner eftersom det påverkar kvalitén, därför om man är påhittig kan man ju försöka påverka innehållet och kvalitén, t ex skapa trådar som man själv är intresserad av.

Jag gillar långkörartrådarna där det uppstår en massa olika frågeställningar att ställa sig inför även om jag inte alltid känner behovet av att kommentera.

De andra långkörartrådarna, vilken bil i vilken film liknande grejerna stör jag mig mest på, de är trådar som för evigt kommer att fylla första sidan men fyller inte i mitt tycke något syfte.


signatur

thank you, come again

12
Skriv svar