Microsoft utvecklar ny handkontroll?

Robot
Microsoft utvecklar ny handkontroll?
Medlem
Microsoft utvecklar ny handkontroll?

Verkar som Nintendo satt många myror i huvudet på både Sony och Microsoft med sin Wii. Utvecklas ju saker hej villt nu för att vara lika påhittiga.

Medlem

Vad är det för fel på den nuvarande kontrollen?

Inaktiv

Det handlar inte om att ersätta den nuvarande kontrollen, bara att skapa en enklare som lämpar sig bättre för yngre..


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv
Skrivet av Marv:

Vad är det för fel på den nuvarande kontrollen?

Det är mkt de men bra bättre emot PS3 kontrollen iaf.


signatur

sleeplezz

Medlem

Mycket fel på 360-kontrollen? Den är den bästa kontrollen som släppts ännu i min bok.

Klart Nintendo sätter griller i huvudet på konkurrenterna. You snooze, you loose. Så enkelt är det. Nintendo har oftast rätt i slutändan och det respekterar de. Skulle inte förvåna mig om nästa generation av konsoller har större fokus på unika och roliga spel än hårdvara och grafik, även för MS och Sony.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

Tycker 360-kontrollen är en bland dom bästa kontrollerna (om kanske inte den bästa) på marknaden. PS-kontrollen är en bland dom sämsta jag hållt i, dom analoga spakarna är ju vidrig.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Jag håller helt med. 360-kontrollen är ett mästerverk, Microsoft träffade precis mitt i prick när de designade den. Men till topic då, hur kommer en simplare kontroll att fungera i spel som är designade för en avancerad? Eller utvecklas den specifikt för vissa spel, som typ Buzz-liknande tingester?

Medlem

De kanske bara planerar en enklare kontroll till XB Live Arcade helt enkelt, vem vet...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Som sagt, några detaljer har man ännu inte givit, men det lär ju dyka upp inom en kort framtid. Man börjar ju nästan tänka på tiden då det bara var två knappar och ett styrskors, lätt och effektivt


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Redaktör
Skrivet av kraket:

Man börjar ju nästan tänka på tiden då det bara var två knappar och ett styrskors, lätt och effektivt

Ack ja, less is more och nostalgi är alltid bäst (tills man återupplever den). Men två knappar och styrkors? Pff!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av kraket:

Man börjar ju nästan tänka på tiden då det bara var två knappar och ett styrskors, lätt och effektivt

Ack ja, less is more och nostalgi är alltid bäst (tills man återupplever den). Men två knappar och styrkors? Pff!

Nostalgi! Spelade i sönder två stycken TAC-2 kontroller.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Verkar som om MS ska utveckla en kontroll speciellt utvecklad för handikappade barn :P. Vi får se vad det blir av det här, dock ska man inte börja kritisera vid ett såhär tidigt skede. Vi får helt enkelt vänta på mer info :).

1
Skriv svar