Nya drivrutiner för Soundblaster X-Fi

Robot
Medlem
Nya drivrutiner för Soundblaster X-Fi
Citat:

Man har ännu inte lyckats lösa problem med knastrande ljud, men man arbetar på en lösning

Aha, trodde att det var mitt ljudkort som hade gått sönder eftersom det började knastra samma dag som jag hade varit inne och rotat i datorn och installerade nya drivare.
Kan vara lite irriterande, i Q4 så knastrar det ingeting medans i EVE-online så kommer det då och då, märker att det knastrar oftare när jag har underklockat mitt grafikkort så jag misstänkte ATI-tools också...
Problem solved mao, Creatives drivrutiner som spökar... igen...:<


signatur

How can we win when fools can be kings?

Redaktör

Efter ungefär en månad med X-Fi har jag inte märkt nämnda knaster.


signatur
Inaktiv

Dessa drivrutiner fungerar även för SoundBlaster kort i serien, Live, Audigy 1-2 ect.

Gör följande

1) Ladda ner SBXF_PCDRV_LB_2_09_0001.exe och packa upp exe filen med tex Winrar.
2) Gå in i mappen SBXF_PCDRV_LB_2_09_0001\Src\Drivers och kör igång "Setup.exe" välj att avinstallera dina gammal drivers och starta sedan om.
3) Gör samma sak igen fast den här gången väljer du att installera drivrutinerna och starta sedan om.

Vipps du har nu nya fungerande drivers till tex ditt Audigy 2 ljudkort.

Inaktiv

Först skulle jag vilja veta vart hittar man det här på sin dator? och vad gör turbo exakt?
jag har sökt på min data men har inte hittat
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro
l\Creative Tech\Emu10kx\DriverSettings\Wave\Pin#00000002
jag har ett creative extreme gamer X-FI Fidelity och det kommer knaster och data hänger sig i vissa fall. Jag tror det här kan vara lösningen på mitt problem.. så jag skulle vara tacksam för svar om vart jag hittar just det här vart man kan ändra Turbo.

Jag hitta denna på sidan här på FZ Länken finns med här .
////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Hade lite ljudknaster och hack i spel, läste runt lite och såg att om man går in i

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro
l\Creative Tech\Emu10kx\DriverSettings\Wave\Pin#00000002

och ändrar värdet på Turbo till "0", så försvinner detta 'hacket' eller vad man skall säga. Provade det, och visst, nu fungerar allting fint. För att hitta ett svar på vad denna Turbo-inställningen gör googlade jag runt lite, men hittade inget svar, därför frågar jag nu er. Vad gör denna inställningen Turbo? Är riktigt fundersam på vad jag nu har avaktiverat...

Detta skulle hjälpa om man hade ett Audigy 2 kort, men jag har ett X-fi kort, men det fungerade som sagt även på ett sådant.

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=8086


signatur

Marko

1
Skriv svar