Ron Gilbert vill se bättre spelstorys

Robot
Ron Gilbert vill se bättre spelstorys
Medlem
Ron Gilbert vill se bättre spelstorys

läste lucasart och fick lust att spela full throttle igen.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Jag tycker han ska spela fler moderna spel och gnälla mindre Jag är absolut ett stort fan av Monkey Island, Day of the tentacle, The dig, Full Throttle och framförallt Grim Fandango och saknar den spelstilen. Och det ska erkännas att det kommer få spel i den stilen och att själva interfacet faktiskt i sin enkelhet håller än idag - precis som Heroes 5 håller alldeles utmärkt.

Man får heller inte glömma alla japanska rpgspel som har lika avancerad story men ett annat sätt att komma vidare (fajter istället för lösa pussel) final fantasy serien framförallt...

Och nu har vi även Star Wars Galaxies som är ett minst sagt story drivet rpg-spel. 1:an hade t o m mycket högt kvalitet.

Och det finns faktiskt spel idag som tar storybaserat spel till en helt ny nivå - tänker framförallt på Farenheit som är en av de bästa spelupplevelser jag haft någonsin och det är så nära en interaktiv actionfilm man kan komma...

Jag håller dock inte med honom om att framtiden enbart ligger på PC-sidan. Spelupplevelser av typen farenheit skulle kunna göra så mycket väl på konsoller och framförallt så är begreppet interaktiv film något som borde gå mycket väl i alla hem där bioljud och widescreenapparater blir allt vanligare. Jag menar Farenheit hade varit riktigt underbart på en plasma...

Broken Sword 3 lyckades också göra något bra av det hela med handkontroll styrt spelande med en del orginella inslag. Synd att storyn inte var lika bra som 1:an dock (eller har man kanske blivit äldre bara?)

Inte att förglömma heller är Shenmue som är ngåot av en föregångare till Farenheit. Det är synd att inte mer händer på den här fronten för det är uppriktigt sagt tråkigt att många spel har ungefär samma story som Fear där storymomenten bara är störande...

För den skull inte sagt att jag inte vill ha tradionella peka klicka spel... Jag spelar t o m spel som är snudd på kalkon (Return to mysterious Island) i brist på annat

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Och nu har vi även Star Wars Galaxies som är ett minst sagt story drivet rpg-spel. 1:an hade t o m mycket högt kvalitet.

Antar att du menar star wars: Knights of the old republic serien?

Medlem

Han sa många intressanta och bra grejor i den intervjun.
kul läsning.

t.o.m. så att jag blev sugen på att koda ihopa ett äventyrsspel.
först får jag väll komma på nån fräck story

1
Skriv svar