Gratishelgen för DoD: Source igång

Robot
Medlem
Gratishelgen för DoD: Source igång

jag har startat en server IP 80.244.75.190

Medlem

Vem vet, i framtiden kanske man får fullversionen, men den är endast spelbar i 2 timmar effektiv tid istället för en traditionell demo.

Inaktiv

Är det bara jag som inte lyckas logga in på steam?

Medlem

Allt funkar klockrent och detta är min första dod:s upplevelse(för lat för att ta om det, cut&paste är bekvämare):

[11:15] <Rainbearer> fan, som jag har saknat steam-spelen
[11:15] <Rainbearer> cs-mentaliteten
[11:16] <Rainbearer> startade dod:s alldeles nyss
[11:16] <Rainbearer> 1 minut sedan lite drygt
[11:16] <Rainbearer> hittade en server mer 4 i ena laget och 3 i andra
[11:16] <Rainbearer> joinade det mansvagare laget och såg över vilken klass jag skulle köra, valde och började vänta på att få spawna
[11:17] <Rainbearer> 6 sec till spawn sa den
[11:17] <Rainbearer> när det var 2 sekunder kvar till spawn kom en ruta upp och jag var i menyn igen
[11:17] <Rainbearer> det stod 'kicked by console' i rutan
[11:18] <Zarkow> rofl
[11:19] <Rainbearer> nån som vet hur man kickar men inte vet hur man lösenordsskyddar sin server kanske
[11:19] <Rainbearer> man vet aldrig

Hann inte ens spawna, får prova igen senare

FML
Medlem

Hur mycket tar DoD Source? Alltså gcf-filen osv.

Medlem

Kicked by console. Det är ju auto kick. typ för hög ping eller liknande.

Inaktiv

synd att mitt krashar varje gång jag ska respawna, det tar hela datorn med sig i krashen oxå!
aja, adds to the realism I guess...

får försöka hålla mig vid liv på riktigt!...åh vad jag ska gömma mig i en buske och sitta där hela matchen!

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Vem vet, i framtiden kanske man får fullversionen, men den är endast spelbar i 2 timmar effektiv tid istället för en traditionell demo.

Detta är väl fullversionen? Annars så är det ett jävligt tungt demo på över 3GB.

Inaktiv
Skrivet av PriMo:
Skrivet av Fik0n:

Vem vet, i framtiden kanske man får fullversionen, men den är endast spelbar i 2 timmar effektiv tid istället för en traditionell demo.

Detta är väl fullversionen? Annars så är det ett jävligt tungt demo på över 3GB.

Själva DoD:s tar 1009MB enligt mitt steam. Tyvärr måste man ladda ner delar (hela?) av HL2 också så det blir ganska stort.

Inaktiv

Är det nån som har fullversionen DoD:source ? Jag har det men är så jävla kass helt enkelt så jag håller mej till cs istället.:D

Medlem

utnyttjas till fullo

Medlem

kör dod source flera ggr i veckan faktiskt men endast public ingen tid med clanlir..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Kicked by console. Det är ju auto kick. typ för hög ping eller liknande.

Om under 20 var för hög ping så är det inte många som kan spela på just den servern, om det var något annat så borde felmesset ha indikerat det. Allt är ju default så det torde ju inte ha med det att göra heller.

Inaktiv
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Rizzt:

Kicked by console. Det är ju auto kick. typ för hög ping eller liknande.

Om under 20 var för hög ping så är det inte många som kan spela på just den servern, om det var något annat så borde felmesset ha indikerat det. Allt är ju default så det torde ju inte ha med det att göra heller.

Förmodligen tog du bara upp en bokad slot. Om man inte har interagerat med någon så brukar kicks vara automatiska.

Inaktiv
Citat:

Om under 20 var för hög ping så är det inte många som kan spela på just den servern, om det var något annat så borde felmesset ha indikerat det. Allt är ju default så det torde ju inte ha med det att göra heller.

du kanske hadde dåliga "rates" aka nätverks inställningar inne i spelet, eller inte ändrat namn (Private)?

---

Har spelat DoD sen år 2001 och har även fullversionen av DoD:S och det går väl att spela men icke-source versionen är mycket roligare/grymmare.

Medlem

Har spelat gamla dod en del men tyckte det sög rent allmänt, det här dock är riktigt kul, och roligt att man får testa på skiten. Blir nog ett köp när jag har pengar.

Medlem

Det var helt ok! Tyckte hitboxen var rätt ok också, kanske en aning skev?

Medlem

lite väl realistiskt för min smak, om man nu kan kalla överdrivet stegrande vapen för realistiskt, 2-3 skott sen sköt man måsar istället för den man siktade på. Nej tack


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Varför är alla så himla negativa till DoD Source? Jag har tröttnat på CS 1.6 och många andra multispel, testade DoD S i helgen och gillade det faktiskt. Skiten kostar ju bara 200kr, det var riktigt kul faktiskt. Man får helt enkelt acceptera att dagens multiplay inte är av samma finess och precision som förr..

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

lite väl realistiskt för min smak, om man nu kan kalla överdrivet stegrande vapen för realistiskt, 2-3 skott sen sköt man måsar istället för den man siktade på. Nej tack

har du skjutit stående med en kulsputa irl???

1
Skriv svar