Källkoden till Hellgate: London läckt?

Robot
Medlem
Källkoden till Hellgate: London läckt?

Hype?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Möjligt, men det är sånt här som skrämmer skiten ur aktieägare.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Tja det skulle inte förvåna mig ifall det stämmer.

Medlem

Om det nu stämmer, är det inte en färdig produkt, sådant är inte jag intresserad av.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Efterforskning FTW!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Noooo...

Ni vet ju vad som hände när HL2 källkoden blev "stulen".... DELAYED ><

*snyft*
Aja, hoppas det är skitsnack samt att spelet kommer snart


signatur

Bara gör det.

Medlem

Heh, minns när jag kikade igenom källkoden till HL2 och hittade delar från Quake 1.

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Noooo...

Ni vet ju vad som hände när HL2 källkoden blev "stulen".... DELAYED ><

*snyft*
Aja, hoppas det är skitsnack samt att spelet kommer snart

hade blivit försenat ändå...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Sunray:

Heh, minns när jag kikade igenom källkoden till HL2 och hittade delar från Quake 1.

Jo, det fanns en hel del saker i källkoden till Hl2. Det var rätt roligt att kolla igenom och så, men inte till jättestort värde för en vanlig person.

Inaktiv

efterblivet är bara förnamnet, folk borde lära sig av andras misstag.


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Fy fan för dessa hackers.. det här spelet såg jag verkligen fram imot..

Medlem

Fett... då kanske man kan vänta sig en leaked beta?
hoppas hoppas


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Sui:

efterblivet är bara förnamnet, folk borde lära sig av andras misstag.

Hur fan tror du att dem skulle skydda sig mot detta?

Om han britten kunde hacka sig in i Pentagon mm så vet man att det finns folk som kan ta sig in överallt.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Sui:

efterblivet är bara förnamnet, folk borde lära sig av andras misstag.

Hur fan tror du att dem skulle skydda sig mot detta?

Att inte ha deras nätverk online =D
LAN ftw

Säkert iafall =D men kankse inte så smart.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Finns inget behov att ha en en koppling mot nätet från ett utvecklingskontor, om det inte är viktigt för folk att kunna surfa och läsa vad de skriver om kommande spelet...istället för att jobba.

Inaktiv

bwhahahahahahahaaha...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av Sui:

efterblivet är bara förnamnet, folk borde lära sig av andras misstag.

Hur fan tror du att dem skulle skydda sig mot detta?

Om han britten kunde hacka sig in i Pentagon mm så vet man att det finns folk som kan ta sig in överallt.

Det var typ mer att han hackade deras hemsida efter ledtrådar om Utomjordningar, men jag tror inte han kom åt deras interna servrar.

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Finns inget behov att ha en en koppling mot nätet från ett utvecklingskontor, om det inte är viktigt för folk att kunna surfa och läsa vad de skriver om kommande spelet...istället för att jobba.

Kan vara smidigt ibland om de har team som arbetar off-site, och/eller virtuella team. Inte särskilt säkert kanske, men det förekommer ofta. QA ligger inte alltid på kontoret, t.ex.

Men visst, helst har man ett (äkta) LAN bara.

Medlem

haha rofl , dem måste ju kunna kolla mailen och skicka shit hemifrån och så om man skulle sitta hacker säkert skulle dem inte ha arbets datorerna kopplade till nätet utan ha bara en dator kopplad till nätet som får vara separerad från dem andra ellr nåt

Medlem

Van fanken ska en hacker ha den till? Det kommer säkert bara att försena spelet, jävla klåpare.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Langos:

Van fanken ska en hacker ha den till? Det kommer säkert bara att försena spelet, jävla klåpare.

Antagligen för att kunna spela spelet innan alla andra, plus att kunna cracka ( med t ex no cd-crack ) lagom tills spelet kommer ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Langos:

Van fanken ska en hacker ha den till? Det kommer säkert bara att försena spelet, jävla klåpare.

Antagligen för att kunna spela spelet innan alla andra, plus att kunna cracka ( med t ex no cd-crack ) lagom tills spelet kommer ut.

Hehe, tror du de har lagt in kopieringskyddet innan de ens är klara?
Knappast, han gjorde det bara för att han kunde.. Men att försöka sälja det är bara idiotiskt om det nu är sant.

Medlem
Skrivet av Heya:

Hehe, tror du de har lagt in kopieringskyddet innan de ens är klara?

Why not? Allt skall ju testas.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gjorde dessutom bort mig lite, inget kopieringsskydd = behöver inte ens crackas så.. Men tror knappast att de redan har slutgiltiga filversionerna så det kvittar nog.
För övrigt måste kopieringsskyddet komplimeras in i slutgiltiga produkten så om det nu är med så har han delar av källkod till ett sånt också..

1
Skriv svar