Mordäventyret The Ship släppt

Robot
Medlem
Mordäventyret The Ship släppt

Mycket orginell spelidé! Mycket kul spelkoncept! Ovanligt att se spelutvecklare våga göra annat än WW2 spel eller anti terroristspel. Kommer nog köpat, i fodral!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

$25 kostar det för oss i EU, vilket motsvarar ungefär 180 SEK.

Edit: Köpte det precis, förresten. Grr, skulle ha förköpt det, och fått $5 rabatt, och preloadat det.

Medlem

Jag måste vänta 24dagar innan jag fixar mitt visa kort och köper det =<


signatur

Id give my left arm to be ambidextrous.

Medlem

Spel idén är ju underbar, men är det någon som kan berätta hur bra det fungerar i praktiken? Lutar åt ett Steam-köp för mig ifall det skulle vara värt det

/ LordDaimos

Inaktiv

haha vilket concept... tror jag väntar på ett demo.

Medlem

Fungerar väldigt bra, tycker jag. Rätt så buggigt, men jag tror det ofta beror på felkonfigurerade servrar. Sen så har utvecklaren Outerlight skickat en patch till Valve för distribution, som gör att servern automatiskt kickar folk som ställer till för mycket besvär för andra spelare (dödar "oskyldiga*").

Har spelat ungefär 14 timmar nu, och tycker det är ett vansinnigt roligt spel. Skön känsla att följa sitt mål in ett rum utan att de märker att man är precis bakom dem. Sen stänger man dörren, vilket de hör och vänder sig om samtidigt som man drar fram en golfklubba ur fickan och ser skräcken sprida sig över deras ansikte.

* Ingen är oskyldig i The Ship

Medlem

Köpte det just utan att ha läst någon recension. Vafan, 180 spänn är inte så mycket, och jag är svag för att köpa nedladdningsbara spel. Så...behändigt ^^


signatur

Aj, dina ögon!

1
Skriv svar