Diskus: Vad kräver du för funktioner i konsolerna för att skrota din pc?

Robot
Diskus: Vad kräver du för funktioner i konsolerna för att skrota din pc?
Inaktiv
Diskus: Vad kräver du för funktioner i konsolerna för att skrota din pc?

- Spel som inte är dubbelt så dyra trots halverad kvalitet
- Möjlighet att stänga av bloom!
- Tagentbord och mus
- Linux-stöd
- Möjligheter till självständig/oberoende spelutveckling!!!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

- Spel som inte är dubbelt så dyra trots halverad kvalitet
- Möjlighet att stänga av bloom!
- Tagentbord och mus
- Linux-stöd
- Möjligheter till självständig/oberoende spelutveckling!!!

Typ en PC då

Inaktiv

Uppgraderbarhet. Att kunna byta ut komponenter, för högre prestanda.

Sen sammanfattade SgtKelly det ganska bra.

Medlem

tv-out


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Lustigt att de vill få PC-köparna att köpa konsol genom att säga att deras konsoler inte är en konsol utan mer som en PC...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Möjlighet att själv skapa och installera vilka program jag vill, och inte bara de som plattformsägaren godkänner.

Inaktiv

hehe..aldrig antar jag

isåfall ska den ha allt en pc har o kan göra o då är det ingen konsoll längre, även om den levereras i en fin liten låda

men visst verkar ps3 intressant, men kommer inte att skrota min pc pga det

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

- Spel som inte är dubbelt så dyra trots halverad kvalitet
- Möjlighet att stänga av bloom!
- Tagentbord och mus
- Linux-stöd
- Möjligheter till självständig/oberoende spelutveckling!!!

Second that!

Vill också läga till valfriheten till allt! Du kan om du vill köra linux, modifera winxp eller dylik. Med PC har du en betydligt friare tillvaro sedan är mus och tangentbord helt outstanding.

Skrivet av conthox:

Lustigt att de vill få PC-köparna att köpa konsol genom att säga att deras konsoler inte är en konsol utan mer som en PC...

Väldigt bra summering och visar hur dumt sonys uttalande är.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bryr mig inte vad för funktion de kan peta in i en konsoll pcn kommer jag aldrig skrota, konsoll köper jag för att spela inget annat.

Inaktiv

-överklockning
-möjlighet att kunna uppgradera "burken"
-möjlighet att installera vilket program man vill ord osv
-mus & tangentbord
-bättre spel

Medlem

En konsol är en konsol, en dator en dator. Ska PS3 vara en slags hybrid då eller?

Hade en Amiga 500 förut, helt perfekt dator som man kunde göra allt med, den var ungefär som en hybrid antar jag, jag hade den som spelkonsol men ändå var det en dator egentligen.

Ska PS3'an kunna övertyga mig att vara en dator så måste den ha tangentbord och mus.
Och jag skulle absolut aldrig gnälla om spelkonsolerna fick tangentbord och mus, för en mus och tangentbord är såå många gånger finkänsligare än en speldosa (kan en spelare med en speldosa ens ha en liten chans att vinna mot en spelare med mus och tangentbord?)

Medlem

* att fritt kunna byta och välja komponenter från olika tillverkade till maskinen
* att kunna välja OS själv
* att kunna använda valfria program (när kommer miranda till xbox360? )

sen ska det givetvis vara det självklara: tangentbord och mus. Jag har mer än spelburk, jag har en arbetsstation, nöjesmaskin, musikcenter, biosalong, chatlåda, internetsurf...


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

tangentbord ska det väl gå att köpa till ps3 om jag fattat det rätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Min anledning till att en konsoll är en konsoll är att den ej ska vara uppgraderingsbar så alla som spelar har samma förutsätningar så att vissa får hyper lagg av lite smoke
och andra så ligger fpsen forfarande på 80-90.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Bryr mig inte vad för funktion de kan peta in i en konsoll pcn kommer jag aldrig skrota, konsoll köper jag för att spela inget annat.

Mmm... Fast om möjligheten att spela med tangentbord och mus finns kan det nästan bli tänkbart att skrota PC:n!!! Men inte om stödet bara inkluderar ordbehandling och liknande!

Sen skulle ju möjligheten att uppgradera hårdvaran på konsolen vara bra, men då är det ju ingen konsol, utan en PC... Så Sonys uttalande om att PS3:n är en PC är bara nys... :P:D


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Har aldrig gillat konsoller faktiskt och kommer nog aldrig göra det iheller. Jag är en datormänniska in i minsta detalj. 24 år framför olika datorer and still going strong


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Och jag skulle absolut aldrig gnälla om spelkonsolerna fick tangentbord och mus, för en mus och tangentbord är såå många gånger finkänsligare än en speldosa (kan en spelare med en speldosa ens ha en liten chans att vinna mot en spelare med mus och tangentbord?)

Tror nog att du åker på pisk rätt stort i diverse sport/bilspel om du sitter med tangentbord och motståndaren sitter med en dosa.

I övrigt håller jag med er andra som säger att man borde kunna modifiera och lägga in egna program. Dock finns det inget jag skulle vilja ändra på Wii vad det ser ut nu.

Medlem

finns inget som kommer att få en att skrota PC'n dock kan det kanske bli att man ite kommer bry sig att spela på pc'n fast det tror jag inte heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men Pcn är redan den ultimata spel maskinen vad ska man ha konsoler till?

Inaktiv

Att dom kan göra allt som en PC kan om jag har lust, tex redigera video.

Medlem

Man kan fråga sig varför man skall göra konsolerna så lik en PC som möjligt. Om man nu vill ha en låda som är som en PC, då köper man en PC.

Föressten, ang de olika konsolernas spelformat: Tänk er en PC i samma stil som en konsol. Man köper en EA-dator och kan bara spela spel från EA eller en Atari-dator och kan bara spela spel från Atari...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hmm men då kan du ju lika gärna köpa en PC.
Meningen iaf från början med konsolerna var ju en simpel
spel platform för dem som inte ville knöla eller kanske inte
kunde så mycket med datorerna (Då).

Att kunna typ chatta på msn eller redigera filmer och diverse
på en typ ps3 låter lolx50 löjligt ju :P.

Äsh jag håller mej te datorera lätta o uppgradera så fort ny
hårdvara dyker upp dessutom ligger Pc:n alltid steger före
o alla spel tillverkas ju på datorer ändå

Inaktiv

En konsoll kommer aldrig kunna ersätta min PC, och en PC kommer aldrig kunna ersätta mina konsoller, det är två helt olika atmosfärer då man spelar på dom.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Bara löjligt uttalande... Hade jag funderat på att skaffa mig PS3 innan så skulle jag hellre lägga pengarna på hårdvara till datorn...
PC wannabe är vad dagens konsoller är, förutom Wii då.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av ForrestFox:

Och jag skulle absolut aldrig gnälla om spelkonsolerna fick tangentbord och mus, för en mus och tangentbord är såå många gånger finkänsligare än en speldosa (kan en spelare med en speldosa ens ha en liten chans att vinna mot en spelare med mus och tangentbord?)

Tror nog att du åker på pisk rätt stort i diverse sport/bilspel om du sitter med tangentbord och motståndaren sitter med en dosa.

I övrigt håller jag med er andra som säger att man borde kunna modifiera och lägga in egna program. Dock finns det inget jag skulle vilja ändra på Wii vad det ser ut nu.

Ah, du har rätt, jag tänkte aldrig på sportspelen, men det är för att jag så sällan spelar sådana. Mitt utalande var mer riktat mot FPS som har blivit så otroligt populärt på konsoller nuförtiden. Även strategispel som battleformiddleearth eller det dära AVP-strategispelet (var helt suveränt, men borde kommit till PC istället) får svårt mot en mus, men som du sa så äger nog en konsoldosa i sportspel (men svaret på det är ju att det finns dosor till PC också)

Medlem

Vad jag inte förstår är varför man ska kunna uppgradera hårdvaran i en konsoll. Det är liksom det som är saken med konsoller, att du köper den och behöver inte oroa dig över att nästa månad kommer ett nytt grafikkort och utan det kan du inte spela det nyaste überspelet. Utan istället är det lika för alla, alla har samma grafik och samma fps.

En konsoll kan aldrig ta min dators plats, för mig har konsoller alltid varit till för underhållning, mest med polare men också ibland när man har tråkigt. Men datorer är inte bara något man kan spela på, man kan chatta, redigera olika saker, skriva/läsa etc. Möjligheterna är oändliga!

Medlem

köra backups problemfritt, mus +tgb som fungerar precis som det gör på PCn, billigare spel.

enda fördelen ja ser med konsolen är att ingen har mer fördel än det andra när det handlar om spel. asso p2 vs p4 utan nu finna det inga ursäkter. men det ser jag som den enda fördelen.

ne konsolerna kommer aldrig att rubba PCn för alla gamers är iaf vad jag tror.

Inaktiv

Min lista verkar ha sammanfattat läget rätt bra

När konsolerna uppfyller alla krav på listan har dom korsat gränsen, för då är dom inte konsoler längre. Då är dom persondatorer.

Själv kommer jag aldrig att byta ut min PC. Iden är 20-30 år gammal, men den har utvecklats och nu är PC'n den ultimata multimedia-maskinen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Aldrig skrota datorn, den har allt. Och jag vill inte ha en konsoll som är som datorn, då skulle jag bara inte köpa den, jag har juh redan datorn. :/.
Konsollen ska vara en soft spelplattform som man kan ligga i soffan och spela på med familj och vänner \o/, och själv på slöa sommarkvällar. :).

123
Skriv svar