Starcraft-fans vill skapa animerad film

Robot
Medlem
Starcraft-fans vill skapa animerad film

YAY!

Medlem

Äntligen:D For hoppas att det blir bra också *crosses fingers*


signatur

Videomupp

Medlem

Ja, det här hoppas jag hårt på!


signatur
Inaktiv

Det här ska bli väldigt intressant.

Medlem

Undrar om det blir bättre eller lika dåligt som en U Boll-film.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Fyhelvete vad ambitiöst.
Jag skulle nästan kunna säga redan nu att grafikerna kommer tröttna/få jobb/skaffa fru och barn och hoppa av innan projektet ens närmar sig postproduktion....och om det blir någon kortfilm i slutändan så kommer det vara en nerbantad variant av mycket varierande kvalitet - någonting som släpps med filosofin "fan vad skönt det skulle vara om vi kunde bli färdiga så att man kan ägna sig åt något annat".

Om de lyckas överaska mig med att faktiskt skapa något bra är det dock mycket välkommet. Jag tror inte Blizzard har någonting emot detta - de uppmuntrar ju till skapandet av "fan art".

Medlem

Om inget tråkigt, som till exempel en stämning, inträffar, så lär det ta i alla fall 5 år eller något.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

"om varumärkesjuristerna får bestämma kanske projektet måste stängas ner och det vore ju synd. "

Så, publicera mera hjälper eller?

Inaktiv

Jag hoppas på att det blir en film, kan gärna vänta ca 5år bara den blir riktigt bra
Kanske släpps lagomt till SC2 (om det nu kommer nån gång)


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Trevligt.
Hoppas blizzard inte har nått emot.
Skulle tro att de vill typ att det ska stå att det e Blizzard som äger Starcraft varumärket och så högst

Medlem

Coolt. Hoppas det blir färdigt också. Kommer ihåg att det gjordes en quake3-film men den blev aldrig klar, typ 10min eller nått sånt blev det bara.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Fyhelvete vad ambitiöst.
Jag skulle nästan kunna säga redan nu att grafikerna kommer tröttna/få jobb/skaffa fru och barn och hoppa av innan projektet ens närmar sig postproduktion....och om det blir någon kortfilm i slutändan så kommer det vara en nerbantad variant av mycket varierande kvalitet - någonting som släpps med filosofin "fan vad skönt det skulle vara om vi kunde bli färdiga så att man kan ägna sig åt något annat".

Om de lyckas överaska mig med att faktiskt skapa något bra är det dock mycket välkommet. Jag tror inte Blizzard har någonting emot detta - de uppmuntrar ju till skapandet av "fan art".

Jo, jag tror du har rätt. Alla projekt jag deltagit i har slutat på sådana sätt. Och det brukar oftast bli så när det inte är ett riktigt, avlönat jobb.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

1
Skriv svar