Ubisoft tillkännager Wii-spel

Robot
Ubisoft tillkännager Wii-spel
Inaktiv
Ubisoft tillkännager Wii-spel

Far Cry kan bli spännande


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Skrev ni artikeln innan jag skickade tipset till er?

Hur många spel kommer vid lanseringen då... tror att IGN senast sa att det var over 30 spel totalt.

Medlem

Det finns dom som tycker att "shoot em up" spel inte ska köras på konsoll. Då jag själv inte testat några shoot em up spel på konsoll förr, så undrar jag vad ni andra tycker. Vad jag förstått så ska Wii's "dubbla handkontroll" system göra det nästan likvärdigt som att spela på PC.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Det finns dom som tycker att "shoot em up" spel inte ska köras på konsoll. Då jag själv inte testat några shoot em up spel på konsoll förr, så undrar jag vad ni andra tycker. Vad jag förstått så ska Wii's "dubbla handkontroll" system göra det nästan likvärdigt som att spela på PC.

Shot'em up?

Menar du FPS? Shot'em up är typ space invanders för mig.

Det ska bli intressant och se hur Far Cry kommer fungera pi Wii.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Det finns dom som tycker att "shoot em up" spel inte ska köras på konsoll. Då jag själv inte testat några shoot em up spel på konsoll förr, så undrar jag vad ni andra tycker. Vad jag förstått så ska Wii's "dubbla handkontroll" system göra det nästan likvärdigt som att spela på PC.

jag gillar inte fps på konsoll, det enda som var värt att spela var golden eye på n64. men med nya wii kontrollerna kommer det nog bli roligare än på PC, blir lite mer arcade känsla tor jag. typ virtua cop och sånna lir.

Inaktiv

Vi får hoppas att spelen har lite kvalite också och inte är något som ubisoft slänger ihop för att tjäna storkovan vid release

Komiskt att Far Cry inte längre tycks ha något med företaget Crytek att göra. Undrar vad som hände mellan Ubisoft och Crytek, var det Crytek som inte signade en ny deal med Ubisoft (för att istället arbeta med EA!), eller var det Ubisoft som tyckte att tyskarna var för dryga?

Flakmonkey
Skrivet av darkthunder:

Det finns dom som tycker att "shoot em up" spel inte ska köras på konsoll. Då jag själv inte testat några shoot em up spel på konsoll förr, så undrar jag vad ni andra tycker. Vad jag förstått så ska Wii's "dubbla handkontroll" system göra det nästan likvärdigt som att spela på PC.

FPS funkar bra på konsol, det är inte lika precist eller snabbt men det går alldeles utmärkt... Varför skulle annars miljoner människor köpa FPS till konsol? Om man är van vid mus och tangentbord så krävs det ett antal timmar innan man vänjer sig vid det och den första tiden kommer att vara frustrerande...

Och i teorin så lär ju Wiis handkontroll vara bättre än tangentbord och mus, betydligt närmare "verkligheten" iaf. Ska bli intressant att testa, kanske blir tröttsamt i längden, vem vet.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Det finns dom som tycker att "shoot em up" spel inte ska köras på konsoll. Då jag själv inte testat några shoot em up spel på konsoll förr, så undrar jag vad ni andra tycker. Vad jag förstått så ska Wii's "dubbla handkontroll" system göra det nästan likvärdigt som att spela på PC.

FPS ska absolut inte köras på konsoll. GoldenEye på N64 gick bra tack vare den relativt lätta styrningen. Jag spelade nyligen uppföljaren (GoldenEye: Rogue Agent) på Gamecube och började nästan gråta - så dålig styrning var det. Men Wii lär det dock funka mycket bättre, och jag tror utvecklarana anpassar sina spel (i detta fall Far Cry) till Wiis handkontroll och spelsätt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

skribb, testa något bra FPS på konsol istället för ett riktigt dåligt som Rogue Agent. Det mesta som skiljer de bra ifrån de dåliga är att de bra har oändligt mycket bättre kontroll Halo-serien är hittills den bästa konsol-FPS-serien, men till GameCube funkar Red Faction 2 hyfsat. Fortfarande mil ifrån mus + tangentbord och Halos skönhet, men hyfsat.

OnT: Ubisoft och Nintendo verkar gilla varandra. Och jag gillar båda företagen väldigt mycket. Vilken kombo!

Medlem

Måste säga att jag tycker att fps på konsoll känns helt handikappat. Visst går det o spela, men med den begränsning du minimeras till styrningsmässigt så känns det som att man tvingas till att optimera hanterandet. t ex sikta stilla där du vet att en elaking snart kommer. Tror inte heller att wiis kontroll kommer att ge dig bättre precision gentemot tgntbord mus, men det kommer nog vara en härlig upplevelse som iaf lockar mig.

Medlem

Det finns ju massor med utmärkta FPS till konsoll, och framför allt till Xboxen - Far cry-spelen är ju helt underbara, men framförallt Black är helt klockrent!
Som sagt tidigare så krävs det ju ett tags spelande innan man vänjer sej vid kontrollen, men att det inte går att spela FPS med handkontroll säger mer om spelaren än om spelet....


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av peak_performance:

skribb, testa något bra FPS på konsol istället för ett riktigt dåligt som Rogue Agent. Det mesta som skiljer de bra ifrån de dåliga är att de bra har oändligt mycket bättre kontroll Halo-serien är hittills den bästa konsol-FPS-serien, men till GameCube funkar Red Faction 2 hyfsat. Fortfarande mil ifrån mus + tangentbord och Halos skönhet, men hyfsat.

OnT: Ubisoft och Nintendo verkar gilla varandra. Och jag gillar båda företagen väldigt mycket. Vilken kombo!

Själv tycker jag att Time Splitters 2 och Future Perfect hade den ultimata styrningen. Och för dom som inte vet så är skaparna (Free Radical) några från Golden Eye teamet, om ni provar på Time Splitters 2 så kommer ni förstå vad jag menar då det nästan är exakt likadant.

Skrivet av Bard:

Själv tycker jag att Time Splitters 2 och Future Perfect hade den ultimata styrningen. Och för dom som inte vet så är skaparna (Free Radical) några från Golden Eye teamet, om ni provar på Time Splitters 2 så kommer ni förstå vad jag menar då det nästan är exakt likadant.

Givetvis, att jag skulle glömma dem två. Kanske för att jag inte testat dem själv, men de hörs ju ha riktigt bra styrning

1
Skriv svar