Kolla in ET: Quake Wars

Robot
Medlem
Kolla in ET: Quake Wars

Här finns en Förtitt från IGN och 4st nya filmer för er som inte sett
http://www.quakewars.se/

Medlem

exec speedhack.cfg
Done...

Laddar för fulla muggar!!

Medlem

oooh.... vill ha.... sluta vara ett bra företag och följ resten och släpp spelet nu, balansera sen! haha..


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

kicking ass while hardly trying

Medlem

skit spel...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

skit spel...

för att?

Medlem

Quakeifierad BF2 kopia :D.

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Quakeifierad BF2 kopia :D.

klåpare...
http://games.activision.com/games/wolfenstein/

A.G
Medlem

Nej, detta är inget skit spel du får gärna utveckla dig lite mer HaZe303.....

Synd att det är försenat...Ser verkligen fram emot detta spel.

Medlem

Sånna kommentarer behöver du dela med dig av HaZe303.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Skriva positivt eller skriv inte alls? Detta är ett forum, alla får dela med sig, men vill gärna ha en beskrivning varför det är så skit


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Wow , vilken underhållning!

Snacka om variation i spelet. Ett givet köp från mig... Bf2 kommer bara damma i hyllan när detta kommer


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Tror HaZe303 har vaknat på fel sida

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av ArtMan:

Quakeifierad BF2 kopia :D.

klåpare...
http://games.activision.com/games/wolfenstein/

Wolfenstein var ju SP typ. ET var inte alls som BF2. Medan ET:QW har nästan exakt samma gränssnitt. Bara kolla på kartan eller där du väljer vapen.

Det goa med QW lär bli att den inte blir lika buggig som BF2. Tyvär blir det garranterat tråkigare då man inte kan ta vilket område man vill utan måste ta en i taget. Monoton spelstil och man lär ju tröttna på att reparera den "jävla" bron i början hela tiden osv...

Hoppas dock att spelet blir kul och lär nog bli ett köp av både ET:QW och BF2142.

Artman, han pekade på Wolfenstein: Enemy Territory som är föregångaren till detta. Det var en gratisexpansion till RTCW och i stort sett allt som Quake Wars har är taget därifrån, förutom att det har mycket mer fordon - vilket säkert kan spåras till inspiration ifrån BF, men isåfall är det i stort sett enda

Ifrån W:ET kommer också att lagen möts på en punkt åt gången och inte sprider ut spelarna över hela banan, samt att man bygger broar för att avancera framåt som anfallare medan försvararen ska förstöra. Jag hoppas verkligen på det bästa

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Wolfenstein var ju SP typ.

jora

Skrivet av ArtMan:

ET var inte alls som BF2.

nej det var det inte

Skrivet av ArtMan:

Medan ET:QW har nästan exakt samma gränssnitt. Bara kolla på kartan eller där du väljer vapen.

ojsan, kartan ja...jo, den var väll lite battlefield. ser man på
men jag ser inga spelare som campar vid en flagga ute i öknen?

Inaktiv

detta blir n1 spel .. ser lovande ut

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Artman, han pekade på Wolfenstein: Enemy Territory som är föregångaren till detta. Det var en gratisexpansion till RTCW och i stort sett allt som Quake Wars har är taget därifrån, förutom att det har mycket mer fordon - vilket säkert kan spåras till inspiration ifrån BF, men isåfall är det i stort sett enda

Ifrån W:ET kommer också att lagen möts på en punkt åt gången och inte sprider ut spelarna över hela banan, samt att man bygger broar för att avancera framåt som anfallare medan försvararen ska förstöra. Jag hoppas verkligen på det bästa

Jadå jag vet. Spelade både RTCW i MP och testade ET nån gång men gillade inte det. Problemet är att man har kopierat lite för mycket i QW från BF2 som ser likadant ut. Artilleri, UAV, commander osv...precis samma som i bf2 ju.

Inaktiv

alltså vem bryr sig liksom BF har kopierat andra grejor som dela ut medic , ammo o andra grejor så orka bryy sig..

Medlem

kom väl typ nå screen på etqw där man såg en jeep fara ner från luften i nån fallskärm.. vipps, några veckor senare så slänger de in en sån funktion, antagligen helt otestad, i bf2.. resultatet? folk slänger upp den på tak å kör ner i trånga gränder och lyckas bugga loss skiten så till slut sitter folk INNE i byggnader och skjuter utåt, men kan inte själva skjutas på.. gg EA/Dice

näe, hoppas verkligen att ETQW blir riktigt jävla bra, så man har ett nytt spel att döda tid med samt lira lite matcher osv i funkade i början i bf2, tills man insåg att de aldrig skulle fixa alla jämrans buggar, utan snarare la till nya i varje patch (som knappt ens gick att installera pga.. buggar?)..

Inaktiv
Skrivet av ArtMan:
Skrivet av F3D:
Skrivet av ArtMan:

Quakeifierad BF2 kopia :D.

klåpare...
http://games.activision.com/games/wolfenstein/

Wolfenstein var ju SP typ. ET var inte alls som BF2. Medan ET:QW har nästan exakt samma gränssnitt. Bara kolla på kartan eller där du väljer vapen.

Det goa med QW lär bli att den inte blir lika buggig som BF2. Tyvär blir det garranterat tråkigare då man inte kan ta vilket område man vill utan måste ta en i taget. Monoton spelstil och man lär ju tröttna på att reparera den "jävla" bron i början hela tiden osv...

Hoppas dock att spelet blir kul och lär nog bli ett köp av både ET:QW och BF2142.

Ingen tröttnar på att aktivera bomben i CS...


signatur

pwnd

Medlem

Jag hoppas jag har fel... men tycker allt jag sett senaste tiden indikerar att det här spelet kommer vara kul 1-2veckor och sen tröttnar jag... Däremot var demonstrationen bra från quakecon, men var inte speciellt imponerad av spelet sig själv. Tycker BF2142 verkar mer lovande just nu, och jag vet att det irriterar folk här, och jag kommer säkert ha fel.. Men just nu tycker jag det...Men jag har aldrig gillat Wolf-ET heller så kanske därför??

PS: Har nog haft för höga förväntningar på det här spelet, och det jag sett har inte levt upp till dem förväntningarna. Jag borde lära mig och inte bli hypad av hypen!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Påminner mig starkt om Wolf:ET, nostalgi


signatur
Medlem
Medlem

ar pa quakecon just nu. mycket etqw har spelats och alla besokare verkar vara valdigt nojda med det.

Medlem

Låter bra det Stellan!!!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Citat:

ar pa quakecon just nu. mycket etqw har spelats och alla besokare verkar vara valdigt nojda med det.

Kul att vi har en från SD på forumet. Vad pysslar du med på spelet och kan du ge oss lite insiderinfo?

Citat:

...tyvär blir det garranterat tråkigare då man inte kan ta vilket område man vill utan måste ta en i taget. Monoton spelstil och man lär ju tröttna på att reparera den "jävla" bron i början hela tiden osv...

När dom spelar där på filmen har dom 8 spelare på servern och ändå är det riktigt intensivt, hela poängen med ett sådant spelupplägg där all action fokuserats på ett ställe för att utföra ett speciellt uppdrag. Det är samma sak i W:ET och det kräver en stor del lagspel, det är just detta som gör ET roligare än andra spel på den fronten imo.

Skillnaden i BF är att du kan ha 40 spelare på servern och alla är utspridda och gör lite vad dom vill, ex tar en 'node' själv och springer omkring leker för sig själv. Som en av utvecklarna själv sagt; att det vill ha ett "sandlådespel där man kan springa omkring och göra vad man vill och ändå hjälpa sitt lag". Det står ganska klart att ET: Quake Wars siktar på att bli ett seriösare och mer lagbaserat spelupplägg än i något annat FPS-spel.

Och angående "ET: Quake Wars är en kopia av BF2!", gå och lägg er


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Framförallt, angående pratet om vilket spel som kopierar det andra, titta på skillnaderna istället för likheterna. För skillnaderna mellan ET:QW och BF2 är mångdubbelt större än likheterna. Bland annat har de båda helt olika inriktningar i spelupplägget. Därför kan jag inte på något sätt påstå att det känns som en "quakifierad BF2-kopia"

Btw, artilleriet känns verkligen inte på något sätt taget ur BF2. Och så vitt jag vet är inget commanderläge inbyggt heller?

Medlem

Artilleri och Airstrike fanns redan i RtCW plus att något Commander läge finns inte.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

12
Skriv svar