Halo 2 för pc premiärfotat

Robot
Medlem
Halo 2 för pc premiärfotat

Snyggt ! Inte...

Medlem

Så det här är ett av spelen som ska locka oss att köpa Vista. Efter veckans testning av Vista Beta2 som lyckades radera min HD så avstår jag...
Våga Vägra Vista!!!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Tycker det var extremt texturfattigt om man säger så :/

Inaktiv

Spelet är j*vligt kul, men det lockar kanske inte till att köpa vista

Medlem

Jo det är tillochmed snyggare på xbox tro mig. Iaf textur mässigt.

Inaktiv

vilket skit...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Nja, behöver piffas upp lite på den grafiska delen. På xboxen är det jäkligt kul, hoppas det blir samma på pc. Synd att det bara var pics från mp.

Medlem

Detta är ju inte anledning till att jag köper vista... när Alan Wake kommer så blir det vista för mig. Innan dess så spar jag på mina pengar. Halo 2 är säkert bra, men det lockar mig inte direkt... spelet är ju nästan 2 år gammalt. Känns så iaf

Medlem

Kollade lite på deras FAQ på sidan och hittade en lite rolig sak:
citat "There are currently no plans to bring Halo 2 to Mac, PlayStation 9 or the Commodore 64"


signatur

Spelar på: PC, PS3, PS4
PSN ID: dedday

Medlem

Finns ju inga DX10-kort än, så det hinner nog bli bra mycket trevligare, iaf visuellt.

Medlem
Skrivet av dedday:

Kollade lite på deras FAQ på sidan och hittade en lite rolig sak:
citat "There are currently no plans to bring Halo 2 to Mac, PlayStation 9 or the Commodore 64"

hehehe


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Var ju samma visa med första Halo.
Kom lååångt efter till PCn och då var det urkasst optimerat.

Halo 2 är kanske bättre men det är nog främst för spelets skull och inte grafiken som man ev. vill skaffa det.
Fasst det är i och för sig möjligt att de jobbar med grafiken för att visa up 'DX 10', men jag är lite skeptisk till att de kommer orka göra något stort.

Själva spelet är ju fortfarande bra i vilket fall.
Sen kanske de flesta som är sugna på det redan har spelat sönder det på xboxen men men

Skrivet av N3m35i5:

Så det här är ett av spelen som ska locka oss att köpa Vista. Efter veckans testning av Vista Beta2 som lyckades radera min HD så avstår jag...
Våga Vägra Vista!!!

ROFL !

Att sprida skitsnack om vista bara för att du inte är nöjd med en beta är jeevulskt lågt...

Kan säga dig att du inte förlorade någon data heller, men antar att du redan skrivigt över det mesta...

Medlem

nej nej nej vad fult, jag som är grafikoman och allt :/ Detta måste dom slipa på!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har ett oöppnat Halo 1 DVD fodral här som jag vann någon gång. Kanske borde spela klart det (enbart för story iof)


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Trodde också att Halo 2 skulle se snyggare ut med DX10, men det verkar mer som om det är som vanligt, dvs en vanlig konvertering...

Skrivet av tjoff:

ROFL !

Att sprida skitsnack om vista bara för att du inte är nöjd med en beta är jeevulskt lågt...

Kan säga dig att du inte förlorade någon data heller, men antar att du redan skrivigt över det mesta...

Bespara mig onödiga kommentare när du inte ens vet hur det gick till, och ja jag körde recovery program men fick fram blanka bilder och korrupta rar och word dokument.
Går inte att rädda mycket på NTFS när både MFT och kopian av den raderades eller blev på något sätt korrupt när Vista ville göra en scandisk på partitionen, dessutom så var det inget fel på partitionen innan Vista satte tänderna i den...
Gick som sagt inte att rädda mycket från partitionen, som tur var så hade jag backup på det mesta.
Vista är imo ett skämt som bara går att sälja genom att locka med exklusiva spel till vista som i Halos 2 fall har funnits ute till Xbox i några år...:|:down:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Grafiken är ju skitsamma om spelet går CO-OP (skulle vara svinkul att köra det på PC på legendary med en kompis)

MEN!

precis som förra gången så lär dom väl knappast bry sig om det
sjukt nog med tanke på att det är ett av spelets största "styrka"

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Trodde också att Halo 2 skulle se snyggare ut med DX10, men det verkar mer som om det är som vanligt, dvs en vanlig konvertering...

Skrivet av tjoff:

ROFL !

Att sprida skitsnack om vista bara för att du inte är nöjd med en beta är jeevulskt lågt...

Kan säga dig att du inte förlorade någon data heller, men antar att du redan skrivigt över det mesta...

Bespara mig onödiga kommentare när du inte ens vet hur det gick till, och ja jag körde recovery program men fick fram blanka bilder och korrupta rar och word dokument.
Går inte att rädda mycket på NTFS när både MFT och kopian av den raderades eller blev på något sätt korrupt när Vista ville göra en scandisk på partitionen, dessutom så var det inget fel på partitionen innan Vista satte tänderna i den...
Gick som sagt inte att rädda mycket från partitionen, som tur var så hade jag backup på det mesta.
Vista är imo ett skämt som bara går att sälja genom att locka med exklusiva spel till vista som i Halos 2 fall har funnits ute till Xbox i några år...:|:down:

Men du kan ju inte på allvar hävda att man ska undvika Vista på grund av problem i BETA 2. RC1 släpps snart och är vad jag har läst avsevärt mycket bättre än Beta 2 som är väldigt gammal nu. Du borde ha piratat en nyare version!;)

Medlem

Ja inte var det vackert.


signatur
Medlem

Det blir säkert snyggare när det är färdigt! Just nu imponerar det! (inte!!!) Men ett jävligt bra spel är det iaf...

Inaktiv

Inte så värst snyggt jämfört UT2007, QuakeWars och Battlefield 2142.

Ungefär 2 år för sent.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Finns ju inga DX10-kort än, så det hinner nog bli bra mycket trevligare, iaf visuellt.

Det gör det. Mitt 7900GT har stöd för DX10 tom.

Medlem

haha fan spel från 1998 är ju snyggare.. det där måste vara pre-alpha shots eller nåt de kan ju fan inte mena allvar me dom bilderna.

Medlem
Skrivet av Detrol:
Skrivet av Mabec:

Finns ju inga DX10-kort än, så det hinner nog bli bra mycket trevligare, iaf visuellt.

Det gör det. Mitt 7900GT har stöd för DX10 tom.

Nja, möjligen att kortet kommer fungera när DX10 väl släpps (vore konstigt annars i och för sig ), men det stödjer nog inte DX10-funktionerna som kommer komma

Medlem

Väldigt lågupplösta texturer.. Har inte upplevt något större sug efter Halo-genren längre hos oss PC-gamers faktiskt. Känns inte så intressant överlag då vi har mycket mer intressanta spel i horisonten, så det känns som vi klarar oss utan ännu en halvdan konsolkonvertering.

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Bespara mig onödiga kommentare när du inte ens vet hur det gick till, och ja jag körde recovery program men fick fram blanka bilder och korrupta rar och word dokument.
Går inte att rädda mycket på NTFS när både MFT och kopian av den raderades eller blev på något sätt korrupt när Vista ville göra en scandisk på partitionen, dessutom så var det inget fel på partitionen innan Vista satte tänderna i den...
Gick som sagt inte att rädda mycket från partitionen, som tur var så hade jag backup på det mesta.

Kan lätt interpolera händelseförloppet utifrån dina inlägg.

MFT innehåller inte datan i sig... Finns även flera backuper på MFTn.
Antar att du jobbade med ett recoveryprogram som gick direkt mot disken också utan att ta backup på den först...

Hursomhelst är det löjligt att kritisera Vista på det sätt du gör.
Förstår verkligen företag som väljer att sluta med publika betor. Folk kan verkligen inte förstå vad en beta innebär.

Medlem

Halo 1/2 gör sig bäst på xbox, tror bestämt också att 3an gör sig bäst på 360an, Halo är alldeles för lätt på datorn f.ö.

Medlem

Känns inte särskillt intressant med ett spel som ändå är rellativt gammalt (på konsoll) som typ bara flyttas över till PC..
Iaf inte så pass intressant så att jag skulle kunna tänka mig att köpa Vista bara för det (visserligen lär jag väll köpa Vista lite senare... men inte pga. Halo 2)

Medlem

Tjoff:

Du verkar Vista kunnig .

Så när släpps egentligen RC1 till allmänheten?

Vista ser föresten riktigt vettigt ut nu. Såg några förhandstittar på Neowin.net och den nya versionen är visst riktigt stabil och en stor updatering gämfört med de tidigare versionerna.

Synd bara att de tar sådan lång tid på sig att släppa Vista.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha fan spel från 1998 är ju snyggare.. det där måste vara pre-alpha shots eller nåt de kan ju fan inte mena allvar me dom bilderna.

Du överdriver.

Det var allt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

12
Skriv svar