Bad Company 2 buggstädat

Robot
Medlem
Bad Company 2 buggstädat

yay \o/ less hassle!

Medlem

Dom har väl bara tagit bort securom från steam releasen?
Ännu mer bad company 2: http://kotaku.com/5495016/bad-company-2-video-spoofs-modern-w...
Lustigt att man inte sett något på FZ om den där

Inaktiv

Nice, bara 100 fixes kvar att göra nu.

Medlem

När väl spelat blivit crackat så finns där ju ingen direkt anledning att ha kopieringsskyddet kvar(antar att man inte behöver ha skivan i när man spelar eller nåt). Spelet är ju huvudsakligen online, så det som är viktigt är ju att man måste ha en cdkey för att spela och att där inte ska finnas en massa piratservrar.
Är uppdateringen för konsolerna med? I såna fall är jag imponerad hur snabbt det gick, jämfört med MW2 som uppdateras varannat millenium.

Inaktiv

Nej nu tar vi bort securom....

Vad i helvetet känns som en skämt när man tänker på hur alla andra gjort.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av scope:

Nice, bara 100 fixes kvar att göra nu.

Det var nog lite lågt räknat...

De två patcharna som släppts har ju bara fixat en droppe i havet vad gäller buggarna. Hade varit trevligt att köpa en färdig produkt nångång.

Hatar när dom släpper spelet för tidigt för att sen kanske/kanske inte göra det klart efter release.

Medlem

Nerfa Sniper gevären och ge dem mera sving samt att de inte ska kunna gå och skjuta i scope samt mycket längre cooldown på mortar strike.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

BC2 är vidrigt buggigt. Patchen ändrade på min spelupplevelse på ett sätt:

Innan patchen hade jag problem med att spelet hård-hänger sig efter ca 1 timmes spelande och kräver manuell omstart av datorn.

Efter patchen så slängs jag ut i serverbrowsern med "Connection to the server has been lost" efter 30 minuters spelande.

EA's forum har trådar på över 80 sidor, ÅTTIO SIDOR, med arga kunder från massa olika PC-konfigurationer med precis samma fel.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Nerfa Sniper gevären och ge dem mera sving samt att de inte ska kunna gå och skjuta i scope samt mycket längre cooldown på mortar strike.

Varför? För att du inte gillar recon klassen?
Hittils har alla som skrikit nerf sniper hatat recon för att det är "snipers".

Du vill väl kanske öka bulletdrop med så att du som medic kan leka rambojesus och kötta sönder alla med din full auto sniper med 200 kulor?

Nej recon behöver inte nerfas något, man är redan sårbar som det är som recon.

Medlem

BC2 har lite många buggar, ja. Men det så det är med EA spel tyvärr. Ingen finslipning innan release. Jag får inga "Connection to the server has been lost" som du. De säger dock i sitt motd att de jobbar på en fix för connection problemen. Dock så tycker jag det grafiska interfacet är ett skämt. Man kan inte skriva när man är död. Man kan inte skriva ibland när matchen är över. Fett jobbigt tycker jag. Men jag tror att det här spelet kommer vara något man kan köra ett bra tag utan att bli uttråkad.

Medlem

Nej jag har inget emot att spela recon men vilken noob som hellst klarar av det. Sen så vill alla spela det och då blire en jävla massa camp och mortar spawnande över allt och ingen bryr sig om objective. Tur att det finns no snipers servrar där det verkligen är fast paced action som gäller och inte sova i en buske server.

Detta gäller då HC servrar då vanliga spelläget är åsne.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelet är grymt roligt att spela. Men jag hade gärna sett att möjlighet hade getts att sätta en gräns på hur många spelare som kan vara en och samma klass, blir lite tjatigt när man lirar hardcore och 75% kör Recoklassen för att de då kan oneshota allt. Eller när 50% kör medic med KSPer i soft core läget.

Sen såklart, serverbrowsern. Gisses.

Då vi troligtvis har gubbar från DICE som läser här så vill jag passa på att säga att, ta en titt på hur Valve har gjort med sina serverbrowers. Lär av dem.
Enda sedan BF1942 har spelare velat ha en auto join function till servers, så man slipper att manuellt försöka komma in på samma servern ens polare lirar på.
Och gör den snabbare också, med fler filter. Exempelvis kan det ju vara bra att kunna filtrera mellan hardcore och softcore osv.
Serverbrowsern är ens första kontakt med MP delen av spelet, att ni inte polerat den bättre är faktiskt dåligt. Och det har varit likadant i så gott som alla BF spel sedan 1942.

Medlem

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Medlem

Hörni FZ, är ni helt 100 på att SecuRom tagits bort från ALLA versioner?

Google ger mig bara stories om att detta endast gäller Steam...

Medlem
Skrivet av Hymer:

Nej jag har inget emot att spela recon men vilken noob som hellst klarar av det. Sen så vill alla spela det och då blire en jävla massa camp och mortar spawnande över allt och ingen bryr sig om objective. Tur att det finns no snipers servrar där det verkligen är fast paced action som gäller och inte sova i en buske server.

Detta gäller då HC servrar då vanliga spelläget är åsne.

Vilken n00b som helst kan lira alla klasser men inte bra. Vet inte hur många gånger jag behövt slänga en mortar på fiendens tanks bara för att alla lirar medic och ingen är engie.

Skulle vilja påstå att medics är grymt mycket mer irriterande än recons. Så fort du får ner en medic så står nästa rambojesus där och mejjar ner dig och sedan återupplivar sin kompis.

inte kul när det är förmånga av någon klass men det är minst lika många medics som det är recons.

Medlem

Tycker det är väldigt mycket grin om bad company 2 överallt.
Spelet har varit ute i 2 veckor, antar att jag har tur som knappt haft några problem förutom vid enstaka tillfällen.

Tycker redan att det här är ett av de roligaste spel jag spelat, tänka sig då hur det kommer vara när allt är fixat. Ha lite tålamod, datorn är inte hela livet.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Nej jag har inget emot att spela recon men vilken noob som hellst klarar av det. Sen så vill alla spela det och då blire en jävla massa camp och mortar spawnande över allt och ingen bryr sig om objective. Tur att det finns no snipers servrar där det verkligen är fast paced action som gäller och inte sova i en buske server.

Detta gäller då HC servrar då vanliga spelläget är åsne.

Håll dig borta från HC om du inte klarar av det. Campers överlever inte speciellt länge i BC2, det verkar ju endast vara snipergevären som har någon form av bulletdrop.

Som tankare säger (rambojesus är förresten det bästa uttrycket någonsin) så är det inte sällan man ser att medics står på sniperavstånd och mejar ned andra spelare med sin (i verkligheten väldigt opålitliga) PKM.

Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Ja, sedan kan de ta bort alla vapen ur spelet av hänsyn till alla pacifister.

Om det är någonting Dice borde lägga fokus på att fixa så är det serverbrowsern. Uppdaterar man listan går det så jävla långsamt att alla servrar hinner bli fulla. Har hittills bara kunnat komma in i spel genom Join now-funktionen.

Medlem

Förutom campande recons och överflöd av rambojesus så finns ju också situationer där 2-3st assaults (eller fler) kastar ut varsin ammolåda och sedan noobtube- och nade-spammar...

Medlem
Skrivet av Charlie5:

Tycker det är väldigt mycket grin om bad company 2 överallt.
Spelet har varit ute i 2 veckor, antar att jag har tur som knappt haft några problem förutom vid enstaka tillfällen.

Tycker redan att det här är ett av de roligaste spel jag spelat, tänka sig då hur det kommer vara när allt är fixat. Ha lite tålamod, datorn är inte hela livet.

Pengar däremot är ganska viktigt, även om inte det är hela livet. Men när man som student på 8000 kr i månaden köpt ett spel för 500 kronor som inte fungerar så är man inte så nöjd över att månadens nöjeskassa gått på ett spel som släpptes halvfärdigt och går att spela 30 minuter åt gången innan man sitter och ser korkad ut i serverbrowsern igen.

Det är ett fantastiskt spel. Dice är oerhört skickliga på detta. Men grafik, ljud, spellägen och bandesign är inte allt. Spelet ska helst fungera för mer än 30% av deras trogna kunder.

Man kan inte försvara ett såhär jävla dåligt behandlat spel bara för att det är jättebra OM det väl fungerar.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hymer:

Nej jag har inget emot att spela recon men vilken noob som hellst klarar av det. Sen så vill alla spela det och då blire en jävla massa camp och mortar spawnande över allt och ingen bryr sig om objective. Tur att det finns no snipers servrar där det verkligen är fast paced action som gäller och inte sova i en buske server.

Detta gäller då HC servrar då vanliga spelläget är åsne.

Håll dig borta från HC om du inte klarar av det.[...]

Jag tror att han menade precis tvärt om vad du läste.. att han spelar HC just pga att de Inte har snipers...

Skrivet av kebbe:
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Ja, sedan kan de ta bort alla vapen ur spelet av hänsyn till alla pacifister.[...]

Den kommentaren var ju rent av bara idiotisk. Va fan har det för koppling överhuvudtaget?

Han sa att det finns personer som har färgdefekter eller är färgblinda och därför har svårt att se skillnad på ikonerna i spelet just pga att de är så nära varandra i färgskalan.

Han ber Inte om att de skall slänga in Teli-Tubbies eller Barbapappa istället för människor och vattengevär istället för prickskyttegevär..

Herregud...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Var det inte sagt att detta spel skulle vara mer "team work" krävande än CoD?

LOL.

Då har dom en del att jobba med.

För det första så måste dom göra en limit på alla klasser så att inte alla springer runt som snajper eller rambojesus.

Är ju bara mega facepalm när man ser 7 snajpers sitta vid samma buske.

Medlem

serverbrowsern känns mkt snabbare nu, godbit.

Fattas bara en hardcore filtrering, det kommer väl.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Var det inte sagt att detta spel skulle vara mer "team work" krävande än CoD?

LOL.

Då har dom en del att jobba med.

För det första så måste dom göra en limit på alla klasser så att inte alla springer runt som snajper eller rambojesus.

Är ju bara mega facepalm när man ser 7 snajpers sitta vid samma buske.

Dvs det behövs teamwork... inte en limit

Inaktiv

Server browsern är betydligt snabbare nu, men nu får jag CTD mitt i mathcher och under loading screens vilket jag aldrig fick före patchen.

dmn
Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Spela hardcore mode istället så slipper du bry dig om färger på ikoner.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Spela hardcore mode istället så slipper du bry dig om färger på ikoner.

Men om man inte vill spela Hardcore då?

Jag tycker att valet av färgschema i spelet är bland det dummaste som Dice har hittat på hittills...

@Kebbe, moget inlägg som vanigt.

Medlem

Jag spelar bara HC och den dominerade klassen på icke NO SNIPER servrar är just recon. Spelet stannar av och anfallande sidan förlorar alltid eftersom alla bara vill ha kills och campar sönder. Mortar strike max 1 gång per liv eller att man får påfyllning av Assault.

Jag vet inte hur det serut på vanliga servrar men på HC är väll Recon och Enginer med den galna karl gustav det som flest spelar inte rambojesus?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Har inga problem med det alls faktiskt Måste dock trycka på play now knappen 3-5 gånger för att nåt ska hända men annars så är det finfint
Kraschade dock hela min dator igår, frös bara fast skype funkade fortfarande, skummt :/

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas att de har noterat att det är folk som lider av deras färgval på ikonerna i spelet!

De måste lägga in ett alternativt färgschema för oss färgblinda!

Jag håller med. Lider själv utav viss färgblindhet vilket gör att ljusa nyanser av grönt och gult blandas ihop och jag har svårt/omöjligt att se skillnad på dem.
Har otaliga gånger skjutit mot egna fordon i tron att det var spottade fientliga fordon.

Man kan undra varför de inte kör rött och blått för fiender/vänner och vitt eller grönt för neutralt. Känns som det borde vara en självklarhet.

Flaggikonerna har åtminstone olika form så det är lätt att se skillnad mellan egna och fientliga.

123
Skriv svar