Molyneux: Heavy Rain visar en glimt av framtiden

Robot
Medlem
Molyneux: Heavy Rain visar en glimt av framtiden

Jag litar inte på vad Molyneux säger längre.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv
Skrivet av Herbert:

Jag litar inte på vad Molyneux säger längre.

För att?

Medlem

Visst har Heavy Rain (och Fahrenheit) sina ljusa stunder, men det är också samtidigt väldigt bakåtsträvande. Quick Time Events är bland det mest trista ett spel kan ha, hatade QTEs på 80-talet och hatar dom nu.

Skrivet av Andersson:
Skrivet av Herbert:

Jag litar inte på vad Molyneux säger längre.

För att?

För att han hajpar sönder sina spel?

Medlem
Skrivet av Andersson:
Skrivet av Herbert:

Jag litar inte på vad Molyneux säger längre.

För att?

Kazutoyo beskrev det rätt bra även varför Heavy Rain inte är en glimt av framtiden.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Äsch. Jag har då aldrig blivit besviken på det han levererat.

Medlem

Jag tror inte han syftar på hur scriptat spelet är utan snarare på handlingen och det cinematiska sätt som hela spelet utspelar sig i.

Det är egentligen inte mer än en drama/thriller där spelaren får göra ett antal "val" som påverkar hur "filmen" fortsätter/slutar.
Tänk några år fram, i samma genre och speltema, men med större frihet och valmöjligheter.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

för övrigt måste jag tillägga:

Tummen upp till folk som faktiskt kan berömma konkurrenterna också, är alldeles för lite respekt och för mycket skitsnack sony och ms emellan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

För att han hajpar sönder sina spel?

Molyneux må vara expert på att hypa sina spel, men han ljuger aldrig, han ser de bara på ett helt annat sätt än va dom flesta andra gör då han är en väldigt extrem visionär, emotionell och kreativ man. Och han har rätt ang Heavy Rain. Att kombinera interaktivitet och konsekvenser med hederligt spelsätt är framtiden, speciellt när PS Move och Natal kommer.

Kan knappt vänta tills Move kommer och man kommer kunna köra Heavy Rain med dom kontrollerna. Awesome!!

Heavy Rain är fan ett mästerverk. Va nästan så att tårarna kom vissa gånger för att de är så gripande, man ska vara lyckligt lottad om man har en far som Ethan.

Medlem

Om Heavy Rain talar för framtiden så ser det ut som en mycket regnig framtid... tragiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul att konkurrenterna faktiskt kan tala väl om varandras produkter.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Heavy Rain var sanslöst bra och väldigt unikt. Egentligen är det ju mer en interaktiv film än ett spel förstås, men det är precis vad som gör det så bra.

Quick Time Events gör bara att man verkligen känner stressen och paniken i varje situation så mycket mer. Det hade aldrig funkat att springa runt som ett fån med de analoga spakarna.

Det må hända att QTE inte lämpar sig i många spel och förtar spelupplevelsen, men i Heavy Rain är det precis vad som behövs.

Så tummen upp till Heavy Rain och QTE, helt klart.

Medlem

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...

Jag litar nog hellre på Yahtzee när det kommer till Heavy Rain


signatur

Mucha shaka paka

Tja, heder åt gubben som kan vara lite shysst, det skadar inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

men de flesta av dessa "quick time events" kan ju utspelas på många många olika sätt beroende på vad/hur spelaren reagerar/klarar av situationen...

Vad klagar folk på, det är mer variation i Heavy Rain än i Modern Warfare 2, t.ex.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

men de flesta av dessa "quick time events" kan ju utspelas på många många olika sätt beroende på vad/hur spelaren reagerar/klarar av situationen...

Vad klagar folk på, det är mer variation i Heavy Rain än i Modern Warfare 2, t.ex.

Tror majoriteten av dom som klagar på QTE är dom som inte klarar av de pga många anledningar. Dålig reaktionsförmåga, dyslexi, färgblind, dålig koordination, eller för lat för att vara alert.

Heavy Rain har dessutom ett väldigt genomarbetat QTE-system där rörelserna på kontrollen oftast motsvarar rörelserna i verkligheten.

Medlem

1.Heavy Rain är ett av dom bästa spelen jag har spelat på länge så jag håller med om att mer liknande spel borde göras, spelar mer på känslor och drama istället för alla 10000000 st tråkiga fps som finns ute.
2. Förstår inte varför folk klagar på QTE, imo så tror jag att QTE var det bästa valet till just heavy rain, kan inte se något annat faktiskt.

Medlem

QTE's var inne i början/mitten av 90-talet, ALLA gick ifrån det då de flesta hade IQ nog att förstå att spel ska vara spel, inte b-film där spelmomemten består av att trycka på en knapp och inte så mycket mer än så. Molyneux tror det är något nytt och har pånyttfött eländet.


signatur
1
Skriv svar