Heavy Rain säljer som parasoll i öknen

Robot
Heavy Rain säljer som parasoll i öknen
Medlem
Heavy Rain säljer som parasoll i öknen

Är paraply-delen i rubriken ett ordspel med relation till heavy rain? För jag skulle väl snarare tänka på ett parasoll än ett paraply i öknen annars (även om funktionen kan täckas av båda). Först trodde jag av artikelrubriken att att det sålt jättedåligt

Skrivet av Yvian:

Är paraply-delen i rubriken ett ordspel med relation till heavy rain? För jag skulle väl snarare tänka på ett parasoll än ett paraply i öknen annars (även om funktionen kan täckas av båda). Först trodde jag av artikelrubriken att att det sålt jättedåligt

Fixat, tack!

Medlem

Bra att det här spelet säljer för innovation ska sälja.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag tror jag är den enda i universum som tycker Heavy Rain är rena smörjan. Bedrövlig story med hål man kan köra långtradare genom. Muppiga kontroller. Bitvis pinsamt skådespeleri.

Dom ska ha props för att dom försöker nåt lite annorlunda men bra blev det då fan inte hehe.


signatur
Medlem

Grattis till deras succé, har fortfarande inte skaffat det men det ska jag så fort lönen kommer. Fan fattigt att vara student... nästan men bara nästan så man vill börja jobba heltid igen...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag tror jag är den enda i universum som tycker Heavy Rain är rena smörjan. Bedrövlig story med hål man kan köra långtradare genom. Muppiga kontroller. Bitvis pinsamt skådespeleri.

Dom ska ha props för att dom försöker nåt lite annorlunda men bra blev det då fan inte hehe.

Du är inte ensam.
Jag var inte alls speciellt imponerad av Heavy Rain (eller Fahrenheit), spyr på David Cages pretentiösa utalanden...
Visst spelet är rätt snyggt och storyn är okay, men det är rätt värdelöst att sitta och titta på in-game cutscenes och bara trycka på knapparna som kommer upp på skärmen.

Känns väldigt 90-tal och Mega-cd (road avenger, cobra command etc) hehe..

Visst är det kul med spel som är annorlunda och det är Heavy Rain verkligen, men jag tycker verkligen inte det är ett speciellt bra spel, och det tar nog många år innan man spelar om det igen.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag tror jag är den enda i universum som tycker Heavy Rain är rena smörjan. Bedrövlig story med hål man kan köra långtradare genom. Muppiga kontroller. Bitvis pinsamt skådespeleri.

Dom ska ha props för att dom försöker nåt lite annorlunda men bra blev det då fan inte hehe.

ja visst finns det en del "plot holes" men generellt sätt så är Heavy Rain ett av de bästa spelen som gjorts denna generation. Jag är mycket nöjd över hur spelet grep tag i mig och fick mig att knipa efter andan väldigt ofta. Väldigt nervkittlande och emotionellt. Ett givet spel för alla PS3 ägare.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker det har varit bra PR runt det här spelet, det kan ha hjälpt ganska mycket för försäljningen

Inaktiv
Skrivet av BigD:
Skrivet av Gortie:

Jag tror jag är den enda i universum som tycker Heavy Rain är rena smörjan. Bedrövlig story med hål man kan köra långtradare genom. Muppiga kontroller. Bitvis pinsamt skådespeleri.

Dom ska ha props för att dom försöker nåt lite annorlunda men bra blev det då fan inte hehe.

Du är inte ensam.
Jag var inte alls speciellt imponerad av Heavy Rain (eller Fahrenheit), spyr på David Cages pretentiösa utalanden...
Visst spelet är rätt snyggt och storyn är okay, men det är rätt värdelöst att sitta och titta på in-game cutscenes och bara trycka på knapparna som kommer upp på skärmen.

Känns väldigt 90-tal och Mega-cd (road avenger, cobra command etc) hehe..

Visst är det kul med spel som är annorlunda och det är Heavy Rain verkligen, men jag tycker verkligen inte det är ett speciellt bra spel, och det tar nog många år innan man spelar om det igen.

Tyckte Heavy Rain var en besvikelse när man väl såg allt. Grafiken var inte så tuff som man trodde, rösterna känns lite.. oseriösa ibland.
Har inte spelat igenom spelet men de 2h jag testade var jag inte imponerad, men vill köra klart de.

Angående "slut bossen"

Har jag hört att det alltid är samma person, spelar ingen roll hur man gör i slutet, tyckte jag var lite segt.

Medlem
Skrivet av Yvian:

Är paraply-delen i rubriken ett ordspel med relation till heavy rain? För jag skulle väl snarare tänka på ett parasoll än ett paraply i öknen annars (även om funktionen kan täckas av båda). Först trodde jag av artikelrubriken att att det sålt jättedåligt

Skulle väl snarare vara "som paraply i ösregn".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Bra att det här spelet säljer för innovation ska sälja.

Att kalla det för ett spel är väl att ta i, själv gillar jag inte att en interaktiv b-film säljer 1.5miljoner ex.
Jag vill ha kul gameplay i mina spel, storyn kommer aldrig på första plats i ett spel.

Medlem

Detta lär väl leda till en grisful platinumversion till hösten.

Kul, verkar vara bra köp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

1 miljon? Halo 3 har sålt mera än vad alla Ps3 exclusivs gör tillsammans.

Inge mycket tycker jag.

Skrivet av showerguy:

1 miljon? Halo 3 har sålt mera än vad alla Ps3 exclusivs gör tillsammans.

Inge mycket tycker jag.

Det var nog ingen som förväntade sig att Heavy Rain skulle sälja i Halo-klass, heller.

Inaktiv

Tyckte även jag att Heavy rain var en besvikelse. Jag orkade inte spela klart skiten och då tyckte jag ändå om farenheit.

Medlem
Skrivet av showerguy:

1 miljon? Halo 3 har sålt mera än vad alla Ps3 exclusivs gör tillsammans.

Inge mycket tycker jag.

Så om man vinner 100 miljoner på lotto så är det inte mycket för att någon har minsann vunnit 300 miljoner?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar