Crysis 2-författaren ogillar Modern Warfare 2

Robot
Medlem
Crysis 2-författaren ogillar Modern Warfare 2

Det va bra sagt för det suger.

Medlem

Alltså.... hmm, crysis 2... ja.... heh...

Att MW2 håller tveksam kvalitet är väl inget tveksamt i sig... men ja, cryteks spel... story...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

precis, crysis och story hänger inte direkt ihop... änsålänge

FM-guru
F.d. Sisyr

Nu skrev inte Richard Morgan manuset till Crysis heller, så har svårt att se hur ni kopplar hans kommentarer till det.

Rätt har han i varje fall. Men å andra sidan har typ alla FPS-spel skitkass story och inte bara MW2.

Medlem

ska han säga nåt eller?är väl bara ta upp crysis, världens skit spel med allt, finnsi nget som är bra med spelet....jo vänta grafiken...och det är det sistta man bryr sig i...vad ireterad jag blev när jag läste det dära...och nej jag är inte ett fan boy av mw2


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tur då att han inte hade något med den att göra, right miffot?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

AW8
Medlem
Skrivet av miffot:

ska han säga nåt eller?är väl bara ta upp crysis, världens skit spel med allt, finnsi nget som är bra med spelet....jo vänta grafiken...och det är det sistta man bryr sig i...vad ireterad jag blev när jag läste det dära...och nej jag är inte ett fan boy av mw2

Ähum.

Skrivet av Sisyr:

Nu skrev inte Richard Morgan manuset till Crysis heller, så har svårt att se hur ni kopplar hans kommentarer till det.

Själv tycker jag väl att MW2's story var... Okej.
Ingen superbra story men inte nån man tyckte var kass heller.
Though Richard Morgan är ju en författare och mer kritisk.

BTW så väntar jag ivrigt på Crysis 2 ingame-videor, jag vill se förstörelse i PC-versionen!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Håller helt klart med han, bra att han sätter skräspelet på plats Iofs är jag inte så imponerad av vad dom har gett ut heller men...

Medlem

Kan ju vara bra att påpeka att han inte skrev crysis 1

Medlem

Å va fan har Crysis för story o komma med då liksom, aliens med fin färg o nån snubbe som är superduper o kickar deras rumpa, ohh, det har inte gjorts förut... Visst MW2 var väl inget omg omg omg master piece men var klart skön känsla av soldater i modern krigsförning. Upp till bevis då Crysis 2, upp till bevis...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Äntligen någon vettig person

Medlem
Skrivet av mLs:

Å va fan har Crysis för story o komma med då liksom, aliens med fin färg o nån snubbe som är superduper o kickar deras rumpa, ohh, det har inte gjorts förut... Visst MW2 var väl inget omg omg omg master piece men var klart skön känsla av soldater i modern krigsförning. Upp till bevis då Crysis 2, upp till bevis...

Möjligt, men sant att storyn i MW2 bara kändes som en riktigt B-action movie.

Medlem

Jag håller med honom till fullo. Personligen tycker jag MW2 var helt osammanhängande rent berättarmässigt. Precis som han säger - en hög med nivåer utan nått direkt samband.

Men därmed inte sagt att det var ett dåligt spel, även om jag gillade ettan mer. Blev lite för flashigt och enformigt för min smak.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Modern Warfare 2 hade väldigt riktigt med detaljer, men ja...håller med honom angående storyn.

MW2s multipleyer är ju inte dålig får jag säga. Men den blir dålig pga folket som spelar.
Storyn var ju dock skitkass, single playern handlar ju egentligen bara om att trycka in så många löjligheter, slow motion sekvenser och effekter som möjligt.

Medlem

Bara jag som tyckte att storyn i både MW och MW2 var rätt bra? Finns ju storsäljande filmer med betydligt sämre manus, kolla bara på Avatar t ex.

Storyn i Crysis är inte heller så übersämst heller.

Medlem

Bra är om den story som finns inte känns B-ig, men sen behövs/måste det ju ofta inte finnas någon heller.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Anyway om det är någon som kan skriva en bra scifi story så är det Richard Morgan, hans Takeshi Kovacs serie är några av dom bästa scifi böcker jag läst.

Medlem

mw2 storyn var ju helt okej.. Men visst det kändes som det kunde ha varit lite mer sammansatt.. Älskar dock den delen med Atomubåten.. Price ftw. Skulle fan dock vilja ha en 3:a :/

Medlem

Jo, den var lite disjointed då och då, men jag vill ändå se hur det slutar.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Kasta sten i glashus? Crysis har ju knappt en story ens. Modern Warfare 2 var en episk film i ett spel.

Medlem

Tyckte storyn vad kanon och musiken världsklass.
Schyssta överraskningar och var tvungen att sträckspela till slutet. Enda felet var att det var så kort.

Medlem

spelet skulle kunna vara det bästa någonsin, han skulle endå såga det. Skulle bli mycket förvånad om han inte gjorde det.

Finns ingen höjdare från Nokia som skulle tala varmt om en telefon från Ericsson.

Medlem

The man got a point.
SP var lite rörigt just storymässigt, även om jag tyckte det var kul att spela.
Undrar just vad som gjorde att de flesta speltidningar gav spelet så höga betyg? Fick de bra med pengar från spelföretaget, eller är det så att de gick på hypen?

Och kom igen,, Modern Warfare 2 i multiplayer är en av de största besvikelserna på senare tid.
De tog ett modernt spel och gick 10 år bakåt i tiden och struntade i dedikerade servrar.
Vår klan gjorde vårt bästa att spela tillsammans ända från starten fram till att BC2 släpptes, men i o med BC2 så gav vi upp MW2 bara för att vi aldrig kunde komma in i samma spel (så fort vi var fler än 5 st spelare som ville spela i samma lag på samma host så kunde inte MW2 hantera antalet utan vi splittrades och fick spela på olika hosts. Stor besvikelse)
Och utan dedikerade servrar så kunde man möta fjortisar som gjorde allt för att förstöra spelglädjen för andra utan att man kunde få dem kickade, plus att man saknar en massa andra funktioner som finns på dedikerade servrar.

Jag ser inte fram emot ett nytt Modern Warfare spel, jag personligen hoppas att spelserien dog i och med tvåan.

Medlem

Äh, lägg av, Avatar har ett bättre manus än MW2 alla gånger. Handlingen är knappast mer orginell, men manus innefattar även karaktärsutveckling och berättande vilket MW2 helt saknar i vissa lägen. Jag håller med om att MW2 hade vissa delar som var riktigt sköna, men det håller inte ihop. Dels var det oerhört osannolikt och omotiverade svängningar. Dels förklarades typ inget i spelet alls utan man fick läsa på sajter för att förstå alla moment man spelade igenom. Oerhört dåligt genomfört.

Kan alla sluta jämföra med Crysis? Som sagts ca 10 ggr, killen i intervjun hade inget med det spelet att göra.

Inaktiv

Haha vad alla mw2 fanboyzzz blev sura

Medlem

Men herregud folk. Det har redan skrivits att Richard Morgan inte har något med storyn i original Crysis att göra.

Richard Morgan är en jävligt bra författare som NU har blivit anställd för att skriva storyn till Crysis 2. Antagligen för att Crytek ska kunna dra sig upp ur skräpträsket inom dålig story.

Inte för att jag ser fram emot Crysis 2 men Herr Morgan har all rätt att prata så här.

Medlem

Det är ju en "flame-bait"-nyhet. Den är ju skapad för en fanboi-war. Folk läser bara rubriken och inte hela stycket, och heller inte andras kommentarer. Med det sagt.

Kritiken har grund. Det som blir intressant är hur han löser det. Arvet från Crysis känns knappast värt att bygga på, och efter den otroligt ointressanta trailern som nyss har släppts så säger jag bara: UPP TILL BEVIS, herr Morgan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Han är en grym författare som inte räds råa och ocensurerade berättelser, ett exempel på detta är verkligen "The steel remains" som kan ses som lite magstark, minst sagt Annars så är ju hans Takeshi kovacs-trilogi väldigt bra sci-fi/cyberpunk läsning.

12
Skriv svar