Dead to Rights: Retribution

Robot
Dead to Rights: Retribution

Polismannen Jack Slate är tillbaka i nästa del av Dead to Rights-serien. Samma stad, samma hund, samma våld - det mesta är sig likt.

#dead-to-rights-retribution, #volatile-games


Medlem
Dead to Rights: Retribution

Någon har misslyckats med formateringen måntro?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Redaktör

Så du hann se den saknade klammern? Fixade det på typ 10 sekunder - snabbt jobbat!


signatur
Medlem

Hoppades lite på detta spel men nu är det bara att invänta på att spelet hamnar i bortslumpnings korgen!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Så du hann se den saknade klammern? Fixade det på typ 10 sekunder - snabbt jobbat!

Snabbare än en hund.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Jag misstänkte det skulle vara så här as... eh, tråkigt. Kul med ai:n som inte reagerar...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sjukt dålig trailer, men jag gillar när hunden anfaller en vakt och börjar gräva, hur i helsike kommer han igenom vaktens "armor" med tassarna så fort?!

Medlem

Våld, våld, VÅLD!!! Förstår inte att någon orkar med såna här totalt meningslösa spel? Det roliga är att det är ok med hur mkt. ultravåld som helst i film och spel. Men när det kommer till att visa nakna kroppar å dylikt får moralpoliserna panik?!?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Action är bra då det har ett syfte och känns nödvändigt men då det går till den gränsen att man frågar sig varför så mycket dödande? Så är det dålig action.

BTW vill man lira ett våldsamt spel är det bara att lira the Punisher spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tittade på gameplay-filmen -- såg inget av det "övervåld" recensenten pratade om? Det är inte så att man gnällt för gnällandets skull istället för att titta på produkten utan en hel säck med fördommar släpandes efter sig, innan man ens stoppat skivan i lådan? Vad vet jag, får väl prova själv


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

"Över"våld är najs, men det gör inte ett bra spel i sig självt.

Medlem

Detta spel ser inte ut att tillföra någon mer ny aspekt än den där satans jycken... Inget köp förräns det hamnat under hundringen!

Medlem

Zzz...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Redaktör
Skrivet av gryzor:

Tittade på gameplay-filmen -- såg inget av det "övervåld" recensenten pratade om? Det är inte så att man gnällt för gnällandets skull istället för att titta på produkten utan en hel säck med fördommar släpandes efter sig, innan man ens stoppat skivan i lådan? Vad vet jag, får väl prova själv

Nog är filmen ganska rå? Hunden river/biter upp bröstet på fienden (följt av ett blodmoln), huvudpersonen bryter underarmen av en kille, med mera. Kritiken handlar om att våldet är meningslöst, om det hade motiverats bättre kunde det kanske ha känts mer på sin plats. Men du har en poäng, personliga åsikter spelar förstås in.


signatur
Medlem

Problemet handlar inte enbart om allt våld, utan också om sammanhanget. Spelets reklam handlar väldigt mycket om karaktärernas djup och berättelsens utveckling, men man har överkryddat med våldet - vilket gör att det faller platt. Dessutom, en polis som beter sig på det här sättet blir inte särskilt trovärdig - han framstår som en psykotisk seriemördare, särskilt när han hasplar ur sig en massa hårda kommentarer under tiden han bankar på motståndarna.

Missförstå mig inte, jag tycker att våld i spel kan ha sin rättmätiga plats, men i det här spelet är och förblir det på fel plats och i fel dosering.

Medlem

Läs inte den här skräprecensionen. Enligt recensentens tycke så är nog GTA3 (och senare spel ur serien) och UFC spelen också fyllda med övervåld och innehåller inget unikt. Äsch stick o spela Teletubbies istället. Kvaliten på recensionerna här på fz.se har verkligen sjunkit sen tidigare.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Carling:

Problemet handlar inte enbart om allt våld, utan också om sammanhanget. Spelets reklam handlar väldigt mycket om karaktärernas djup och berättelsens utveckling, men man har överkryddat med våldet - vilket gör att det faller platt. Dessutom, en polis som beter sig på det här sättet blir inte särskilt trovärdig - han framstår som en psykotisk seriemördare, särskilt när han hasplar ur sig en massa hårda kommentarer under tiden han bankar på motståndarna.

Missförstå mig inte, jag tycker att våld i spel kan ha sin rättmätiga plats, men i det här spelet är och förblir det på fel plats och i fel dosering.

En fråga bara... Har du spelat Max Payne?
Har du sett TV-serien The Shield? Exempel på spel med övervåld från tjänsteman. Sen så kan jag upplysa dig om att korrupta o våldsamma poliser är mer vanligt och verklighetstroget runtom i världen än man kan tro. Din åsikt om hur en polis ska bete sig skall inte tas med i en recension om ett spel. Spelet har inte på något sätt utsett sig vara trovärdigt.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Hmm.. Tyckte recentionen var lite väl kort men annars ganska bra. Kärnfullt och tydligt.

Ontopic: Övervåld i spel är någonting som jag personligen inte har någonting emot. Postal spelen går fortfarande varma hemma hos mig och jag älskar varje minut av dom. Om detta har ens lite av potentialen till övervåld (och meningslöst våld) som Postal så blir det nog ett köp!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Bäste sepidar666,

Eftersom du inte direkt sparar på krutet så vill jag ge dig ett svar även om jag tycker att du resonerar på en sandlådenivå.

Till att börja med har jag spelat Max Payne och att jämföra Max Payne med Dead to rights är som att jämföra lever med oxfilé. Båda mättar, men oxfilé är en betydligt trevligare upplevelse. Vilket spel som är oxfilé och vilket som är lever kan du själv bestäma. Fantastiskt, eller hur?

När det gäller verklighetstrogna poliser vet jag mycket väl att det finns poliser som använder sig av övervåld. Men du får gärna visa mig en polis som rantar runt och tar kål på ett par hundra personer, där det enda avbrottet handlar om att dricka whisky och sitta och tycka synd om sig själv.

Max Payne, som du jämför med, innehåller en hel del våld - men till skillnad från DTR har MP allt det där som DTR vill skylta med. Storyn i MP är så oerhört mycket mer utvecklad än vad den är i DTR.

Du avslutar dessutom med att säga att spelet inte har utgett sig för att vara trovärdigt... Det vet jag mycket väl, jag tror inte det finns några spel som gör det, utom möjligtvis i simulatorgenren, men spelet utger sig ändå för att ha story och djup - men allt du får är våld.

Sist men inte minst, det är din rätt att ha din åsikt att gilla det här spelet. Vi gör vårt bästa för att ge er läsare recensioner som kan hjälpa till inför ert köp av spel, sedan måste ni själva tolka det.

1
Skriv svar