Rykte: Activision återupplivar Goldeneye

Robot
Medlem
Rykte: Activision återupplivar Goldeneye

Snäälla snällla låt det bli bra! Har så sjukt många bra minnen av goldeneye. Förstör de det.. nä då jävlar.

Men hoppas det blir bra!!

Medlem

Goldeneye var en revolution inom spelvärden helt klart ... Men man får helt enkelt hoppas på att dem inte sabbar en klassiker !

Medlem

Activision kommer nog förstöra det ska ni se. Kommer aldrig köpa ett spel av dom igen

Medlem

Låt spelet vara, snälla... Kommer aldrig bli så bra som goldeneye var då det först kom ut, jag vill inte det ska förstöras ;o

Medlem

De skulle kunna släppa det gamla spelet till de nya plattformarna, utan att ändra något annat än kontrollerna. En remake kommer knappast bli uppskattad bland folk.

Medlem

Satt o spelade GoldenEye med min polare när vi typ var 9 år gamla Det var tiden det ^^

Inaktiv

Goldeneye är lätt det bästa filmlicens spel någonsin! Har suttit hundratals timmar splitscr framför det under 90talet


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Snälla Kotic, sluta

Medlem

Det kommer ju främst förstöras p.g.a att kontrollen tvingas bytas ut... Xbox kontrollen är helt värdelös jämfört med N64 kontrollen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av xector:

Låt spelet vara, snälla... Kommer aldrig bli så bra som goldeneye var då det först kom ut, jag vill inte det ska förstöras ;o

Spelet kommer inte förstöras.
Eventuell kan det tänkas att det blir en re-make.
Smaken är som baken.
Du kommer (hur dom än gör) ha kvar Original Golden Eye.

Medlem

Fan också, ska Activision klampa in och förstöra alla goda minnen man hade från det spelet...


signatur
Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRES:

Goldeneye är lätt det bästa filmlicens spel någonsin! Har suttit hundratals timmar splitscr framför det under 90talet

"Under 90talet" känns väldigt länge eftersom att det släpptes hösten 97.

Medlem

Hmm, Snart får väl Goldeneye Source teamet en Cease and Desist :/

Medlem

Lirade aldrig N64 versionen men ett riktigt bra Bond game vore välkommet!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Medlem

Ytterligare en konsolport XD

OnT:
Vore ruskigt fint med en bra remake på Goldeneye, det spelet var grymt trots att N64-kontrollen var ruskigt konstig. Ser med nöje fram emot en remake med antingen samma grafik eller en rejäl förbättring, men samma mängd karaktärer/vapen/banor etc

Hellre något annat nytt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om Activision kommer sköta skapandet av remaken eller ha med ett minsta finger i utvecklingen så kommer allt gå åt helvete.

Medlem

*kräkas* Activision!? snälla #"!%£$£@ jävla !¤@!Q..........

Rare höll ju på med GE007 till Xbox Live... DET hade varit intressant dock... Men de hade ju licensstrul på alla möjliga plan. Hur sjutton kom Activision in i bilden!?

Medlem
Skrivet av Xstioph:

*kräkas* Activision!? snälla #"!%£$£@ jävla !¤@!Q..........

Rare höll ju på med GE007 till Xbox Live... DET hade varit intressant dock... Men de hade ju licensstrul på alla möjliga plan. Hur sjutton kom Activision in i bilden!?

Det är så att Nintendo äger koden till Goldeneye 64 medans Activision äger licensen till att göra framtida Bondspel.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

N64-kontrollen var ruskigt konstig.

wuuuut?

N64-kontrollen var ju den bästa kontrollen genom tiderna, mjukare gummi på joysticken så hade den varit fulländad.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Activision kommer säkert göra ett Goldeneye spel för att sen göra mera Goldeneye spridd till 2-3 andra utvecklare och sen bli sura för att utvecklaren av orginal Goldeneye uppföljaren stack.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Snälla, förstör inte mina underbara barndomsminnen!

Medlem

Räkna för fasen inte med att någonting från Activision eller Bob Kotick är bra...

Medlem

Goldeneye.... fina minnen. "MAN FÅR INTE ANVÄNDA GOLDEN GUN!"

sen kommer goldeneye 2 sen sätter de en annan utvecklare på serien också och gör goldeneye 3 som alla kommer hata. Sen så gör de goldeneye 4 som utspelar sig i en annan tidsperiod. och sedan goldeneye 5 som åtevänder till spelets rötter men är lite mer deprimerande än tidigare spel. Sen kommer goldeneye 6 och ja... ni vet hur det går...

Medlem

men var det verkligen så bra eller var det mer att det var ett fps till konsol som inte var dåligt?

Medlem
Skrivet av toern:

men var det verkligen så bra eller var det mer att det var ett fps till konsol som inte var dåligt?

Det senare, de som spelat FPS på PC tidigare var inte lika imponerade.

Medlem

Roligt att se hur folk orkar bry sig om vad utvecklare gör!
"Jag köper aldrig ett spel från Activion efter vad dom gjort mot Infinity ward" "Jag köper aldrig ett spel från Ubisoft efter att dom börjat använda sitt DRM"...

Grattis, snart får ni alla vara utan spel eftersom ni blir så sura på alla utvecklare så det finns inget kvat att köpa!

Orka bry sig!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

12
Skriv svar