Final Fantasy XIII säljer över fem miljoner

Medlem
Final Fantasy XIII säljer över fem miljoner

Bara 455 ex.. inte undra på att japanarna inte prioriterar europa..

Medlem

skeppar dom över 455 ex totalt till europa xD tihi

Medlem

Ska det verkligen stå 455 exemplar? Jag läste den meningen flera gånger ifall jag hade missupfattat men allvarligt... 455?

mrpeters:
455 exemplar är skrivet med glimten i ögat. Det var en anspelning på att medan Dragon Quest-spelen säljer sinnessjuka mängder i Japan så är serien ganska okänd i Europa.

Edit:
Jag omformulerade meningen så det inte ska råda någon tveksamhet om att det inte är seriöst menat -- ursäkta förvirringen!

Medlem

klart sämsta FF-liret sedan 8an.

Medlem

Inte illa, de säljer topp bra.

Medlem

haha måste vara fel...eller ironi?

edit: aha.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kul att det säljer. Då kanske dom kan ta alla slantar och utveckla ett bra Final Fantasy nästa gång?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

mrpeters:
455 exemplar är skrivet med glimten i ögat. Det var en anspelning på att medan Dragon Quest-spelen säljer sinnessjuka mängder i Japan så är serien ganska okänd i Europa.

Edit:
Jag omformulerade meningen så det inte ska råda någon tveksamhet om att det inte är seriöst menat -- ursäkta förvirringen!

Alla som hade en NES vet vad dragon quest är. Det enda bra spel på den konsollen (nja nästan iaf).

Medlem

Dålig formulering. Hur kan 5 miljoner för Final Fantasy XIII anses vara bra? Jämfört med äldre titlar har Final Fantasy-serien minskat i försäljning.

Försäljningen doppade kraftigt som många andra storspel efter första veckan, så något högre försäljningssiffror är inte att vänta.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Sebastian Lind:

mrpeters:
455 exemplar är skrivet med glimten i ögat. Det var en anspelning på att medan Dragon Quest-spelen säljer sinnessjuka mängder i Japan så är serien ganska okänd i Europa.

Edit:
Jag omformulerade meningen så det inte ska råda någon tveksamhet om att det inte är seriöst menat -- ursäkta förvirringen!

Alla som hade en NES vet vad dragon quest är. Det enda bra spel på den konsollen (nja nästan iaf).

"Alla" är väl att ta i? Till att börja med släpptes inte de gamla Dragon Warrior-spelen till NES i Europa, och det är inte direkt så att de var superpopulära i Nordamerika heller.

1
Skriv svar