StarCraft 2 censureras i Sydkorea

Robot
Medlem
StarCraft 2 censureras i Sydkorea

lame

Medlem

Förstår inte varför Blizz bryr sig, jag menar även om det hade varit 18+ gräns så hade ju folk under 18 år ändå fått tag i det.

Totalt onödigt tycker jag.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Koreaner är väldigt hårda när det gäller åldersgränser.. Trust me, I know

Medlem
Skrivet av skauninG:

Förstår inte varför Blizz bryr sig, jag menar även om det hade varit 18+ gräns så hade ju folk under 18 år ändå fått tag i det.

Totalt onödigt tycker jag.

Förutom att det kommer inte att få visas på TV i samma utsträckning som Starcraft 1.

Medlem

Spelar väl ingen som helst roll om blodet är svart, rökning fattas osv. Starcraft har ju alltid varit stort p.g.a. sin gameplay och multiplayer, känns inte som att detta påverkar spelet negativt (eller alls) på något sätt.

Vem säger att Utomjordiskt blod skall vara rött anyway?


signatur
Medlem

Blod är rött och rökning förekommer i StarCraft 1, är det 18-årsgräns på det i Sydkorea?

Medlem
Skrivet av skauninG:

Förstår inte varför Blizz bryr sig, jag menar även om det hade varit 18+ gräns så hade ju folk under 18 år ändå fått tag i det.

Totalt onödigt tycker jag.

Du har inte en aning om hur stort SC är i Korea.

Medlem

Det har en hel del att göra med bråket mellan KeSPA och Blizzard att göra, och egentligen skulle det inte alls blivit censurerat och vad jag förstår så bröt Blizzard med KeSPA när de vägrade ge med sig och KeSPA därmed drog i lite trådar för att få upp rating för Starcraft II så det inte skulle bli lika stort på pro scenen som det förväntas bli pga den nya ratingen.

Finns mer att läsa på TeamLiquid.net

Blizzard to cease negotiations with KeSPA

KeSPA speaks out on Intellectual Property Rights

Medlem

Den dagen Starcraft i någon form förbjuds i Korea, det är dagen då ett nytt världskrig utbryter.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Hahahahha! Ja, det är ju verkligen ett spel från 18 år! Haha! Patetiskt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Färga blodet svart...jaha men det är fortfarande blod! Cencurering överhuvudtaget är riktigt b.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det kan låta fånigt men i KOREA visas starcraft som en olympisk sport. Det betyder att även om folk inte köpt spelet så kommer dom att få se det på storbilds skärmar. Barn och vuxna kommer att kolla på och blod som skvätts överallt är nog inte lämpat för småbarnen,

Men jävlar vad fånigt det är

Medlem

Bara de inte censurerar det i den normala världen.

Medlem

Alltså är Blizzard seriösa? Hur kan man tänka sig att Starcraft ett 18+ spel? Så jävla patetiskt, men inte vet jag, koreaner kanske tänker annorlunda.

Riktigt synd faktiskt med tanke på hur stort SC är i den delen av världen...


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Ja det är ju Koreanernas förlust... Huvudsaken är att vi får spela med svärord och rött blod.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja det är ju Koreanernas förlust... Huvudsaken är att vi får spela med svärord och rött blod.

Sant och konstigt formulerat påstående, då är det som att säga att USA (t.ex) får spela CS med blod och svordomar men inte vi


signatur

I'm having noobs for breakfast

1
Skriv svar