Square Enix kommenterar FF Versus XIII-ryktet

Robot
Medlem
Square Enix kommenterar FF Versus XIII-ryktet

Ja det ska väl handla om en minskning av spelet storlek och grafiska prestanda för nån nedgradering så att 360´n paller trycket!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Och japanskt tal kan man ju glömma då den pluttliga DVD-skivan inte rymmer både och. Om man ska tro utsagor kring FFXIII...

Medlem

ja fy bubblan ifall det skulle bli mer än en dvd skiva eller dlc för japanskt snack...

Medlem

Varför är det ingen som klagar på mjölkning i Final Fantasy serien?
Bara undrar, har aldrig spelat spelet själv, men känns som det är typ 30 FF titlar.
Men inget mjölk whining.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Varför är det ingen som klagar på mjölkning i Final Fantasy serien?
Bara undrar, har aldrig spelat spelet själv, men känns som det är typ 30 FF titlar.
Men inget mjölk whining.

För att spelen är alla otroligto lika, Det enda de har gemensamt är namnet CID, Chocobos samt Krystaller.

Medlem

Och alla spelen i huvudserien är RPG och har så japansk story att man får kräkningar. Huvudpersonen är alltid döpt efter ett objekt eller fenomen, gärna inom väder. Detta för att man på ett desperat sätt försöker återskapa "magin" från sjuan (som idag suger hårdare en våran nya elextrolux dammsugare). Jag brukar ofta ta from ff7 bara för att den gör så fint på golvet.

Hoppas ff14 kommer med flera munstycken så jag kan ta mattorna också.

Skrivet av Morganrone93:

Varför är det ingen som klagar på mjölkning i Final Fantasy serien?
Bara undrar, har aldrig spelat spelet själv, men känns som det är typ 30 FF titlar.
Men inget mjölk whining.

Klart det finns folk som klagar på det vansinniga mjölkandet i FF-serien -- jag är en av de. Sedan Squaresoft och Enix gick samman har det dessvärre skett en rejäl urholkning av FF-varumärket på grund av alla otaliga spinoffs, prequels, mobilspel, konverteringar och liknande. Det är synd, för en gång i tiden så kändes varje nytt FF-spel som ett tungt släpp.

Nu? Not so much, nu släpps ju en handfull undermåliga FF-titlar varenda månad. Visst kan man säga att det är skillnad på spinoffs och "huvudspel"... men nja, förr eller senare tröttnar man på alltihop när t om huvudspelen blir delar i Fabula Nova Crystallis, Ivalice Alliance och Compilation of Final Fantasy VII. Rörigt och ointressant.

Och ja, för att klargöra. Jag fullkomligt älskar serien och flera delar tillhör mina absoluta favoritspel. Detta är alltså inte kritik från en hater.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Morganrone93:

Varför är det ingen som klagar på mjölkning i Final Fantasy serien?
Bara undrar, har aldrig spelat spelet själv, men känns som det är typ 30 FF titlar.
Men inget mjölk whining.

Klart det finns folk som klagar på det vansinniga mjölkandet i FF-serien -- jag är en av de. Sedan Squaresoft och Enix gick samman har det dessvärre skett en rejäl urholkning av FF-varumärket på grund av alla otaliga spinoffs, prequels, mobilspel, konverteringar och liknande. Det är synd, för en gång i tiden så kändes varje nytt FF-spel som ett tungt släpp.

Nu? Not so much, nu släpps ju en handfull undermåliga FF-titlar varenda månad. Visst kan man säga att det är skillnad på spinoffs och "huvudspel"... men nja, förr eller senare tröttnar man på alltihop när t om huvudspelen blir delar i Fabula Nova Crystallis, Ivalice Alliance och Compilation of Final Fantasy VII. Rörigt och ointressant.

Och ja, för att klargöra. Jag fullkomligt älskar serien och flera delar tillhör mina absoluta favoritspel. Detta är alltså inte kritik från en hater.

Och just därför är den värd såå mycket mer!

Jag har ungefär samma inställning. Alla spinoffs är för mig helt ointressa, men huvudspelen är för mig bland de viktigaste spelsläppen som görs.

Medlem

Snälla, kom till 360!

Medlem

FF13 sög ju nåt oerhört så undra om de gör rätt denna gång?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

FF13 sög ju nåt oerhört så undra om de gör rätt denna gång?

Lär de inte göra. Square-Enix är i princip döda nu för tiden. Att ens tänka sig att de en gång bara gjorde bra spel är helt ofattbart med tanke på hur sällan de träffar rätt nu för tiden

Medlem

Om det kommer till 360 kan de ju sluta säga att ett spel är konsolexklusivt. Finns liksom ingen mening mer. Hoppas det kommer på 360, det är den enda jag kan hooka till TV:n i mitt rum. <.< (saknar kabeln till PS3)

EDIT: Fy vad alla känns bittra här inne. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Förstår inte vad alla har emot FF13 va ju rätt skönt spel

Dock är ju FF13 verus stor skillnad från ff13

Medlem

slepper dom po x360 hoppas jag att det inte blir nogra kompromisser i grafik och utrymme


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Självklart kommer det till 360, tror ni att dem vill missa några miljoner potentiella kunder bara för att göra dem som äger en PS3 glada? Nope.


signatur

Jaha.

1
Skriv svar