UFC Undisputed 2010

Robot
UFC Undisputed 2010

Ett år efter att Yuke’s gjorde världens första riktiga MMA-spel är de japanska utvecklarna tillbaka med en uppföljare. De fortsätter att närma sig sporten. Men hur mycket närmare har de egentligen kommit?

#yukes, #ea-sports-mma


Medlem
UFC Undisputed 2010

Visst fan är det fult med såna jäkla kodnycklar.. Hatar det!
I huvudsak att man inte kan spela "hela" spelet i framtiden, när spelet åker bort från Xbox Live t.ex.
Är det inte liknande i Red Dead Redemption? Sakerna man får i "limited" är väl via kod? Så när man väl låst upp dom, så blir ju ens kopia bara en "vanlig". Dvs sjunker andrahandsvärdet drastiskt. Så jäkla fult. Stör mig som fan.

Medlem

Spelar själv inte online, så det är nog skitsamma för mig.
Tror detta spel kommer liksom det tidigare, göra mig väldigt nöjd!

Medlem

2009 kör jag och min kusin ganska mycket när vi är med varandra.

Kolla in denna video! 7 sekunders match som slutar med knockout!

http://www.youtube.com/watch?v=cNdQ4lIeB4k


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kom igen FZ.. Ni glömde recensera online delen.

Köpte inte förra spelet pga att så många klagade på lag i online-matcherna. Vill gärna veta om dom fixat till det. Vill också höra lite om "online training camps" systemet.

Lägg ner lite mer tid på recensionen plz.

Medlem
Skrivet av Remus:

2009 kör jag och min kusin ganska mycket när vi är med varandra.

Kolla in denna video! 7 sekunders match som slutar med knockout!

http://www.youtube.com/watch?v=cNdQ4lIeB4k

Jag har lyckats med en sådan knockout, dock på 5 sekunder! Både jag och polaren blev ganska paff när han blev knockad på första slaget

Men jag gillar 2010 skarpt, skönt att det äntligen är här!

Ish
Medlem

Detta var inte det första MMA spelet, och inte 2009 heller. Fanns för fan MMA spel typ 2001 eller nått.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av Ish:

Detta var inte det första MMA spelet, och inte 2009 heller. Fanns för fan MMA spel typ 2001 eller nått.

Men läs vad han har skrivit för fan.

"-Långa laddningstider"

Skämtar ni eller? Det är UFC 2010 ni ska recensera, inte UFC 2009.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Visst fan är det fult med såna jäkla kodnycklar.. Hatar det!
I huvudsak att man inte kan spela "hela" spelet i framtiden, när spelet åker bort från Xbox Live t.ex.
Är det inte liknande i Red Dead Redemption? Sakerna man får i "limited" är väl via kod? Så när man väl låst upp dom, så blir ju ens kopia bara en "vanlig". Dvs sjunker andrahandsvärdet drastiskt. Så jäkla fult. Stör mig som fan.

ja, men det är inga " viktiga " saker man ens får.
utan koden kan du fortfarande spela MP och allt problemfritt.

Man fick typ en häst, guld vapen och en outfitt med koden

Skrivet av Håkan:

Visst fan är det fult med såna jäkla kodnycklar.. Hatar det!
I huvudsak att man inte kan spela "hela" spelet i framtiden, när spelet åker bort från Xbox Live t.ex.
Är det inte liknande i Red Dead Redemption? Sakerna man får i "limited" är väl via kod? Så när man väl låst upp dom, så blir ju ens kopia bara en "vanlig". Dvs sjunker andrahandsvärdet drastiskt. Så jäkla fult. Stör mig som fan.

Klart man får extra saker som inte kan användas en andra gång på Red Dead Redemption. Varför skulle man annars köpa Limited Edition när man kan få en gratis kod av någon på internet? Bara dumt.

Skrivet av Mack:

Köpte inte förra spelet pga att så många klagade på lag i online-matcherna. Vill gärna veta om dom fixat till det.

Måste tjata på om mitt största huvudbry: Hur f**n kan man fortfarande år +2000 inte lyckas göra ett spel där man är 2 (eller som i mitt fall Smackdovn vs raw spelen) eller 4 spelare på en fast bakgrund utan lagg när folk lirar hej vilt 20 st i tex MW2 på en stor karta utan märkbara problem??

Är det spelutvecklarna som är inkompetenta?

Gahh blir galen på det här:evil:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja, den här recensionen haglar av motsägelser. Å ena sidan är menyerna svårnavigerade, och å andra sidan så är de mycket smidigare. Singleplayerdelen är involverande och känslosamt men "Men den är fortfarande aldrig riktigt bra. Det är på tok för svårt att på egen hand lära sig hur man på bäst sätt anländer till en match med så mycket energi som möjligt"...

Den meningen är helt enkelt full av faktafel. Testa att minska "Fatigue" till 0% och Conditioning till 0% genom att resta. Fungerar alldeles utmärkt.

Laddningstiderna är toksnabba (särskilt när man installerat spelet) - det låter snarare som en hoppfull EA-fanboy som fått labbarna på detta spelet än en fullvärdig recension.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Ish
Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Ish:

Detta var inte det första MMA spelet, och inte 2009 heller. Fanns för fan MMA spel typ 2001 eller nått.

Men läs vad han har skrivit för fan.

Men hur ska man tolka "Ett år efter att Yuke’s gjorde [b]världens första[(b] riktiga MMA-spel"
hade du tänkt?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Ish:

Detta var inte det första MMA spelet, och inte 2009 heller. Fanns för fan MMA spel typ 2001 eller nått.

Men läs vad han har skrivit för fan.

Men hur ska man tolka "Ett år efter att Yuke?s gjorde [b]världens första[(b] riktiga MMA-spel"
hade du tänkt?

I hans ögon kanske inte de tidigare MMA spelen var så dåliga att de inte ens förtjänas att minnas. Aldrig spelat nått mma spel innan UFC, men har för mig betygen inte blev allt för usla iaf på Pride.
http://www.youtube.com/watch?v=iN2zTMs4zaA

Eller så är det bara så att han är dåligt påläst på sina spel.

Hur som helst, gifz ny/förbättrad recension..

Ish
Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av Ish:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Ish:

Detta var inte det första MMA spelet, och inte 2009 heller. Fanns för fan MMA spel typ 2001 eller nått.

Men läs vad han har skrivit för fan.

Men hur ska man tolka "Ett år efter att Yuke?s gjorde [b]världens första[(b] riktiga MMA-spel"
hade du tänkt?

I hans ögon kanske inte de tidigare MMA spelen var så dåliga att de inte ens förtjänas att minnas. Aldrig spelat nått mma spel innan UFC, men har för mig betygen inte blev allt för usla iaf på Pride.
http://www.youtube.com/watch?v=iN2zTMs4zaA

Eller så är det bara så att han är dåligt påläst på sina spel.

Hur som helst, gifz ny/förbättrad recension..

Ja, det är en tolkning man kan göra. Men det fanns pride spel redan 2001 eller så, sena tt dem sög hör ju inte riktigt hit. Jag tycker att alla street fighter och mortal kombat spel suger, men nog fan är det beat 'em likt förbannat

Men jag förstår vad du menar.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

1
Skriv svar