Nyversion av FFVII skulle ta väldigt lång tid

Robot
Medlem
Nyversion av FFVII skulle ta väldigt lång tid

kör hårt va fan, man behöver inte sikta på FFXIII grafik, FFXII duger fint ^^

Medlem

Hur är det möjligt att det skulle ta 30-40 år?? De behöver ju inte slipa på design eller koncept för världar etc, allt sådant finns ju redan. Visst är det mkt content, men så jäkla stor skillnad är det väl inte emellan FF7 och FFX exempelvis...

Vad missar jag som gör att det skulle ta en sådan tid?

Medlem

Tror de inte räknat på det alls, utan bara tagit en siffra ur luften. Förmodligen för att de inte vill göra en remake tror jag. Låter som de vill få folk att hålla käften, och sluta fråga. Jag håller med.

Medlem

Att slippa skriva storyn och bara göra remake av alla miljöerna borde spara sjukt många timmar.
30-40 år? Räknar man i man-timmar och på deras nuvarande anställningssiffror jämfört mot då så är inte 10-ggr så lång tid speciellt mycket längre..

Medlem

För min del behöver de inte fixa grafiken och sånt skit. Jag ser gärna en ren portning av FF7 precis som med Monkey Island. Hade älskat att få lira det igen!

Inaktiv

Men för helvete, gör inte eventuell remake som FF 13 som är något av det sämsta JRPG's som gjorts.

Istället, ta nuvarande version, arbeta om grafiken för att iallafall klara 720p i widescreen samt snygga upp grafiken lite. Det enda som behöver göras om är faktiskt field-modellerna som även dessa var brutalt fula när spelet släpptes för ca 13 år sedan. Modellerna som används i strid ser ju helt okej ut faktiskt.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Men, är detta en nyhet?
http://kotaku.com/5476141/kitase-ffvii-remake-only-possible-i...

Det är ifrån februari, och där påstår han att det skulle ta 3-4 gånger så lång tid som FF13, som tog 3.5år att utveckla.

Låter kanske mer rimligt än 40år....

Skrivet av jompadoddle:

För min del behöver de inte fixa grafiken och sånt skit. Jag ser gärna en ren portning av FF7 precis som med Monkey Island. Hade älskat att få lira det igen!

Finns ju på Playstation Network för typ 90kr för PS3 och PSP.
Jag tycker för övrigt att en remake antagligen bara tagit död på magin från originalet (åtminstone för oss hardcorefans). Squenix borde efter Fabula Nova Crystallis lägga tid och resurser på nån ny och fräsch storsatsning istället. Men chansen för att det ska hända är ju såklart... inte stor.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Vilket larvigt uttalande.
FFVII är enligt mig det bästa spelet som gjorts.
Att göra en remake kan ju inte ta 30-40 år...man har ju redan hela spelet klart man måste bara göra om allt det tekniska, det är visserligen som att bygga ett helt nytt spel men jag ser ingenting som tyder på att det skulle ta längre tid än att producera något av de nyare high-end spelen.

Här har man redan storyn och allting klart.

Jag själv hade älskat en remake, MEN orginalet står sig än och jag gråter inte blod över att de inte verkar vara på tapeten.

Tror folk får sluta klaga och tjafsa, och en vacker dag kommer det säkert komma en remake på denna tidlösa klassiker!:)

Medlem

Sedan får jag hålla med om att FFXIII inte var någon höjdare alls och det borde inte ens nämnas i samband med FFVII

Medlem

30-40 år pff, dom är bara lat och inget annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

FF7 behöver ingen remake fan ska man med ny grafik till? det är handlingen man älskar. Ska dom göra en remake så borde det vara hur allting var från sephirots ögon.

Behåll grafiken, behåll alla miljöer, ta allting i omvänd ordning! Gör detta och jag tror verkligen inte att grafiken kommer vara en flaskhals tvärtom det kommer bli nostalgi och än mer kärlek.

Enkelt!


signatur

Godspeed

Medlem

sedan FF8 har det inte kommit ett riktigt bra FF spel, en remake kanske skulle va bra som dom kommer in på rätt spår igen.

som jag sa förra gången... Hur kan det ta 40 år när ett spel som är helt nytt tar 4? Okej för en siffra ur luften eller att de inte vill göra en remake. Men jag slår vad om att fans skulle kunna göra en remake innan 40 år passerat om några ville...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Ge mig en remake av Xenogears istället

Inaktiv
Skrivet av Wingu:

Ge mig en remake av Xenogears istället

Eller bara lansera spelet på PSN, lätt något av det bästa i JRPG-väg som gjorts.

Nu har jag förvisso både amerikansk och japansk utgåva i min samling men hade gärna haft det på PSN också.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av jompadoddle:

För min del behöver de inte fixa grafiken och sånt skit. Jag ser gärna en ren portning av FF7 precis som med Monkey Island. Hade älskat att få lira det igen!

Finns ju på Playstation Network för typ 90kr för PS3 och PSP.
Jag tycker för övrigt att en remake antagligen bara tagit död på magin från originalet (åtminstone för oss hardcorefans). Squenix borde efter Fabula Nova Crystallis lägga tid och resurser på nån ny och fräsch storsatsning istället. Men chansen för att det ska hända är ju såklart... inte stor.

Dessvärre har jag ingen PS3 utan har bytt till Xbox, så jag får skylla mig själv

Medlem

30-40 år? haha.

5-7 år visst, men 30-40? galenskap.

Medlem

Vilka j-a amatörer isåfall... om det skulle ta SÅ lång tid för dem. xD

Det är ju ganska så logiskt att det går SNABBARE när GRUNDEN redan finns.

Det där uttalandet tyder mest på inkompetens tycker jag. :S

Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Wingu:

Ge mig en remake av Xenogears istället

Eller bara lansera spelet på PSN, lätt något av det bästa i JRPG-väg som gjorts.

Nu har jag förvisso både amerikansk och japansk utgåva i min samling men hade gärna haft det på PSN också.

De har det redan på japanska PS Store, bara att skaffa ett japanskt PSN-konto.

Skrivet av jompadoddle:

Dessvärre har jag ingen PS3 utan har bytt till Xbox, så jag får skylla mig själv

Ja, det var ju synd.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Inaktiv
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Wingu:

Ge mig en remake av Xenogears istället

Eller bara lansera spelet på PSN, lätt något av det bästa i JRPG-väg som gjorts.

Nu har jag förvisso både amerikansk och japansk utgåva i min samling men hade gärna haft det på PSN också.

De har det redan på japanska PS Store, bara att skaffa ett japanskt PSN-konto.

Får räcka med europeiskt PSN. Synd bara att nästan inget kommer till den.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

30-40ÅR?! Är dom tokiga? IMO är FFVII ett perfekt spel, men bara för att utveckla grafiken eller vad det nu är dom vill utveckla så behöver det väl inte ta 30-40år O_o...

KZ2 klassat som ett av de snyggaste (Baserat på den tekniska delen) spelen på många år och hur länge tog det att göra det spelet liksom? Jo det kan jag säga er, 5ÅR! som Nether sa lite längre upp, det är 100% lathet och för att tillägga dumhet!


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Wingu:

Ge mig en remake av Xenogears istället

Eller bara lansera spelet på PSN, lätt något av det bästa i JRPG-väg som gjorts.

Nu har jag förvisso både amerikansk och japansk utgåva i min samling men hade gärna haft det på PSN också.

De har det redan på japanska PS Store, bara att skaffa ett japanskt PSN-konto.

Får räcka med europeiskt PSN. Synd bara att nästan inget kommer till den.

Haha spela FF på Japanska? XD Snacka om guidekrävande XD (om du inte kan japanska ofc )


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

30-40 år låter ju lite väl. Jag tycker faktiskt att det inte skulle göra så mycket om de skippar det helt enkelt. Spela originalet, eller ett nytt spel för sjutton! Skulle visserligen komma i byxan om spelet hade visats och sett riktigt bra ut, men låt spelet vara istället.

Medlem

med tanke på alla fans förväntningar så förstår jag om man inte vågar på nåt sånt på
- enligt mig- tidernas bästa JRPG, )
Men vartfan kom 30-40 år ifrån? :x

Medlem

Skitsnack. Det är bara en dålig ursäkt för att det inte är ekonomiskt försvarbart.

Medlem

Nya FF-spel har ju tio gånger så mycket content. Det vet väl alla?!

1
Skriv svar