Nytt liv i WW II Online

Medlem
Nytt liv i WW II Online

Det var på tiden alltså. Körde det här för ett par månader sedan, och det hade inte ändrats alls sedan jag körde det då det kom ut. -_-

Medlem

givf screenshots någon, deras sida var bökig på mobilen

Inaktiv

Bästa sim spelet som finns. Har lirat det sen det kom 2001 (tror jag det var) med något års uppehåll nu bara. Gillar man 2a VK, tanks, flygplan, artilleri,skepp eller bara vanligt soldatkrig så är detta spelet för dig. Finns inget liknande alls.

(Om man gillar strategi finns ett "lager" till, då man kan gå med i high command och "styra" kriget)

Medlem

Kul, kanske värt att testa igen då.


signatur

Jag har som the_o spelat spelet väldigt länge med vissa uppehåll.
Jag besämde mig för att testa 1.31 och har enbart lirat en timme eller två nu, men jag tycker fortfarande spelet behöver en Grov dos uppgradering på många plan. Inte minst grafikmotorn, inte för att jag är en grafiknörd men man måste sätta gränser, gubbarna ser fortfarande ut som små trägubbar någon täljt ut med en trubbig morakniv.

Sen är prestandan i spelet precis likadan som alltid, trots en E8500 på 4.2Ghz och ett GTX 295 spelar jag fortfarande spelet runt 15 FPS. Dom måste kasta den här gamla motorn i sjön och göra om allt från scratch.

Jag tänkte börja spela nu igen efter all hype kring 1.31, men ragdolls och anndra smånyheter är inte motivering nog att börja spela igen.

Medlem

Håller nog med, det räcker med att titta på skärmdumparna så ser man att spelet åldrats något förskräckligt.

Körde det här för ett par år sedan och tyckte redan då att det kändes gammalt.
Det samt allt trassel med att få alla kontroller att fungera på ett vettigt sätt.
Inlärningskurvan är rejält hög om man är nybörjare.

Nä det här får nog vänta ett tag till


signatur

Jäh!

Medlem

Tog en paus senast de harvade med vädret, men nu funkar det bra tycker jag. Flyger mestadels när jag lirar så värdet påverkade en del.

Grafikmotorn har de gjort en hel del med, men att det inte ser så mycket bättre ut är ju för att de måste göra om innehållet också. De har börjat med en del fordon och fortsätter väl efter bästa förmåga. Det var ju trots allt inte så länge sedan de kickade halva teamet för att kunna överleva.

Sedan ska de väl släppa spelet i Kina snart så då drar de väl förhoppningsvis in lite stålar så de kan öka på utvecklingstakten lite.

Medlem

WWIIOL aka Battleground Europe har sedan i fredags (10/8-12) Free Play Account. Med FPA får du Rifle och SMG, samt lite annat som jag inte känner till.

För att få spawna allt måste man betala.

1
Skriv svar