EA Sports Active 2.0 stödjer Kinect

Robot
Medlem
EA Sports Active 2.0 stödjer Kinect

Är E3 publiken verkligen rätt målgrupp..?

Medlem
Skrivet av Warwick:

Är E3 publiken verkligen rätt målgrupp..?

Nej. Jag misstänker att större delen av de som följer E3-nyheter saknar större intresse för sånt här.

Medlem

Eller så joggar man bara några varv runt kvarteret.....

Medlem

Som nån annan sa: EA – please take this game and every other P.O.S. casual fitness game and shove it up your fucking arse. Wankers.

Nu finns det säkert nån som gillar det här... Men om jag vill träna. Vilket jag gör. Så går jag till gymmet eller springer i skogen. Spel handlar oftast om att kunna göra sånt som man INTE kan göra i verkligheten. Inte tvärtom.

kthxbai

Medlem
Skrivet av Fargo:

Som nån annan sa: EA ? please take this game and every other P.O.S. casual fitness game and shove it up your fucking arse. Wankers.

Nu finns det säkert nån som gillar det här... Men om jag vill träna. Vilket jag gör. Så går jag till gymmet eller springer i skogen. Spel handlar oftast om att kunna göra sånt som man INTE kan göra i verkligheten. Inte tvärtom.

kthxbai

du har rätt, då finns det en målgrupp, motivation i såna här spel är högra än att träna själv.

Medlem

När det gäller gympass-övningar (dvs hoppa och skutta) så borde det fungera bra eftersom skillnaden blir liten. (En dator ger instruktioner istället för en människa).
Men låtsas-springa och låtsas-cykla känns bara fel, är den träningen verkligen vettig. Annars finns ju löpband och motionscyklar för de som inte gillar träna ute i alla väder.

Spel som motivation för träning är det inget fel på, men man borde fundera över fördelarna i mediet och anpassa övningarna efter det istället för att bara försöka skapa en kopia av verkligheten.

1
Skriv svar