The Legend of Zelda: Skyward Sword tillkännagivet

Robot
Medlem
The Legend of Zelda: Skyward Sword tillkännagivet

Dem kör iaf live gameplay till skillnad mot vissa andra stort plus!

Medlem
Medlem

Äh, såg inget kul ut alls.

Inaktiv

Ser fram emot detta, hoppas kontrollproblemen är lösta till lanseringen bara.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Än så länge så har Nintendo aldrig gjort ett dåligt Zelda-spel. Litar på att detta kommer bli kvalitet också.

Flakmonkey

Tyckte styrningen verkade lite off, inte i teorin utan hur det fungerade för Miyamoto... Kan ju bero på att de står på en scen nu vilket nog skiljer sig en del från hur det är när man lirar hemma, men det där 1:1-snacket kändes lite överdrivet när de demonstrerade styrningen iaf...

Men men, är ju ett Zelda-spel gjort av Nintendo så lär bli finfint i slutändan ^^

Edit: Verkar ju som om det var just störningar. Så ja, man får vänta på reaktionerna från de som spelar det på plats helt enkelt

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Edit: Verkar ju som om det var just störningar. Så ja, man får vänta på reaktionerna från de som spelar det på plats helt enkelt

Precis vad det kändes som. Ser framemot kommentarer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nya Zelda var det enda som jag blev lite besviken på från Nintendo.
Så det handlar väl mer om att jag hade förväntat mig en annan grafisk stil, för det kommer säkert vara ett superspel.
Men på alla andra plan levererade Nintendo.
Så nu kanske jag ska ge mig och köpa en Wii i väntan på 3DS.
Mycket bättre visning än förra årets och bättre än Microsofts visning igår.
Och nu får vi se om Sony kan slå detta. Med eller utan glasögon.

Medlem

Ser inte ut att kunna leva upp till TP eller OoC så här långt, hoppas jag har fel, uppvisningen gav inget vidare gott intryck.

Hursom så är det ett garanterat köp för mig.

Medlem

Den grafiska stilen ser ut som en blandning mellan Wind Waker och Twilight Princess, passar inte alls tycker jag, nästan fult.


signatur

<3

Medlem

Trailern på väg upp as we speak, stay tuned


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Så. jäkla. najs!!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

jaha måste man ta köpa en ny wii då när detta kommer igen. samma som förra zelda.. Köpte wii lira igenom spelet sen typ sålde wii igen för spelade inget annat, än just Zelda.

Medlem

Det såg ut som att Link var byxlös först...

E3-presentationen var ju rätt pinsam pga problemen de hade, men det de åtminstone kunde visa såg intressant ut.

Medlem
Medlem

Humm, stilen var väl kanske ändå ett steg tillbaka?
Känns som dom slängde in den allvarligare och mer vuxna Link från Twilight Princess och placerade honom i Wind Waker's värld med vissa återbesök på monsterdesign från Ocarina of Time. Typ salig blandning mest.
Svårt att bedöma speciellt mycket från filmen, men kan väl bli trevligt?

Medlem

Jag gillade verkligen grafiken!

Jag tycker mycket mer om Windwaker än Twilight, så det här passade mig perfekt

Medlem

Ser ut som alla andra Zelda spel tbh. Nytt kontrollschema räcker inte. Men om man skulle ändra för mycket skulle fansen börja nerdragea. Tänkte lite på det gamla spelet Die By the Sword där man var en ful skäggig nisse som hade ett svärd som man styrde med musen, såg helt stört ut när man försökte göra nåt

Link tar självmord i sista scenen btw. Hah.

Medlem
Skrivet av Andrige:

Humm, stilen var väl kanske ändå ett steg tillbaka?
Känns som dom slängde in den allvarligare och mer vuxna Link från Twilight Princess och placerade honom i Wind Waker's värld med vissa återbesök på monsterdesign från Ocarina of Time. Typ salig blandning mest.
Svårt att bedöma speciellt mycket från filmen, men kan väl bli trevligt?

Mmm stilen var en enorm besvikelse för mig. Jag rent ut sakt hatar allt som har å göra med Wind Waker's stil, och nu gör dom så här.... Neh, jag kommer inte kunna spela ett nytt Zelda med bra känsla på några år till antar jag.

Inaktiv

Faaaen lika dåligt ljud som i twilight princess.

Medlem

Såg ut som Ocarina of time till Wii. Med tanke på att det enligt mig är det bästa Zelda spelet så ser detta lovande ut.

Inaktiv

Jag var så glad att de släppte TP till Ganecube också så att man kunde spela det med en handkontroll. Tyvärr vill jag luta mig tillbaka och slappna av när jag spelar ett äventyrsspel och använda mig av min tumprecision..... synd synd!

1
Skriv svar