NPD: Red Dead dominerar försäljningslistorna

QRT
Medlem
NPD: Red Dead dominerar försäljningslistorna

Förvånad? Nej.

Medlem

Inte förvånad. Är mest förvånad över att jag inte tycker RDR är roligt. Kan inte hävda att det är dåligt direkt men jag blev så sjukt uttråkad varje gång jag försökte spela det =\

Inaktiv
Skrivet av RDQL:

Inte förvånad. Är mest förvånad över att jag inte tycker RDR är roligt. Kan inte hävda att det är dåligt direkt men jag blev så sjukt uttråkad varje gång jag försökte spela det =\

Det är ju skit roligt! Inte bättre än San Andreas men men! Gta som GTA!

Medlem

RDR är ett underbart singleplayer spel. Onlinedelen är riktigt dålig tycker jag.

Medlem
Skrivet av MinnsMittNamn:

RDR är ett underbart singleplayer spel. Onlinedelen är riktigt dålig tycker jag.

Va? Coop-missions är ju apkul

Medlem

Alltid kul när bra spel säljer bra
Visst, RDR är inte perfekt, men personligen älskar jag spelet, och med tanke på att det säljer bra så ökar det chansen för en uppföljare som är ännu bättre

Medlem

Snälla, porta spelet till PC:n ! Fast gör en bra portning !


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Skulle tro att dom planerat in en uppföljare under tiden dom utveckla RDR, dom fatta nog själv att det va ett mycket bra spel.

Medlem

Släpp det till PC. Seriöst.

Inaktiv

Ni som har lirat Red dead redemption. vad är det för slags pokerspel som finns i spelet? Texas hold em?


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv

Ni som vill ha det till PC, skaffa er en PS3.

Medlem
Skrivet av realin:

Ni som vill ha det till PC, skaffa er en PS3.

Årets kommentar? Den är så dum på så många sätt att jag inte kan sluta skratta...

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Ni som har lirat Red dead redemption. vad är det för slags pokerspel som finns i spelet? Texas hold em?

Texas hold em it is.

Inaktiv
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av Troublegum:

Ni som har lirat Red dead redemption. vad är det för slags pokerspel som finns i spelet? Texas hold em?

Texas hold em it is.

Yee-haw!


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Knappast förvånad, särskilt inte när det väl är det enda rejält hypade spelet som släpps sen maj.... (och nej jag räknar inte in prince of persia, bland hypade stor spel)

Förvånande dock att xbox360 har så mycket mer sålt än ps3.

Medlem

Är det en PC-port på gång?

Medlem

Spelinformation: Alan Wake!

Medlem

Inte förvånad alls. Bra spel ska ha såna siffror.

Är det förresten fler än jag som diggade tärningsspelet (Liars Dice)? Tyckte det var minst lika underhållande som pokern.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Inte förvånad alls. Bra spel ska ha såna siffror.

Är det förresten fler än jag som diggade tärningsspelet (Liars Dice)? Tyckte det var minst lika underhållande som pokern.

Det är det jag spenderar det mesta av min speltid i RDR med

Medlem

hahha san andreas lätt sämsta GTA spelet. Vice city däremot de va sweet !

Medlem
Skrivet av AHTF:

Knappast förvånad, särskilt inte när det väl är det enda rejält hypade spelet som släpps sen maj.... (och nej jag räknar inte in prince of persia, bland hypade stor spel)

Förvånande dock att xbox360 har så mycket mer sålt än ps3.

Det är för att xb360 är populärare i USA. Resten av världen (exkluderat England) så säljer PS3 mer mjukvara och konsoler. Se bara på nordens topp listor så är det tvärt om mot USA.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Kan inte se alls varför dem inte skulle släppa det till PC, det är ju bara titta på GTA serien t.ex som sålde skitbra på PC.

Så jäkla svårt kan det inte vara, måste vara värt att porta.

Någon som vet ifall dem ska porta spelet?

Medlem

haha alan wake, vilket jävla skit det blev, överkört av rockstar som alltid säljer som smör alla deras spel.

Medlem

RDR är ett grymt spel!

Medlem
Skrivet av realin:

Ni som vill ha det till PC, skaffa er en PS3.

Nej tack. Jag har redan en spelmaskin, en PC, som är mer optimal för att lira spel på (enligt mig, so no flame plz). Och eftersom jag tycker PC är bättre vill jag inte slänga 3000 på en playstation 3 för att spela ett spel.

Ge mig PC-version plz!

Medlem
Skrivet av realin:

Ni som vill ha det till PC, skaffa er en PS3.

Eller en XBOX 360. Passa på när Slimmodellen finns till förmånliga erbjudanden. Är iallafall skapligt mycket billigare än o uppgradera en pc. Bara ett bra g-kort kostar ju som en spelkonsol.

Medlem
Skrivet av redmac:

Det är för att xb360 är populärare i USA. Resten av världen (exkluderat England) så säljer PS3 mer mjukvara och konsoler. Se bara på nordens topp listor så är det tvärt om mot USA.

Det beror väl helt på vilket land
Anledningen till att det säljer bättre till 360 är att jänkarnha gillar 360, och att kontrollen enligt de flesta är skönare = fler h speltid utan smärtor. Sen har ju 360-versionen mycket rikare grafik, bättre bilduppdatering etc. Varför betala fullt pris för en sämre produkt?
Får hoppas de fixar det med patch sen till övrigt format...

OnT:
Rockstars spel säljer alltid bra, samma som med Nintendo och Blizzard. DE skulle kunna göra usla spel (Max Payne, Mario's Sunshine) och ändå få bra försäljningssiffror (tyvärr).
Personligen är jag inget större fan av GTA, bäst var San Andreas men övriga har varit tråkiga, enformiga och så hårt scriptade3 att det är omöjligt att få någon form av inlevelse. När samma polis jagar samma tjuv på samma ställe för 5:e gången den veckan ^^

OfT:
Du köper en PC för att spela alla spel, du köper en konsol för att kunna njuta av de exklusiva spelen.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av realin:

Ni som vill ha det till PC, skaffa er en PS3.

Eller en XBOX 360. Passa på när Slimmodellen finns till förmånliga erbjudanden. Är iallafall skapligt mycket billigare än o uppgradera en pc. Bara ett bra g-kort kostar ju som en spelkonsol.

Självklart ska en Xbox360 kosta mindre än att uppgradera en PC till det senaste eftersom man ju får mycket mindre kraft för pengarna.

Medlem

Klart ett av de absolut roligaste spelen jag spelat på konsol på mycket länge, händer så mycket sjukt i det spelet. Kolla här tex: http://www.skrivbordsgeneralen.se/forum/phpBB3/viewtopic.php?...


signatur

Gamer since day one!

12
Skriv svar