Nya frågetecken för Milo & Kate

Robot
Medlem
Nya frågetecken för Milo & Kate
Citat:

Så huruvida följetongen med virtuella snorungen Milo verkligen släpps i slutändan återstår helt enkelt att se, ingen verkar riktigt veta just nu.

Haha that made my day Snorunge är precis va han är.

Och va är det för mening att utveckla ett spel som inte är tänkt att släppas?

Nä, Milo va inget mer än en hög med fejkad skit. Sån pass intelligent AI som beskrevs på förra E3 lär inte vara möjlig med 360ns hårdvara, tror inte ens att det är möjligt med nån "vanlig" CPU.

Släpps Milo så lär det vara sjukt skriptade dialoger där han upprepar sig konstant.

Medlem

Lär dröja 20 år till innan vi får se sådan avancerad AI i spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

erm, ok nu var det ett tag sen man såg videon, men jag är övertygad av att den lilla AIn som milo visade på inte är några problem idag. man lägger in färdiga instancer på färdiga konversationer så som chat botar. fast lite mer avancerat såklart.

Pratar du om det här ämnet så startar den här konversation ect.
Inte så mycket med AI att göra som att kunna lista ut vad du säger, och det är nåt som finns på android redan. eller vad sägs som youtube med undertexter som läses av. inget perfekt, men det går redan idag.

Medlem

@ Mahone
Lol, hårdvaran är knappast avgörande för en AI vet du pojken, speciellt inte då konsolerna har riktigt bra CPU.
Allt handlar bara om att skapa en smart AI, vilket inte är så populärt idag då folk föredrar korkad AI med högre skada som motstånd, det är helt enkelt inte värt det. Men, i ett fritt projekt så kan det fungera.
Personligen tycker jag inte ansiktsigenkänning, några scriptade events. Inte något som direkt borde imponera i längden

Medlem

Dock så försvinner poängen om konversationer är begränsad till vad utvecklarna har valt. Som jag uppfattade det under E3 så ska man kunna prata om vad som helst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@ Neatherblade
Man kan ju alltid hoppas, dock så ser jag av någon anledning vissa begränsningar...
"Hi Milo, du you like my little present for you, I want to play with you" :X
"Milo, look as this random pr0n, 2 girls 1 cup, ain't it hot?

Möjligheterna är obegränsade :X

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ Mahone
Lol, hårdvaran är knappast avgörande för en AI vet du pojken, speciellt inte då konsolerna har riktigt bra CPU.
Allt handlar bara om att skapa en smart AI, vilket inte är så populärt idag då folk föredrar korkad AI med högre skada som motstånd, det är helt enkelt inte värt det. Men, i ett fritt projekt så kan det fungera.
Personligen tycker jag inte ansiktsigenkänning, några scriptade events. Inte något som direkt borde imponera i längden

AI är beroende utav CPUn. För att en karaktär ska kunna ha smart AI för att fatta egna verklighetstrogna beslut och agera som en människa så krävs en snabb CPU som klarar av att göra dessa beräkningar.

Tror du att man bara kan programmera AI och sen köra de på en 386a? Hade bra AI funnits så hade vi haft automatstyrd trafik, robotar på arbetsplatser, men det är något som fattas bara, bra hårdvara för att kunna göra dessa beräkningar.

Bara för att ha ett flytande och realistiskt tal så krävs det otroligt mycket ljudmaterial, varje ord ska kunna genereras i olika tonlägen, som t.ex. arg, rädd, tveksamt osv. Hur snabb CPU tror du det krävs för att kunna räkna ut vilka tonlägen som ska användas och vilka ljudfiler som ska spelas upp för att få en mening att låta bra?

Lyssna bara på Stephen Hawking va grym röst han har.

Milo och den där bruden har på tok för flytande konversation för att vara dynamisk. Milo borde låta mer som Microsoft Sam och Stephen Hawking med dagens teknik.

Medlem

Som sagt AI är det inget direkt behov av då det lär bli nåt i stil med scriptade scener. du ska inte blanda ihop det du såg med det du tror skulle kunna vara.

och ja du kan köra AI på en 386a. för det handlar inte så mycket om hastighet som det handlar om hur den räknar för att klassas som en AI. Det första så kallade AIn var skapad långt innan 386an för övrigt..
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_artificial_intelligen...

Microsoft Sam är 15 år gammalt. idag finns det företag som inriktar sig på att göra såna program, och mycket bland döva som får datorn att läsa upp material. det skulle garanterat inte bli lika bra som dom visa, men det går. men som sagt, MILO första versionen skulle bli en scriptad historia för INGET företag som måste vara vinstdrivande kan lägga tid på så pass mycket research att ta fram ett projekt som detta. Jag tror nog google eller nåt litet företag med private funding, så som militärt inriktade företag, kommer vara dom som leder vägen i denna region som sen spel företag köper upp, eller kopierar.

Medlem
Skrivet av TruB:

Som sagt AI är det inget direkt behov av då det lär bli nåt i stil med scriptade scener. du ska inte blanda ihop det du såg med det du tror skulle kunna vara.

och ja du kan köra AI på en 386a. för det handlar inte så mycket om hastighet som det handlar om hur den räknar för att klassas som en AI. Det första så kallade AIn var skapad långt innan 386an för övrigt..
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_artificial_intelligen...

Microsoft Sam är 15 år gammalt. idag finns det företag som inriktar sig på att göra såna program, och mycket bland döva som får datorn att läsa upp material. det skulle garanterat inte bli lika bra som dom visa, men det går. men som sagt, MILO första versionen skulle bli en scriptad historia för INGET företag som måste vara vinstdrivande kan lägga tid på så pass mycket research att ta fram ett projekt som detta. Jag tror nog google eller nåt litet företag med private funding, så som militärt inriktade företag, kommer vara dom som leder vägen i denna region som sen spel företag köper upp, eller kopierar.

Självklart kan man använda sig utav AI på en 386, men det jag menade va att man skulle kunna använda sig utav Milo's AI på en 386a. Det är stor skillnad på simpel AI och så kallad strong AI.

Här är en lista på vad den ska kunna klara av för att klassas som strong AI:

reason, use strategy, solve puzzles, and make judgments under uncertainty;
represent knowledge, including commonsense knowledge;
plan;
learn;
communicate in natural language;
and integrate all these skills towards common goals.

Dagens processorer ha bara kraft för att kunna simulera en hjärna i ett bi.

Forskare tror att hårdvara för en mänsklig AI inte kommer att finnas förens någon gång mellan 2015 och 2025, och som det ser ut nu så är det 2025 som låter mest logiskt.

Milo kan bli verkligt, men de kommer vara långt ifrån lika imponerande som de som visades på E3. Det kommer vara scriptade dialoger, han kommer säga att han inte förstår de mesta komplicerade meningarna man säger. Saker han lär sig är saker som han är programmerad att lära sig, han kommer alltså aldrig att lära sig att bli en raketforskare, civilingenjör, tandläkare osv. Det han kan lära sig är kanske att kasta en boll, och inte för att han lär sig de, utan att någon har scriptat händelsen, precis som i alla andra spel som finns idag.

http://www.youtube.com/watch?v=CPIbGnBQcJY
Ta och lyssna på Milo, hur flytande hans tal är för att ha en "oskriptad" konversation med Claire, upprepar det hon säger precis som att han förstår vad hon säger.

Nu vet jag inte om det bara är herr Molyneaux som får det att låta bättre än va det är, något som han brukar göra. Men det han berättar om är något som inte är möjligt idag.

Medlem

@ Mahone
Alltså har du bara bevisat vad jag sa, att Milo i allra högsta grad är möjlig att ha på 360, men att den inte kommer att bli lika avancerad som alla tror/vill/hoppas/skynet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ Mahone
Alltså har du bara bevisat vad jag sa, att Milo i allra högsta grad är möjlig att ha på 360, men att den inte kommer att bli lika avancerad som alla tror/vill/hoppas/skynet.

Ja att Milo är möjlig sa jag aldrig emot heller. Det jag sa emot va hur det framstogs vara i tech-demot. Han verkade oerhört intelligent och kunde fatta egna meningar och bilda uppfattningar på ett så bra sätt. Det lär bli något i form med "That's so interesting, please tell me more".

Man lär inte kunna komma hem en dag i från jobbet och förklara hur dagen har varit och att man drog in en snabbis på Ica på vägen hem och köpte knäckebröd och mjölk, och han förstår precis vad jag säger och ger en intelligent respons.

Det lär röra sig mer eller mindre om voice command, vilket har funnits i väldigt många år.

Peter Molyneux är en höjdare på hype, och dom flesta missuppfattar honom.

1
Skriv svar