Var kreativ i Halo: Reach
Grafikmotorn ser verkligen mycket bättre ut denna gången. Tror jag? Men det här är första Halo spelet jag tycker ser intressant ut sen halo1 och 2. Älskade ettan, gillade 2an, 3:an not so much.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Gonna be awesome
De vill se att vi kan göra grymma saker med deras verktyg? Släpp det till PC då och kom tillbaka till era rötter! Man kunde bygga riktigt coola saker med Marathon Infinity, t o m egna singleplayer banor. Och om Forge kunde släppas till PC, nog fasen skulle man kunna göra mycket häftigare saker än vad man kan med en konsols begränsningar.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
De vill se att vi kan göra grymma saker med deras verktyg? Släpp det till PC då och kom tillbaka till era rötter! Man kunde bygga riktigt coola saker med Marathon Infinity, t o m egna singleplayer banor. Och om Forge kunde släppas till PC, nog fasen skulle man kunna göra mycket häftigare saker än vad man kan med en konsols begränsningar.
Till PC kan du redan bygga grymma banor och moddar till de flesta spel, de som fortfarande har stöd för det iaf.
På konsol däremot är det en riktigt utmaning, och ett bevis på teknisk skicklighet om man lyckas slänga med en rejäl banbyggare. Sen skulle Halo som serie aldrig sälja nära på lika bra på PC, men piratas vilt.
Bungie har visat att det går att bygga banor och liknande på konsol, hoppas fler företag fortsätter på samma spår så vi får se fler map-editors värda namnet även på konsol