Var kreativ i Halo: Reach

Robot
Medlem
Var kreativ i Halo: Reach

Vill ha...

Inaktiv

Varenda funktion man nånsin ville ha i halo 3s forge + lite till.
Älsk på bungie!

Medlem

Grafikmotorn ser verkligen mycket bättre ut denna gången. Tror jag? Men det här är första Halo spelet jag tycker ser intressant ut sen halo1 och 2. Älskade ettan, gillade 2an, 3:an not so much.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ser klart skojigt ut, frågan är vad begränsningarna är, typ mängd objekt.

Medlem

Gonna be awesome


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Dorffy:

Varenda funktion man nånsin ville ha i halo 3s forge + lite till.
Älsk på bungie!

Hela Forgehub-communityn är i extas

Medlem

omg jävlar var häftigt

Medlem

Jag fattade inte, skulle detta vara amazing!?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Jag fattade inte, skulle detta vara amazing!?

Haha, flamebait fail

Inaktiv

"jag fattade inte, skulle detta vara amazing!?" herregud alltså, med hjälp utav detta kommer dem skapa så mycket monopol när det kommer till FPS shooters, förstår du inte vad detta innebär..herregud alltså, everything you wanted in a game is now here.

Medlem

De vill se att vi kan göra grymma saker med deras verktyg? Släpp det till PC då och kom tillbaka till era rötter! Man kunde bygga riktigt coola saker med Marathon Infinity, t o m egna singleplayer banor. Och om Forge kunde släppas till PC, nog fasen skulle man kunna göra mycket häftigare saker än vad man kan med en konsols begränsningar.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

De vill se att vi kan göra grymma saker med deras verktyg? Släpp det till PC då och kom tillbaka till era rötter! Man kunde bygga riktigt coola saker med Marathon Infinity, t o m egna singleplayer banor. Och om Forge kunde släppas till PC, nog fasen skulle man kunna göra mycket häftigare saker än vad man kan med en konsols begränsningar.

Till PC kan du redan bygga grymma banor och moddar till de flesta spel, de som fortfarande har stöd för det iaf.
På konsol däremot är det en riktigt utmaning, och ett bevis på teknisk skicklighet om man lyckas slänga med en rejäl banbyggare. Sen skulle Halo som serie aldrig sälja nära på lika bra på PC, men piratas vilt.

Bungie har visat att det går att bygga banor och liknande på konsol, hoppas fler företag fortsätter på samma spår så vi får se fler map-editors värda namnet även på konsol

1
Skriv svar