Blizzard kan tänka sig att utveckla konsolspel

Robot
Medlem
Blizzard kan tänka sig att utveckla konsolspel

Hoppas de inte gör det...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas de inte gör det...

Tror inte man behöver oroa sig för dåliga konsolportningar från Blizzard.

Medlem

Hahaha. Oh nej.
Med deras fantasi så blir det:

Starcraft FPS
WarCraft FPS
StarWar FPS
CraftCraft FPS

Alt är att byta ut FPS mot RTS, så har ni hela bajsmackan klar.
Blizzard.. försvinn tack.

Medlem

Var det inte ett konsollspel om Starcraft på gång ett tag? Det hette väl någonting med Ghost har jag för mig.

Medlem

BLASPHEMY! äger iofs en 360 men gud vad tv spel suger om man jämför med en nyare dator Strunta i o bli sura över mitt statement ni som älskar era tv spel det här är bara vad jag tycker och är mer riktat till min pc kolegor

Medlem
Medlem

nej snälla..

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Blizzard.. försvinn tack.

Om du ogillar Blizzard så mycket, varför då slösa tid på att läsa och kommentera om dem? Tror du är en smyg-wowware innerst inne, ut ur garderoben nu!

Medlem

Sa inte de för ett tag sen att det inte var aktuellt?
Om det nu var så kanske jag missförstod de båda artiklarna...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Go Blizzard!


signatur

War never changes.

Medlem

jag kan se att diablo skulel funka görbra på konsol men man kan hoppas att dom stanar kvar helt på pc så mer företag kan följa deras fotspår så man en kan spela på pc och inte tvingas gå helt över till konsol.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Visst, star Craft Ghost hade fungerat bra, så även WoW och absolut Diablo 3.
Tror nog vi mer eller mindre kan räkna med att diablo 3 kommer til konsol också, då genren är hyfsat stor där med.

Medlem
Medlem

Bara det inte leder till portningar eller/och att de överger PC så kör hårt!

Medlem

Om de är smarta så gör de lite spinoff-serier till konsol, som t.ex. Starcraft Ghost, varför inte ett space-shooter t.ex. Killzone 2 är lite av ett lyckat FPS på konsol som hade funkat i SC-kläder. Tänk Diablo: Begins med inspiration av God Of War? There is no end to the possebillities! Jag ser gärna att de INTE gör portningar av WOW, SC eller Diablo rakt av från PC.

Tror ni Blizzard hade lyckats göra något häftigt med Playstation Move?

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Hipshot:

Hoppas de inte gör det...

Tror inte man behöver oroa sig för dåliga konsolportningar från Blizzard.

Så hade vi sagt om de flesta innan 2005..

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Hipshot:

Hoppas de inte gör det...

Tror inte man behöver oroa sig för dåliga konsolportningar från Blizzard.

Så hade vi sagt om de flesta innan 2005..

Förutom Blizzard som är kända för sina konsolportningar. Starcraft 64?!

Medlem

det ska dom ge fan i!

Medlem

Blizzard har ju lyckats göra riktiga långkörare så man kan ju hoppas på att dom skapar en till konsol med

Inaktiv
Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Xifarian:

Blizzard.. försvinn tack.

Om du ogillar Blizzard så mycket, varför då slösa tid på att läsa och kommentera om dem? Tror du är en smyg-wowware innerst inne, ut ur garderoben nu!

Jag ogillar inte Blizzard på det sättet. Utan att de har inte på konsol att göra i och med att de saknar fantasi.
Kommer de upp med en ny spel serie eller liknande som inte har med *craft att göra så är de välkommna.

Nej, finns ingen wow spelare i denna själ.

Inaktiv
Skrivet av Xifarian:

Jag ogillar inte Blizzard på det sättet. Utan att de har inte på konsol att göra i och med att de saknar fantasi. Kommer de upp med en ny spel serie eller liknande som inte har med *craft att göra så är de välkommna.

Sämsta anledningen jag hört någonsin. Du försöker alltså att antyda att konsollbranchen har "fantasi" och släpper nya intressanta spelserier hela tiden, och inget som görs där är kopior på tidigare spel?

Medlem

[ia=21929 Starcraft 64]


signatur

// FeeAC

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Sa inte de för ett tag sen att det inte var aktuellt?
Om det nu var så kanske jag missförstod de båda artiklarna...

Tänkte samma sak när jag såg den här nyheten. Jag tror dock att det förra inlägget handlade om att Starcraft 2 (eller möjligen diablo3) inte var aktuellt för konsoll?
Kan ha fel...


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv

Om Blizzard får för sig att göra ett konsollspel nu, då kommer det inte vara klart förrän det kommit en ny generation konsoller. Ungefär samma som hände med Starcraft Ghost (som började utvecklas på XBox/PS2, föll över på 360/PS3 och lades ner).

Antingen har de redan hållit på med ett konsollspel länge, eller så kommer de vänta till nästa generation innan de gör något.

Medlem

Hoppas det blir StarCraft: Ghost :>

Medlem

Glöm inte att Blizzard gjorde sin debut på konsol med The Lost Vikings. Ni pc-troll kan gå och krypa in i er grotta igen.

Själv så välkommnar jag gärna nya idéer från Blizzard, för de börjar bli jävligt uttjatat med deras massiva satsning på WoW. Sen 2002 när WC3 släpptes så har dom bara släppt Warcraft produkter, majoriteten WoW så klart. Glöm inte bort oss som hatar WoW!! Ser ju dock lite ljusare ut nu när SC2 släpptes och Diablo 3 är på väg.

Ser gärna ett nytt The Lost Vikings, eller varför inte Rock n Roll Racing

AW8
Medlem
Skrivet av Shrimpkebab:

DAT ASS

Jag såg det med.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Starcraft Ghost såg roligt ut när det annonserades först.. väldigt intressant.. synd bara att man inte hörde någonting utav det senare. =( Det är gärna kul att se spel från olika perspektiv, tid och rum.

123
Skriv svar