Gratistesta Heroes of Newerth

Robot
Medlem
Gratistesta Heroes of Newerth

Jag vill inte bli hookad i det här igen. Lyckades ta mig ut när betan slutade, men jag vet hur beroendeframkallande det är. :S

Inaktiv

Testa det!
Men se till att ha lite skinn på näsan.
Det är det mest otrevliga community jag någonsin sett.

Inaktiv

Testa för bövelen, riktigt bra spel!

äh, communityt är tufft men spela no stats ett tag tills ni blir vana med upplägget, kontrollerna osv så ska det nog gå fint sen

Inaktiv

Jag är antingen helt fantastiskt bra på HoN trots att jag anser mig vara kass på det eller så är inte dess community så hemsk som det låter.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

spelet: 9/10
spelarna: -10/10

Folk kan inte vara otrevligare men fett skönt lir!
För er som inte är ninja pro sen Dota, lira med någon som förklara lite när ni lirar så är det rätt lätt att lära sig basics. Eller så väljer man bara Pred -,-

Medlem

Är du inte totalt hardcore finns ju alltid League of Legends
Det är gratis också.

Medlem
Skrivet av Sevenix:

Är du inte totalt hardcore finns ju alltid League of Legends
Det är gratis också.

League of Legends är lite skönare imho. Det är dessutom gjort av DotA-gänget. Men jag tror det är mycket av en smaksak och jag kan inte påstå att communityn i LoL är trevligare (lite kanske).

LoL har dessutom numera en report-funktion som gör att man kan rapportera folk som förstör spelet.

Medlem
Skrivet av Saxit:

League of Legends är lite skönare imho. Det är dessutom gjort av DotA-gänget. Men jag tror det är mycket av en smaksak och jag kan inte påstå att communityn i LoL är trevligare (lite kanske).
LoL har dessutom numera en report-funktion som gör att man kan rapportera folk som förstör spelet.

"dota-gänget". Yea right.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Sevenix:

Är du inte totalt hardcore finns ju alltid League of Legends
Det är gratis också.

League of Legends är lite skönare imho. Det är dessutom gjort av DotA-gänget. Men jag tror det är mycket av en smaksak och jag kan inte påstå att communityn i LoL är trevligare (lite kanske).

LoL har dessutom numera en report-funktion som gör att man kan rapportera folk som förstör spelet.

HoN har en report oxå soo..

Medlem
Skrivet av blajban:
Skrivet av Saxit:

League of Legends är lite skönare imho. Det är dessutom gjort av DotA-gänget. Men jag tror det är mycket av en smaksak och jag kan inte påstå att communityn i LoL är trevligare (lite kanske).
LoL har dessutom numera en report-funktion som gör att man kan rapportera folk som förstör spelet.

"dota-gänget". Yea right.

De har 2 pers med kopplingar till DoTA.

Skrivet av leagueoflegends.com:

As you may already know, the League of Legends development team includes Steve "Guinsoo" Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve "Pendragon" Mescon who started DotA-Allstars.com...

Medlem

Spela det med polare över valfri VoIP-klient så blir det 100 gånger roligare. HoN är anpassat för 5on5 matcher, alla andra uppsättningar resulterar i att vissa Heros är alldeles för bra. Speceillt stunners är uber i 1on1/2on2/3on3.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

länge sen jag lirade hon (tidiga betan) kanske blir att testa det igen, det varu iofs väldigt roligt, men ja mins inte att communityn var så dålig som alla påstår, kanske blivit sämre sen ja spelade, vem vet


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Gabe:

De har 2 pers med kopplingar till DoTA.

Skrivet av leagueoflegends.com:

As you may already know, the League of Legends development team includes Steve "Guinsoo" Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve "Pendragon" Mescon who started DotA-Allstars.com...

"dota-gänget" /= guinsoo and pendragon. Din formulering, "kopplingar till dota", stämmer ju, men att det skulle vara "dota-gänget" är ju befängt. Guinsoo lämnade dessutom över till icefrog för längesedan, långt innan dota blev vad det är idag. Pendragon startade en fansite.

Medlem

det finns gott om idioter som spelar å gapar och skriker. Men sen de införde report a player funktionen så har det här minskat kraftigt.

Medlem

Föredrar faktiskt League of Legends över HoN - roligare och skönare spel och bra mycket trevligare community.

Medlem
Skrivet av jyggen:

Föredrar faktiskt League of Legends över HoN - roligare och skönare spel och bra mycket trevligare community.

Roligare spel kan jag nog hålla med om men folket är lika mycket A-holes i LoL som i HoN.

Medlem

LoL är till för den sämre skaran spelare. Det vet alla.

Inaktiv

Föredrar LoL, tycker HoN ser för seriöst ut...

Medlem
Skrivet av unavailable:

LoL är till för den sämre skaran spelare. Det vet alla.

Haha, wtf? HoN OCH LoL är bara skit om man gämför med vanilla Dota.

HoN : En dålig community med gnällande pojkar med under 6 månaders spelerfarenhet som verkligen aldrig stänger munnen och anpassar sig inte efter andra spelare och klagar överdrivet mycket för att dom själva spelar dåligt.
Samt en kass utvecklare som istället för att rikta in sig på ordentlig balansering av de få hjältar dom har istället släpper karaktärer som totalrakar hela karaktärlineupen. Vid det här datumet så är HoN absolut SÄMST av alla kloner där ute (Om vi nu inte tar dom kloner som kommit till SC2, dom sög verkligen xD ).

LoL : En lite lamare version av Dota, men helt utanför Dota universe. Det är helt nytt, det enda som är iöverhuvudtaget är likt är ju conceptet och vi som nu spelat Dota länge gillar det inte pga att det just inte har dom karaktärslikheterna som då HoN har.

Men att säga att LoL är sämre vore som att gämföra Starcraft med Red Alert visst det är RTS, men det är verkligen inte samma sak

Medlem
Skrivet av unavailable:

LoL är till för den sämre skaran spelare. Det vet alla.

Om du menar dom som snarare har kul än är hyper-seriösa så ja.

Lol har ju i alla fall gjort lite eget i jämnförelse med HoN som rent ut av bara tog alla hjältar,items osv ifrån DoTA, nog för att det är ett bra concept men varför ska jag investera i HoN när jag lika gärna kan lira wc3 dota, eller lol som jag nu faktiskt spenderar mest tid med.

Medlem

Sen när blev HoN ett strategispel? Det är ett solklart tredjepersons-RPG


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har hört mycket skit om HoN, läste deras forum och blev inte imponerad, min bror spelade även det... eller ja. spelade tills han blev kickad för att han inte var bra nog, tydligen.

LoL har ingen kick function än. +1 där imo.
Annars så är nästan hela League of Legends teamet tidigare anställda av Blizzard, head designer för WoW, Frozen Throne etc. Bara att läsa http://riotgames.com/company/team

Killen som utvecklade mycket av WoW Lore jobbar för Riotgames, Talents, Honor system, Balance också.

Medlem

Helt absurd att dom försöker promota spelet såhär, har haft alla teammates som leavat varje game, helt ospelbart med andra ord.

Medlem

Bra spel men sämsta communityn någonsin. Spelade betan en hel del och slutade bara för att tänka på hjärtat som får arbeta övertid för den satans communityn.

Medlem

spelet i sig är kul och hhelt värt att tästa communityn är inget bra men tänk er skälva det är ett ganska seriöst spel och en enda spelare kan förstöra så mycket för alla i det i jämförelse med andra spel. skall vi ta cs eller andra fps spel så är det bara han som det blir skit för alla andra har skoj endå även om han dör.
i hon om en börjar dö för att han är "kass" så blir det att andra laget blir så bra att man inte längre har en skans att vinna och ojsan där tog en noob bort 20-50min av mitt liv bara för att om jag lämna spelet så får jag en hämsk leav och får inte joina en ganska stor del av alla games som är på listan.
bästa sättet att komma in i spelet är att eöt och hållet skita i communityn och spela med kompisar och "no-stat's servrar" så ingen förlorar nåt mer en tid.
det där med att folk lämnar hela tiden det är inget problem längre eller är i alla fall väldigt sälsynt i dags läget.
om vi skall jämföra hon,lol & dota så tycker jag att man skall spela dota om man inte har råde med hon elelr är ett aldeles för stort fan av det, lol skall du spela om du inte vill spela spel seriöst som alla gratis spel och hon om du gilalr dota men vill ha nåt "enklare" och "anerlunda" i jämförelse med dota.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Ser verkligen inte meningen att gå över från dota till detta. snyggare? jovisst, men mycket opersonligare. Den enda fördelen HoN har gentemot dota är ju interfacen, men nej.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av BudoWhoopass:

Ser verkligen inte meningen att gå över från dota till detta. snyggare? jovisst, men mycket opersonligare. Den enda fördelen HoN har gentemot dota är ju interfacen, men nej.

Eh, den enda fördelen HoN har gentemot DoTA är interfacen?

Min gode herre, jag uppmanar dig till att läsa på denna sida: [http://www.heroesofnewerth.com/].

Det som står i spalterna till vänster och höger är verkligen inte påhitt.

Medlem

Ragequits i LoL ranked? Då har du jävligt låg ELO, ragequit = perma ban om du gör det ett par ggr i Ranked... Mao så möter man på dom precis när man börjar klättra, sen finns det inte...

Tråkig attetyd finns där dock..

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av BudoWhoopass:

Ser verkligen inte meningen att gå över från dota till detta. snyggare? jovisst, men mycket opersonligare. Den enda fördelen HoN har gentemot dota är ju interfacen, men nej.

Eh, den enda fördelen HoN har gentemot DoTA är interfacen?

.

Oj, menade inte interfacen egentligen, utan själva klienten, eller vad vi ska kalla det.

Men det mesta av de andra sakerna ordnar ju tredjepartsprogram till dota.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

12
Skriv svar