Need for Speed: World

Robot
Need for Speed: World

Långköraren Need for Speed har brett ut sig över hela spektrumet i fråga om kvalitet: från halvdan streetracing i Carbon till mer seriös banåkning i det bejublade Shift. Med World testar serien en ny genre - massiv onlineracing.

#need-for-speed-world, #ea, #need-for-speed-shift


Medlem
Need for Speed: World

Verkade inte vara mycket att ha. Man kan säga att det var iaf ett gott försök.
Tackar för en väl skriven recension.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sämst..
Need for speed's dagar är över för längesedan. dom kan lika gärna ta bort nfs titeln som alla verkar titta enbart på

MFC
Medlem

Gratis... Need for Speed... EA... Starter pack... 20 dollar

Nej tack


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ur atikeln: Felet är väl egentligen inte helt och hållet utvecklarnas, utan snarare att genren har sina begränsningar

Felet är ju helt och hållet utvecklarnas, det kunde ha hur mycket pontential som helst om utvecklarna (EA) någon gång kunde lyssna på NFS fansen.

World som det är nu är princip ett spel man redan har står i bokhyllan med "lite" snyggare grafik och en annorlunda online-funktion.

Har redan härjat på World forumet om hur j***la dåligt world är.

För dem som minns redline streetracing eller vad det hette. Det är något de skulle kunna titta på, där har vi ett spel som än idag är kul att hålla på med. Men buggar fanns det gott om.

Det är bara att inse att de mjölkar folk på pengar genom att släppa skit med en känd titel.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Suck...

Kvantitet före kvalitet

Medlem

Hoppas bara att inte Test Drive Unlimited 2 blir en lika stor flopp D:

Medlem
Skrivet av henkile:

Hoppas bara att inte Test Drive Unlimited 2 blir en lika stor flopp D:

Har jag svårt att tänka mig, men det får vi hålla tummarna för att det inte gör.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:

För dem som minns redline streetracing eller vad det hette. Det är något de skulle kunna titta på, där har vi ett spel som än idag är kul att hålla på med. Men buggar fanns det gott om.

Så vitt jag kommer ihåg hette det endast Redline Racing. Där man kunde åka på en hund till och med (?). Var så otroligt ung på den tiden när jag och pappa satt och spelade det på kvällarna

Medlem

Tyvärr känns det som att NFS har i stort sätt bara halkat längre å längre ner sen NFS: Most Wanted... det spelet tycke iaf jag var riktigt kul

Medlem

Meh, känner igen delar av banorna från gamla NFS-spel och nu blir jag väl flejmad men jag är så innerligt trött på att allt måste vara onlinespel nu. Jag avskyr att spela mot andra människor på så många olika sätt! (nej, inte folkilsken mer än nån annan faktiskt och det är inte det här som är tråden)

Det kändes som en budgetversion av blur, men fulare och varenda meny var nerlusad med "köp en boost".


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Wiiga:

För dem som minns redline streetracing eller vad det hette. Det är något de skulle kunna titta på, där har vi ett spel som än idag är kul att hålla på med. Men buggar fanns det gott om.

Så vitt jag kommer ihåg hette det endast Redline Racing. Där man kunde åka på en hund till och med (?). Var så otroligt ung på den tiden när jag och pappa satt och spelade det på kvällarna

Jag tror ni tänker på olika spel.
Spelet han tänker på är troligen Street Legal Racing: Redline

Medlem
Skrivet av bastard:

World inriktar sig helt och hållet på illegal streetracing, och tyvärr betyder det att realismen får maka på sig.

http://images.thetruthaboutcars.com/2009/04/fear_and_loathing.jpg
"Fuck reality."


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

hot pursuit kanske blir bättre.

Medlem

Hade väl visst kunnat bli kul om man hade haft stor fokus på att levla, förbättra bilen genom att klara olika utmaningar m.m. Hade det varit mer varierat kunde ju detta var kul. Att spela mot andra skulle ju också kunna vara kul om det fanns möjlighet t.ex. för en skicklig spelare att förnedra någon genom att vinna med en folkvagn mot en ferarri typ (genom att var mkt skickligare t.ex) eller liknande...

Alltså klart det finns potential för speltypen och detta låter bara som ett svagt försök...

Men men personligen hatar jag open-ended bilspel (burnout förstördes ju i och med det till exempel - älskade de tidigare spelen men det var bara skräp tyvärr)

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Wiiga:

För dem som minns redline streetracing eller vad det hette. Det är något de skulle kunna titta på, där har vi ett spel som än idag är kul att hålla på med. Men buggar fanns det gott om.

Så vitt jag kommer ihåg hette det endast Redline Racing. Där man kunde åka på en hund till och med (?). Var så otroligt ung på den tiden när jag och pappa satt och spelade det på kvällarna

Jag tror ni tänker på olika spel.
Spelet han tänker på är troligen Street Legal Racing: Redline

Jajjemen, så hette det !


signatur

- Wiiga -

Medlem

ser lovande ut för årets nästa två nfs spel!

Medlem

visste att det skulle vara kasst redan första gången man läste om det. vad hade dom väntat sig egentligen......

Medlem
Skrivet av Recension:

World inriktar sig helt och hållet på illegal streetracing, och tyvärr betyder det att realismen får maka på sig.

Sen när är arcadracing något negativt?

Något jag är väldigt trött på är att varje jäkla gång ett NFS spel släpps klagas det på avsaknaden av realism. Sen när är NFS sim?


signatur

Hej! jag är ny här.

KoP
Medlem

Känns som man kan vänta på TDU 2 istället. Hörde av en polare att det dock hade blivit uppskjutet till nästa år. :S Sant el. falskt?

Medlem

Finns det något bilspel som fungerar klockrent online?
(ingen ironi, sarkasm, vrede, eller vad det nu kan tänkas. Jag bara undrar.)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns som man kan vänta på TDU 2 istället. Hörde av en polare att det dock hade blivit uppskjutet till nästa år. :S Sant el. falskt?

Sant, Q1 2011 säger dem på deras sida.

Testade detta i betan och det var horribelt snällt uttryckt. Extremt dålig bilkänsla, man åker på räls. Det heter world och jag antar dem försökt konkurrera med Test drive unlimited. Roliga är att det tog typ 5 min max att åka runt världen. I TDU tar det typ 50 min att åka runt ön.

Medlem
Skrivet av Xtars:

Tyvärr känns det som att NFS har i stort sätt bara halkat längre å längre ner sen NFS: Most Wanted... det spelet tycke iaf jag var riktigt kul

Needforspeed försvann för långt längre sedan än så.

Efter 2002 har det gått spikrakt nedåt.. Undrar vad som har hänt?

Hot pursuit 2 var det sista riktiga spelet.

R.I.P 1995-2002.

Sedan var det en till som pratade om att Nfs inte är en simulator.

När man ser över tidiga "riktiga" nfs-titlar så var det lite av en halvblandning faktiskt.

Tycker det är sorligt hur folk tror att underground och spel senare i Serien har med spelets ursprung att göra och så ser man kommentarer som "Gå tillbaka till rötterna som t.ex Underground".

Det är inte Nfs rötter! Det är och var ett snedsteg som fått Nfs att tappa gnistan. Sorligt men sant.

Ish
Medlem

NFS har inte vart bra sedan hot pursuit. Vad är detta. Femte spelet det här året? Känns så i alla fall.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Fasen, trodde detta skulle bli i princip Shift fast mer onlinebaserat.. Gillar Shift, verkligen. Bra simulationskänsla men låter inte realismen ta över så långt att det bara blir nördigt utan det låter det roliga finnas kvar. Bra fartkänsla och bra ljud, synd bara på onlineläget. Men då får man fortsätta köra det då istället helt enkelt

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Recension:

World inriktar sig helt och hållet på illegal streetracing, och tyvärr betyder det att realismen får maka på sig.

Sen när är arcadracing något negativt?

Något jag är väldigt trött på är att varje jäkla gång ett NFS spel släpps klagas det på avsaknaden av realism. Sen när är NFS sim?

Men så kan man å andra sidan vända på steken och fundera på att en ordentlig och verklighetstrogen sim är något folk vill ha?
Men det tycks tillverkarna ha svårt att få in i sina trånga skallar, att lyssna på vad folk vill ha dvs.

Nej det är bättre att utveckla skräp som inte säljer (så bra som det kunde om de bara tog sig i kragen).

Shift var ju ett halvdant försök, men med bilar som svänger lika bra som finlandsfärjan så kunde de ju like gärna gett fan !


signatur

- Wiiga -

Medlem

"hmm.. need for speed säljer bra och mmos är populära, så vi gör ett mmo av skiten, det blir säkert bra.."
sims online nån?

http://piclulz.com/pictures/2008/10/2d6urmc.jpg

På nått sätt är det logiken den samma..

Ish
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Fasen, trodde detta skulle bli i princip Shift fast mer onlinebaserat.. Gillar Shift, verkligen. Bra simulationskänsla men låter inte realismen ta över så långt att det bara blir nördigt utan det låter det roliga finnas kvar. Bra fartkänsla och bra ljud, synd bara på onlineläget. Men då får man fortsätta köra det då istället helt enkelt

Heh, själv så älskar jag realism! Längtar till GT5 så in i helvete!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Heh, själv så älskar jag realism! Längtar till GT5 så in i helvete!

Tur det finns Gran Turismo och Forza som satsar på realism
Forza brukar ha bättre fysik, och GT har fler bilar och bättre grafik (på nya bilar iaf). Synd man inte kan få båda ;P
Undrar om vi får se GT5 innan Forza 4 utannonseras, är ändå tajt. Minns när folk trodde GT5 och Forza 3 skulle konkurrera, det var länge sedan... :/

Skrivet av Tybalt:

Finns det något bilspel som fungerar klockrent online?
(ingen ironi, sarkasm, vrede, eller vad det nu kan tänkas. Jag bara undrar.)

Burnout: Revenge är det klockrenaste jag någonsin spelat
Paradise city var väl okej, men hade tappat nästan all känsla tyvärr...

Ish
Medlem

Paradise city? Menar du inte Burnout paradise? Staden heter ju paradise city.. Det är rätt fränt, jag har det till PS3, men tyvärr så känns det som att man behöver nästan alla DLC's för att det ska vara värt det (jag har inga av dem förutom dem som följer med platinum versionen eller vad det heter) Finns ju typ tjuv och polis, vilket verkar rätt fränt, men har inga polare som har det, så det känns inte så värt det.. Burnout Paradise = Så långt ifrån realism man kan komma men ändå kul. Fartkänsla så det skriker om det.. Och så finns det motorcyklar också.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar