Dragon Age blir animéfilm

Robot
Medlem
Dragon Age blir animéfilm

blire japanska ögon och käftar som är vidöppnade när dom ser nånting?eller blir typ final fantasy ?:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Noooo! The gods have abandoned us!

Medlem

Hoppas det blir som Dantes inferno an animated epic kvalite


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Kan bli intressant men en sak är säker.. Om 4Kids har något att göra med detta så kommer allt att förstöras!

Inaktiv

Kan bli intressant. Det finns ju "vuxenanimes", så om de håller det på den nivåan kanske det blir bra.

Medlem

Animé är inte min grej men det är helt okej när det ursprungligen kommer därifrån. Men jag gillar fan inte när material "portas", så att säga, över till animé. Lika illa som när jänkarna gör en egen version av bra utländska filmer.

Halo animé såg ju anus ut.

Medlem

Kan ju hoppas att det blir nått i stil med det Production I.G åstadkommer och att det blir för vuxen publik. Anime behöver inte innebära att det förekommer vare sig pipröster, spetsigt hår eller tentakler, det finns massor med bra och seriös anime för vuxna!

Medlem

Finns väldigt mycket så kallat "Vuxenanime" eller som det egentligen heter Seinen. Dock måste jag själv nämna att Dragon Age är INTE en Seinen utan något som riktas mot ungdomar eller med andra ord en shounen serie. Då storyn är ganska så typsikt av den stilen.

Men utöver det så kan den ändå bli riktigt bra :P, Min enda stora fråga är ifall det blir en anime eller en amerikansk cartoon med manga stil. Funimation är ju som sagt va ett amerikanskt företag och publicerar enbart Anime i USA. Så vem som sagt va gör den är en HELT annan femma.

---

Nu för er som gillar Seinen ni som inte sett Kaiba borde göra detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Kaiba

Medlem

Låter skoj, <3 dragon age

Medlem

Bara att komma ihåg att medelåldern för "gamers" ligger på närmare 35år...

Medlem

Funimation gör kanon animé, det här kan bli grymt bra.

Medlem

Fan vad de mjölkar.

Medlem

De som känner till Robotech filmen vet att Funimation kan göra bra saker, men frågan är om de kommer att göra det bra...


signatur

Dont force your weakness upon me!

AW8
Medlem

Fy... fan. MAKER'S BREATH!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Vill bara påpeka för de mindre insatta att anime kan, precis som västerländskt tecknat, se ut lite hursomhelst (och inte enbart enorma ögon osv).

[http://www.youtube.com/watch?v=yQ7VPR0i85o]
Seirei no Moribito, bra skit

Förstår faktiskt inte riktigt varför det måste göras en massa västerländsk "anime". Tecknat som tecknat tycker jag. Det blir inte automatiskt bra bara för att man kallar det anime. Det blir inte automatiskt dåligt bara för att det är västerländskt.
Japaner är minst lika kapabla som Amerikaner på att göra skräp (och vice versa)!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Finns väldigt mycket så kallat "Vuxenanime" eller som det egentligen heter Seinen. Dock måste jag själv nämna att Dragon Age är INTE en Seinen utan något som riktas mot ungdomar eller med andra ord en shounen serie. Då storyn är ganska så typsikt av den stilen.

Men utöver det så kan den ändå bli riktigt bra :P, Min enda stora fråga är ifall det blir en anime eller en amerikansk cartoon med manga stil. Funimation är ju som sagt va ett amerikanskt företag och publicerar enbart Anime i USA. Så vem som sagt va gör den är en HELT annan femma.

---

Nu för er som gillar Seinen ni som inte sett Kaiba borde göra detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Kaiba

Tror shounen är en typ av anime/manga där shounen menar att beskriva att det finns en hjälte som är en ung pojke, finns även shoujo/hjältinnor.
Inte helt hundra dock.

Inaktiv

Nej, nu blir det sailor moon av hela skiten!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Rior:

Tror shounen är en typ av anime/manga där shounen menar att beskriva att det finns en hjälte som är en ung pojke, finns även shoujo/hjältinnor.
Inte helt hundra dock.

Nopp. Shounen och Shoujo har med målgruppen att göra. Unga pojkar respektive flickor.

Edit:

Skrivet av Muhammed:

Nej, nu blir det sailor moon av hela skiten!

Awesome sauce

Medlem

Som MugiMugi nämnde så kan animé se ut lite hur som helst. Synd bara att vissa här glömmer att det finns en stor majoritet manga och animationer i japan som är riktat mot vuxna med våld och sex i en form som sällan ses här i västvärlden.

Hört talas om Ichi the killer? Ichi är en snubbe som mördade sina föräldrar, blev adopterad och blev uppfostrad av sin adoptivfar så att han förväxlar sexuell åtrå med mordisk lust, vilket involverade skapandet av ett falskt minne som involverar våldtäkt.

Finns iochförsig en live action film av mangan, men prova söka på "Ichi the killer" och se vilka bilder du får.

Så vad var det där om "Medelåldern är nära 35"?

Nog med gnäll från mig dock, vi får se hur det blir. Funimation är en bra studio och dom kommer nog få fram en film med en teckningsstil som passar Dragon age.

Medlem

Att kalla det för anime är väl lite och ta i. Funimation är ju ett jänkarföretag och deras studio likaså.

Medlem

Hmm... Får väl se hur bra det blir. Jag har stora förhoppningar... har inte sett Dante's Inferno anime'n än. <.< *sticker och hyr den*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Om det inte blir anime med figurer med ruffsigt hår, stora ögon, stor mun, saknad näsa, och massa med konstiga symboler som dyker upp runt huvudena, så kanske det är sevärt.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Om det inte blir anime med figurer med ruffsigt hår, stora ögon, stor mun, saknad näsa, och massa med konstiga symboler som dyker upp runt huvudena, så kanske det är sevärt.

Härlig generalisering du har där, kanske dags att sluta vara naiv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tror inte det kommer bli något vidare om dem inte kör all out seinen, nåt i stil med Vampire Hunter D (inte för att jag gillade den, tror bara det passar ganska bra), knappt då heller, fast å andra sidan så är det en film och inte en serie, brukar bli ganska hyffsat om dem slänger en stor budget på en å en halv timmes speltid.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Bara att komma ihåg att medelåldern för "gamers" ligger på närmare 35år...

Och det finns anime som riktar sig till japanska affärsmän...

Medlem

inb4 Sebastian Lind stavade fel.

Medlem
Skrivet av Wingu:

inb4 Sebastian Lind stavade fel.

Vad stavade jag fel på, käre Wingu?

Moderator | Testpilot

Roliga är ju att folk tror oftast anime antingen är Pokemon, Yugioh eller karaktärer med stora ögon och feta frisyrer.

Finns många serier då (dem flesta kända) allihopa ser "normal tecknade ut"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar