Final Fantasy XIV till 360 inte borträknat

Robot
Medlem
Final Fantasy XIV till 360 inte borträknat

De håller nog i pengarna.

Medlem

kommer denna vara mmorpg?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Betan är riktigt skoj på PC iaf. Själv ser jag MMO's till konsol som rätt .. fel? eller vad man skall säga. Vissa spel passar PC bättre helt enkelt.

Medlem

Undrar hur det har tänkt ut månads avgiften om det sker, med tanke på att man redan har betalat för att lira live.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Maistro:

Undrar hur det har tänkt ut månads avgiften om det sker, med tanke på att man redan har betalat för att lira live.

SE lär ju inte göra FFXIV billigare bara för att Microsoft tar ut en avgift för deras crapy tjänst, samma lär ju gälla med eventuellt mindre dlc'er som kommer kosta på Xbox men vara gratis på PS3/PC samma visa varje gång när det gäller MS :\

Lär ju vara något sånt som sätter käppar i hjulen.
Fast vad jag sett så kostar ett 12månaders live gold bara runt 200kr, dvs typ 16-17kr/månaden. Rätt överkomlig summa men det är också ca. priset på en extra karaktär i FFXIV

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Betan är riktigt skoj på PC iaf. Själv ser jag MMO's till konsol som rätt .. fel? eller vad man skall säga. Vissa spel passar PC bättre helt enkelt.

Visst, RTS passar bäst på PC (undantag möjligtvis RUSE) då man inte anpassat kontrollerna, alla andra genre går minst lika bra att spela på konsol.
"Felet" är att PC reducerats till en MMO-plattofrm, därför släpps alla MMo till PC, där de kan spelas på internet-caféer och i datorhallar. Grafik och liknande blir ju ändå långt under konsol.
MMO kan och har släppt till konsol utan problem, enda risken är att största delen av casual-mmo marknaden sitter på PC, vilket gör konsol till en mindre marknad.

Skrivet av Fuidama:

SE lär ju inte göra FFXIV billigare bara för att Microsoft tar ut en avgift för deras crapy tjänst, samma lär ju gälla med eventuellt mindre dlc'er som kommer kosta på Xbox men vara gratis på PS3/PC samma visa varje gång när det gäller MS :\

FF XI kunde ju släppas till MS konsol utan problem, så lär även ske här. Du får nog spela utan guld-krav, men frågan är om Sony har någon tidsexklusivitet som bråkar?
MS tar visserligen betalt för utrymmet på sina servrar, vilket gör att utgivarna får betala en struntsumma om de vill ge vort DLC gratis, men de flesta är nog snåla (Valve) för att skylla på MS och ta fullpris, mellanskillnaden på dryga hundringen ner i egen ficka.
Sony har för övrigt talat om att göra på samma sätt då gratis serverutrymme är en stor förlust, och i och med att de introducerat en betaltjänst till PSN så känns det som nästa naturliga steg.

1
Skriv svar