Valkyria Chronicles 3 på gång?

Robot
Medlem
Valkyria Chronicles 3 på gång?

Ettan är lugnt ett av mina favoritspel. Synd att det inte har fått mer uppmärksamhet från spelare.

Om nu trean släpps på PS3 så kan man väl tänka sig/hoppas att det blir en side-story (eller alt. story) då en direkt uppföljare till 2:an skulle suga då många PS3-spelare förmodligen inte lär ha spelat 2:an då.

Medlem

Snälla, låt detta vara ett PS3-spel och inte ännu en uppföljare till PSP!

Ettan är ett av de där spelen som är löjligt bra men nästan ingen spelat.

Medlem

Ettan kostar under 200kr på webhallen. Har dock inte köpt det än. Kanske nästa vecka.

Medlem

Ettan är mitt favoritspel till PS3an, vore kul med ytterligare ett spel till PS3. Har ingen PSP, så jag kommer nog aldrig spela tvåan.

Har dock aldrig lyckats övertala någon kompis att spela det, då det inte har trophies.

Medlem

Underbara nyheter. Skaffade en PS3 för två veckor sedan och Valyria Chronicles är det spel jag har spelat mest.

Låt oss bara hoppas att de släpper spelet (och kanske en ny version av tvåan) till rätt format och inte en bärbar konsol.

Medlem

vaaaaaa det fanns en 2a ?!

Medlem

Tyckte att ettan var lite slö men att grunden var underbar. Hoppas att dom tar steget längre den här gången

Medlem

Fick hem VC igår och har hittills tagit mig till Chapter 9. Ett av de svårare spelen till ps3 måste jag säga då vissa strider är nästintill galet utmanande, men samtidigt oerhört belönande när man väl klarar av dem. Så en trea (tvåa för oss som inte har en psp) är en trevlig nyhet.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Fick hem VC igår och har hittills tagit mig till Chapter 9. Ett av de svårare spelen till ps3 måste jag säga då vissa strider är nästintill galet utmanande, men samtidigt oerhört belönande när man väl klarar av dem. Så en trea (tvåa för oss som inte har en psp) är en trevlig nyhet.

Svårt? Det är ju väldigt lätt imo. :0 Bara sista bossen jag hade problem med, tog jävligt lång tid att fatta hur man skulle göra.

Hoppas att det kommer till PS3! Annars blir jag sur... (igen). Älskade första VC, lätt bästa spelet jag spelat!


signatur

PSN: Zynox92

Medlem

VC är en pärla på ps3. Tycker verkligen inte det är svårt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

BME
Medlem

VC är inte direkt svårt, allt handlar om rätt strategi och trupper. Ganska konstigt betygssystem bara som enbart grundar sig på hur många turer man använt. Men sjukt roligt när man bestar AIn, riktigt kul när man gör newgame+ och fienden blir elites.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

1
Skriv svar