Ingen månadskostnad för OnLive

Robot
Ingen månadskostnad för OnLive

Tjänsten blir gratis men du måste fortsatt betala för spelen.

#onlive


Medlem
Ingen månadskostnad för OnLive

Gamepad??
Fucks sake,, trodde man skulle kunna få spela med mus + tangentbord..

Medlem

AMEN vafan som Fox sa GAMEPAD?!?!?!!? och inte nog med att den ser ut son en playstation controll kan ju bara xbox kontroller :/ Jaha kanske man får välja om man har tur :/

Medlem

ahr för mig dom sa att du kommer kunna använda "alla" typer av styrsätt (kontroller/tagentord+mus) men gör en egen kontrol som skall funka till alla deras spel ellern nåt sånt.

annars så är jag en skäptikt till det här med få sina spel stremade i alla fall tills jag har tästat på det. ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Forrestfox; Krqkan : Om ni kollar på lådan så har den två usb-portar. Bör innebära att mus+tbord kommer vara möjligt (Då det faktiskt är pc-spel som ska spelas) troligen så at dosan är optionell.

Krqkan : Nu blev jag nästan ställd, sitter med båda dosorna framför mig här och faktumet är att den som har mest likheter är xbox dosan. Det kan inte vara så att den matta färgen lurar ögat ditt?

Medlem

OnFail!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Använd Onlive på datorn då istället för TVn om ni är oroliga för att inte kunna använda tangentbord och mus.

Adaptern är ju endast till för folk som hellre vill spela på tv eller inte har någon datorn osv. Det är iaf så jag förstått det efter att ha kollat på presentationer.

Inaktiv

OnLive har väl inte kommit till oss i Europa ännu väl?

Inaktiv
Skrivet av anon_1418:

OnLive har väl inte kommit till oss i Europa ännu väl?

Nej

Medlem

Mus och tangentbord ÄR möjligt, va fan tror ni folk spelar med nu egentligen? Handkontrollen är bara ett alternativ om du ska lira på TVn och slippa behovet av en dator.

Medlem
Skrivet av trasen:

Forrestfox; Krqkan : Om ni kollar på lådan så har den två usb-portar. Bör innebära att mus+tbord kommer vara möjligt (Då det faktiskt är pc-spel som ska spelas) troligen så at dosan är optionell.

Krqkan : Nu blev jag nästan ställd, sitter med båda dosorna framför mig här och faktumet är att den som har mest likheter är xbox dosan. Det kan inte vara så att den matta färgen lurar ögat ditt?

Han menar nog att styrspaken och "styrkorset" sitter som på ps3 kontrollen, är ju tvärt om på xbox.

Medlem

Får hoppas de stödjer en vanlig 360-dosa också, har redan en sån till PCn då den är skönare i vissa spel. Nå, det är väl bara bra med lite alternativa kontrollmetoder

Medlem

vadå, spelar folk på OnLive nu eller?

Medlem

Tänker anta att de håller på att bli lite desperata. Förstår inte alls hur de ska ha råd med serverkostnaderna nu.

OnLive är dömt att misslyckas.


signatur

Jaha.

Medlem

Skönt att vi har så många affärsanalytiker här som dömer ut företag

Medlem

Jag gillar deras kontroll. Deras styrkors är inte lika crappy som Xboxens...
Jag trodde OnLive var en tjänst man kom åt genom sin dator och sen spelade spel som man annars inte hade tillräckligt bra systemkrav att spela?
Jag är dåligt uppdaterad...

1
Skriv svar