Oktobers hetaste spel

Robot
Oktobers hetaste spel

Hösten har kommit och med den en våg av efterlängtade spel. En del precis runt hörnet, andra precis runt hörnet bakom oss. Här är hela listan med måsten och kansken under oktober månad!


Oktobers hetaste spel

Star Wars - TFUII? Man undrar ju om de har fixat kontrollerna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag köpte Alan Wake i veckan för dryga 200:- bästa köpet i år strax efter Red Dead Redemption.

Medlem

Har ingen aning om hur kontrollerna är i TFU2, men jag gillade ettan - lite taskigt balanserade bossar bara, en blandning av löjligt lätta och fånigt svåra!

Och Alan Wake var nog årets överraskning. Mest eftersom alla sågade det, och sedan visade det sig vara riktigt bra. Men så är jag ju en gammal Stephen King-fantast förstås...

Kanske borde ha nämnt World of Tanks också, men det vete fan när det kommer ut...

Medlem
Medlem

Är väl bara Fable 3 och möjligtvis New Vegas som är intressanta.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Gillade TFU så 2:an sporrar ett intresse.
Fable 3 och Fallout: New vegas skänns självklart.
Comic jumper var riktigt skönt lir, jag menar i en base of operations när du kollar dina stats spelas en skönt skruvad och rolig låt, ett måste från arcade.

Pssst..Nylund....Nylund, Någon info om nåt möjligt Borderlands 2?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

min fråga är, vart är super meat boy?! borde vart högst upp på listan imo.

Medlem

Byt ut Medal of honor med Black ops så ser det bättre ut

Medlem

Inget Shantae: Risky's Revenge?

Antar det är en ganska obskyr titel för de icke insatta ifs, ser inte mindre fram emot det för det, verkar riktigt bra också av att döma från de reviews som kommit än så länge.

Medlem

Bort med Gothic 4, in med Two Worlds 2!!!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Byt ut Medal of honor med Black ops så ser det bättre ut

Sant, men det kommer ju i november.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv
Skrivet av Mats Nylund:

Har ingen aning om hur kontrollerna är i TFU2, men jag gillade ettan - lite taskigt balanserade bossar bara, en blandning av löjligt lätta och fånigt svåra!

Och Alan Wake var nog årets överraskning. Mest eftersom alla sågade det, och sedan visade det sig vara riktigt bra. Men så är jag ju en gammal Stephen King-fantast förstås...

Kanske borde ha nämnt World of Tanks också, men det vete fan när det kommer ut...

Alla sågade Alan Wake ? Vad snackar du för smörja ?

http://xbox360.ign.com/articles/108/1087706p1.html
9.0
OVERALL
Outstanding av IGN.
---------------------

http://www.gamereactor.se/recensioner/22243/Alan+Wake/

7/10.

--------------------

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/alan-wake

83 out of 100.

--------------------

http://www.gamesradar.com/xbox360/alan-wake/review/alan-wake-...

8 out of 10.

och såvidare, ser ingen sågning nånstans av Alan wake. Och du säger Alan wake sågas av alla, alla vem då ?

För övrigt ser man fram emot Sims 3 och Fable 3, men Fable 3 lär väl sågas av alla också.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag blev varm i kroppen när jag såg Sonic 4 <3


signatur

Game long and prosper

Medlem

Årets spelhöst ser verkligen trisst ut.
Som tur är har det redan dykt upp en del schyssta spel under året att underhålla sig med.

Medlem

OK, det var en dålig formulering. Men det snackades väldigt mycket skit om Alan Wake, och det sålde extremt dåligt, trots bra recensioner. Så "sågades" var väl inte riktigt rätt ord, kanske, men det var det jag var ute efter.

De som vill ha mer obskyra spel kan ju använda kommentarerna för att tipsa om dem. Jag hade förstås begränsat med tid och information, så jag har säkerligen missat en hel del smalare titlar.

Inaktiv

Varför inte Dead Rising 2? Jag har spelat det skit mycket och tycker det tilhör ett av höstens hetaste spel.. Just ja, ni eller snarare en grinig zombie-hatande fjortis till recensent sågade det spelet.

Medlem

Rätt så bra lista, men... "ersätter levlandet (skönt nog)"? Är det bara jag som fortfarande tycker att levlande och stats är fantastiskt kul? Trenden verkar vara att allt sånt ska streamlinas bort, och det är verkligen jättetråkigt.

Inaktiv
Skrivet av Katten_Gustaf:

Varför inte Dead Rising 2? Jag har spelat det skit mycket och tycker det tilhör ett av höstens hetaste spel.. Just ja, ni eller snarare en grinig zombie-hatande fjortis till recensent sågade det spelet.

Man kan reta sig på recsensenter, men det enda som betyder nåt är ju vad man själv tycker om ett spel, inte vad andra tycker.

Ska man blint gå efter rescensenter då lär man missa flera bra spel som man själv kanske skulle gilla.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av Katten_Gustaf:

Varför inte Dead Rising 2? Jag har spelat det skit mycket och tycker det tilhör ett av höstens hetaste spel.. Just ja, ni eller snarare en grinig zombie-hatande fjortis till recensent sågade det spelet.

Man kan reta sig på recsensenter, men det enda som betyder nåt är ju vad man själv tycker om ett spel, inte vad andra tycker.

Ska man blint gå efter rescensenter då lär man missa flera bra spel som man själv kanske skulle gilla.

Ja, det enda jag störde mig på med den recensionen var att recensenten verkade så arg, som om spelet eller utvecklarna sabbat hans sandslott eller tagit hans lunchpengar eller nåt. Annars tyckte jag han gjorde ett bra jobb med att motivera det låga betyget, även fast jag personligen skulle gett spelet ett högre betyg.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag köpte Alan Wake i veckan för dryga 200:- bästa köpet i år strax efter Red Dead Redemption.

Jag hoppas inte du köpte det begagnat! Försäljningen av Alan Wake går annars dåligt och det är ett spel som Remedy borde belönas för imo.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av bapelsin:

Jag köpte Alan Wake i veckan för dryga 200:- bästa köpet i år strax efter Red Dead Redemption.

Jag hoppas inte du köpte det begagnat! Försäljningen av Alan Wake går annars dåligt och det är ett spel som Remedy borde belönas för imo.

Jag köper aldrig någonting begagnat såvida det inte är ett retrospel.

Medlem

Så mååånga bra spel Fallout är ett givet köp

Medlem

Skulle nog vilja se Two worlds 2 i denna listan ochså.

Avstängd

Va fan, Civilization IV då?

Inaktiv
Skrivet av Stephan:
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av Katten_Gustaf:

Varför inte Dead Rising 2? Jag har spelat det skit mycket och tycker det tilhör ett av höstens hetaste spel.. Just ja, ni eller snarare en grinig zombie-hatande fjortis till recensent sågade det spelet.

Man kan reta sig på recsensenter, men det enda som betyder nåt är ju vad man själv tycker om ett spel, inte vad andra tycker.

Ska man blint gå efter rescensenter då lär man missa flera bra spel som man själv kanske skulle gilla.

Ja, det enda jag störde mig på med den recensionen var att recensenten verkade så arg, som om spelet eller utvecklarna sabbat hans sandslott eller tagit hans lunchpengar eller nåt. Annars tyckte jag han gjorde ett bra jobb med att motivera det låga betyget, även fast jag personligen skulle gett spelet ett högre betyg.

Jag överdrev lite för jag tyckte killen skrev en väldigt gnällig och dålig recension även om smaken är som baken. Efter att ha varvat tvåan så tycker jag nästan att det är bättre än ettan även om jag stör mig lite på att man bara kan ha ett visst antal med uppdrag i loggen och att det bara finns 3 saveslots. Skulle lätt ge spelet en 4/5.

Medlem

Saknar Two Worlds II i listan. Släpps 21:a oktober och kommer bli suveränt.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar