Ny Ultima Online-expansion tar med oss på nostalgisk resa

Robot
Ny Ultima Online-expansion tar med oss på nostalgisk resa
Medlem
Ny Ultima Online-expansion tar med oss på nostalgisk resa

Fokusera på att få ut en uppföljare istället för att släppa en expansion till ett spel som är över 12år gammalt.

Inaktiv

Dom får gärna göra en uppföljare och behålla det som gjorde UO till ett bra spel... Tycker dock det är bra att dom håller spelet vid liv fortfarande efter 12 år. Det är ju fortfarande ett av dom bästa MMOs där ute.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fokusera på att få ut en uppföljare istället för att släppa en expansion till ett spel som är över 12år gammalt.

Håller med. Kommer ihåg när de la ner uppföljaren Ultima Worlds Online: Origins ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ultima_Worlds_Online:_Origin ). Blev lagom besviken.

Självklart är det bra med expansioner så de som fortfarande spelar får lite nya grejer. Men modet borde nu finnas att även satsa på en uppföljare!

Medlem

UO var hur bra som helst, aldrig haft så roligt i något annat mmo jag spelat. Även om jag tillbringade mer tid i WoW än vad jag gjort i UO, så är UO fortfarande det bästa. Hade varit trevligt med UO2 med allt som gjorde UO så bra i nyare tappning. Älskar att man förlorade allt när man dog, gjorde det intressant.

Medlem

Nostalgi var ordet. Kommer ihåg när jag köpte min första båt i UO. Eller ja, inte när jag köpte den, utan när jag för första gången hittade ett ledigt ställe att få ner den i vattnet. Överbefolkat var kanske ordet

Medlem

UO kommer förbli det bästa MMO spelet, men tyvär gick det åt skogen när dom började med att införa Trammel (hade varit bättre om dom gjorde en helt ny värld med Trammel rule-set), efter som en heldel communities gick "sönder".

Sen efter UO:3d, UO:Samurai... urgh.. Just awful... Man ska inte blanda 2d med 3d! Det går inte helt enkelt

Men UO var faktiskt det bästa MMO-spelet där ute där man faktiskt kunde ha riktigt riktigt kul. Ingen grinding, om du nu inte ville ha den där Bow of Vanquish, eller liknande saker!

Playercrafted items var helt ok! En ekonomi som faktiskt var intressant! Visst fanns det gold sellers och "duped gold", men inget man grät över direkt!

Seers! Counselors! Gamemasters som hade humor! Några vänner kidnappde en Seer samt en Counselor och krävde från GM's att dom skulle få en kista med "sprit", vilket dom fick! Seers, som gjorde just "din" server unik. Med hjälp av olika world events and what not. Och man ska inte glömma "player controlled" byar! Ja jäklar! det var tider det!

Bounty-hunters vs PK's! (eller Peekays! som vi kallade dom!), Order vs Chaos! Carebears vs the shard! Ahh..

Nästan så man ryser när man tänker på spelet! och hur grymt! roligt det var!

Medlem

Svårt att kalla det trailer för expansionen är det är fråga om en privat trailer som ej är gjord av EA utan gjordes för ett Town Hall (IRL möte för UO-folk).

Medlem

Facks sake, I demand UO2 naow!

UO må vara världens bästa MMO som ger mig presis allt jag vill ha (hus, skillbaserat, recall runes, med mer), men jag är för gammal för att orka med grafiken.. Håller mig till Warhammer Online och WoW för ögonblicket.

Medlem

Jag är fortfarande deprimerad över att jag fick bredband typ 5 år efter alla andra, och aldrig fick chansen att uppleva UO när både MMO scenen och jag var ung. Jag tänka mig att det var en upplevelse utöver det vanliga

Medlem

jag körde med modem!

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Jag är fortfarande deprimerad över att jag fick bredband typ 5 år efter alla andra, och aldrig fick chansen att uppleva UO när både MMO scenen och jag var ung. Jag tänka mig att det var en upplevelse utöver det vanliga

Gick ju utmärkt att spela på 56k... Om det nu inte räkningen som stoppade dig.

1
Skriv svar