Så uppdateras Civilization V - kanske redan nästa vecka

Robot
Så uppdateras Civilization V - kanske redan nästa vecka
Medlem
Så uppdateras Civilization V - kanske redan nästa vecka

Det skulle vara väldigt konstigt om folk var nöjd med den här uppdateringen, då de inte har tagit tag i det som spelarna klagat på. Några exempel.

- fortfarande ingen möjlighet att namnge eller ange destination för save games i multiplayer. Det går med andra ord bara att ladda autosave games. Vilket är värdelöst då man inte kan ha flera spel i gång.

- fortfarande ingen animation for enheter i multiplayer.

- inget stöd för hotseat play.


signatur

???????????????

Medlem

Jag är mest frustrerad över hur otydlig diplomatin är och är rädd att det aldrig någonsin i farstun kommer att förbättras.

Medlem

Med tanke på att det är patchen efter denna som är multiplayer-patchen, så känns det väl inte helt underligt att det inte finns så mycket multiplayer uppdateringar i denna...

Medlem

Jag stör mig på att de har "simplifierat" 5:an så enormt jämfört med tidigare spel i serien. Detta är faktiskt första gången som jag klagar på en sådan sak... men det är ju inte så konstigt när det gäller den här typen av spel där det faktiskt ska handla om strategi och "management".

Medlem

Dom hade ju snackat en del om deras otroligt kraftfulla modtools... Så om dessa verkligen fungerar som påstått så kommer communityn säkert producera en ultra-komplex mod som förbättrar alla aspekter av spelet. Sen så kommer dom ju patcha det här ett tag till, kanske langa ut DLC's, och säkerligen slänga ut minst en expansion.

Men men. Jag lirar inte ens skiten så vad vet jag.

Medlem

AI:n borde ju fixas så att deras ranged units inte alltid går till rutan intill ens egna units före dom skjuter.. Trots att de har minst 2 squares ranged attack... Iaf så skjuter AI:n med sin ranged attack endast om det är typ en insjö mellan dom och min stad/unit etc... Annars går dom till rutan intill och väntar till nästa runda... Rätt retarded tbh. O då kör jag ändå på prince...

Sak nummer två är ju att allt utom domination är ju lönlöst om man vill vinna... Diplomatin är ju sandlådenivå. Pact of cooperation och secrecy agreement är ju två skämt ffs... Man kan ingå secrecy agrrement med två olika civilsationer mot desamma utan att det märks nån skillnad... Ingen av civilisationerna blir arga trotsd att man sitter på dubbla stolar liksom...

Och sen undrar man vafan automated workers är tradingpost kåta för? Absolut inte någon förbättrad worker AI som de snackade om i några av filmerna före release... Lika dumma som vanligt...

Men MP mot riktiga människor är roligt trots bristen på animationer... Det är där spelet tar ikapp allt annat. JUST ONE MORE FREAKIN' TURN!! ^^

Medlem
Skrivet av KatOne:

Dom hade ju snackat en del om deras otroligt kraftfulla modtools... Så om dessa verkligen fungerar som påstått så kommer communityn säkert producera en ultra-komplex mod som förbättrar alla aspekter av spelet.

Det har redan börjat komma en hel del moddar, här är en lista pcgamer har gjort vad dom tycker är dom 10 bästa just nu http://www.pcgamer.com/2010/10/14/top-10-civilization-v-mods/

och här är en sida med massa moddar på http://forums.civfanatics.com/forumdisplay.php?f=393

Medlem

Enda egentligt nödvändiga modden är CCMAT. Innehåller mycket av det som saknas i Civ V. Inkl. AI-fixar.

Medlem

Economy - Can now sell Buildings in a city (to help lower maintenance for obsolete buildings later in the game).

Den är ju något man saknat (som man upptäckte för sent att det inte var möjligt och därmed fick det riktigt tufft under ens första längre spelomgång). Hade gärna sett mer stabilitetsfixar dock, kör jag DX10/DX11-läget så slutar det med att grafiken slutar uppdatera sig efter ett tag. Musen fungerar och jag får ljudeffekterna men spelplanen låser sig och spelet slutar svara ifall jag kör en alt+tab i det läget. DX9-läget fungerar ju men är inte alls lika vackert att titta på.

/ LordDaimos

Medlem

Vad gött att de ska fixa så att kameran inte åker runt så mycket. det kan bli så otroligt störande när man har många enheter i olika delar av världen.

1
Skriv svar