Se den stora Minecraft-uppdateringen

Robot
JMA
Medlem
Se den stora Minecraft-uppdateringen

Ohh, det här blir ännu mer skoj!


signatur

Laktostolerant

Medlem

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i väggen*..

Edit: Blev lite trött på skiten


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Varför är det ett skit spel?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Inte för att var taskigt, men om du har testad Minecraft och du tycker att det är ett skitspel så måste det vara någonting fel med dig.

Jag är grymt glad att FZ håller mig uppdaterad om mitt favorit spel

Föresten uppdatering ser helt sjukt bra ut!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Nog för att alla har olika smak, men sluta tala så objektivt om det.

Hur kan ett skitspel ha 500 000 köpare?

Medlem

Nice nice, synd bara att (mina) texturepacks kommer sluta funka (tills dom uppdateras förstås)

mosoloa1: Men snälla... sluta gnälla och släng dig själv i väggen..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

"Väggen" min gode man.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Vad går det ut på?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Nog för att alla har olika smak, men sluta tala så objektivt om det.

Hur kan ett skitspel ha 500 000 köpare?

hur kunde wow få så många spelare..... (skitspel säljer ;P ) inte för alla spel som solts mycket av är skit. kan inte ytra mig om mindcraft mer att det ser skit ut litte för mycket skit för mig och då är jag inte så krinkig på spelgrafik.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Föresten har jag startat [www.MinecraftSweden.se] som är en svensk Minecraft community site.
Där uppdateras det hela tiden om dom senaste Minecraft nyheterna och vi har en server med bara svenskar.

Vi har det riktigt kul så kom gärna in och spela med oss

Medlem

Någon som har koll fall det blir multiplayer survivalmode i denna patchen eller inte?

Medlem
Skrivet av spegelapan:

Någon som har koll fall det blir multiplayer survivalmode i denna patchen eller inte?

Det finns redan? Men han fixar rätt många buggar i smp, så att man kan ta skada osv.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Vad går det ut på?

Jadu. Eftersom det inte finns något exakt mål i minecraft är det svårt att säga, det är enligt mig en värld där du har chansen att bygga så gott som vad som helst antingen med kompisar eller ensam. Där det blir en utmaning att hitta resurserna och att slåss emot monster (i nuläget endast SP som sagt, men kommer förhoppningsvis fixas i MP nu vid patchen). Det bästa vore i sig om du testade det, just classic versionen som går att testa på hemsidan är enligt mig inte mycket att hänga i julgranen men om man bara vill ha en vag uppfattning om det hela kan man alltid testa det.

Sen kan man ju även på mindre lagliga sätt testa det också men med tanke på att spelet kostar den ynka hundring som det kostar så tycker jag att man lika gärna kan bidra med det istället, att man då dessutom stödjer ett litet spelföretag gör bara saken otroligt mycket bättre enligt mig eftersom jag anser att det är de små företagen som är de viktigaste att stödja.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Trollolololololololololo!

AW8
Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Trollolololololololololo!

Exakt.

Hoppas multiplayer är förbättrad - om inte så duger ändå helvetet gott.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Riksväg 20 då elleeeeer. Varför förvånar det mig inte alls att du är 17år gammal...

Det kommer bli så sjukt skoj med nya updaten! Fortsätt mata info om vår svenska indiestolthet och strunta i trollen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av mosoloa1:

Men snälla..sluta hypa skitspelet och släng det i vägen..

Nog för att alla har olika smak, men sluta tala så objektivt om det.

Hur kan ett skitspel ha 500 000 köpare?

Skrivet av morfin91:

hur kunde wow få så många spelare..... (skitspel säljer ;P )

Min sarkasm-o-meter kan vara okalibrerad, v1lle3, men är inte mosoloa1 snarare subjetiv i sitt påstående?

Morfin91, jag hoppas att du är medveten om att ditt argument är identiskt med det mosoloa1 framförde.

För övrigt anser jag att vi bör anpassa Godwins lag till att gälla World of Warcraft istället.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Underbart! Bästa spel köpet jag gjort, detta kommer göra det ännu roligare!

Medlem

Vill bara påpeka till författaren att "The Slip" är enligt notch själv bara ett placeholder namn kommer troligtvis att heta något annat när patchen väl släpps.

Medlem
Skrivet av Poet:

För övrigt anser jag att vi bör anpassa Godwins lag till att gälla World of Warcraft istället.

Haha, det ligger nånting i det minst sagt.

Skrivet av Grimster:

Vill bara påpeka till författaren att "The Slip" är enligt notch själv bara ett placeholder namn kommer troligtvis att heta något annat när patchen väl släpps.

Jag gillar 'The Slip', behåll det!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tycker inte heller det var något vidare, ett spel utan mål känns rätt meningslöst efter ett tag. Bygga fula grejjer känns inte heller så lockande.
Nä han förtjäna inte mina deg

Medlem

Föredrar "The Underblock" som någon föreslog på hans blog.
Ser bra ut!

Medlem
Skrivet av Fisse:

Tycker inte heller det var något vidare, ett spel utan mål känns rätt meningslöst efter ett tag. Bygga fula grejjer känns inte heller så lockande.
Nä han förtjäna inte mina deg

+1


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag har köpt det och måste bara finna tid att lira...

Att folk har glömt att det är en alpha verkar ju uppenbart, men jag kan väl hålla med om att det inte riktigt finns ett "mål" att uppnå. MEN..Det enda målet att uppnå är väl av sitt eget bygg-ego, att göra någonting fantastiskt - om detta är dåligt(?) så vetefan, men det är i alla fall något som jag kommer testa mig på!

Ps. Sluta dra massa WoW kommentarer... fel forum.

Medlem

Den här uppdateringen kommer bli riktigt najs, och är det bara jag som gillar att spela spel utan mål?


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Utan mål vet jag inte om jag skulle kalla det, snarare göra man sina egna eller så tröttnar man. Vill säga, är man inte det minsta kreativ så är detta spel inget för denne.

Men det är inte hela sanningen:
http://www.minecraft.net/about.jsp

Av intresse från ovanstående länk "Free building mode is fine and dandy, but for many people it will ultimately become boring once you've got it figured out. It's like playing a first person shooter in god mode, or giving yourself infinite funds in a strategy game.. a lack of challenge kills the fun.
For survival mode, I'd rather make the game too difficult than too easy. That also means I'm going to have to include some way of winning the game (or some other climax) to prevent it becoming too exhausting. "

Medlem

Allt det här är verkligen super intressant.. Men är det någon som har koll på hur vida de nuvarande online problemen kommer lösas?

Inaktiv

Vad går det ut på?

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar