"Vi har byggt upp Infinity Ward på nytt"

Medlem
"Vi har byggt upp Infinity Ward på nytt"

Vi får väl helt enkelt vänta och se.

tacka vettja de första två medal of honor spelen till ps1,där man kunde skjuta hjälmen av Fritz. där snackar vi humor!

Medlem
Medlem

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Medlem

http://webbsverige.files.wordpress.com/2010/02/its-alive.png?w=500&h=273
IT'S ALIVE!!

Skrivet av Hannu87:

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Ja, för Treyarch är ju så mycket bättre.

Två spel utvecklade på en annan utvecklares motor (Infinity Ward). Ett som gick tillbaka till eran som vi hoppas komma ifrån (WW2), ett som gick ifrån konceptet ännu mera som gjorde Call of Duty serien intressant (vara en soldat i en arme). Infinity Ward gjorde de bästa Call of Duty spelen (1, 2 och 4) och förblir den bästa utvecklaren av serien. Iallafall killarna som VAR Infinity Ward och nu stack.

Dessutom är nu Call of Duty en rätt så utdaterad serie som inte bygger på sig själv något vidare. På andra sidan stängslet hos grannen så händer det så mycket intressantare saker i FPS genren, visste du tillexempel att det finns utvecklare som arbetar för fullt med att göra banorna i multiplayer FPS spel förstörbara? Du vet, utveckla den jäkla genren?


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av FZ:

... skedde till följd av Zampellas och Wests frånfälle.

Vad dog de av?

Hade hellre sett att studios var mer oberoende gentemot utgivarna men nu är det ju som det är för tillfället.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Hur sjutton kan man föredra Treyarch över gamla Infinity ward? Sist nämnda var ju inte bara först utan slår Treyarch på alla plan. Visst har Treyarch haft ganska bra multiplayer men det kommer inte i närheten av IW. Framförallt levererar IW i SP och gör det riktigt bra. COD3,World at War, Black Ops har ju singeplayer som får en att kräkas.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Detta kan vara bra, hoppas på ett nytt CoD, av nya Infinity Ward. Med lite tur så kanske vi får ett nytt CoD, med nytt menar jag verkligen nytt.... Förhoppningsvis får vi se ett cod som utspelar sig under något krig som inte redan är sönder mjölkat..

Inaktiv

Modern Warfare 3

Medlem

Vet inte om Activision förstår det, men en utvecklarstudio är som ett band. Plockar du bort de ledande delarna av bandet och ersätter med nya personer så kommer musiken inte vara samma som innan. Så kommer det bli i det här fallet också. Alla som gjorde IW till IW är inte kvar, Activision har i princip bara namnet kvar av det "riktiga" IW.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Medlem
Skrivet av showerguy:

Modern Warfare 3

Nej tack, ifall det blir lika obalanserat som Mw2


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mer Call Of Duty: ww2.
Sen skiter jag i vem som gör det så länge de gör det bra.
Skippa singleplayern och satsa allt på ett kick-ass MP spel istället. Lite som RO2 verkar bli.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Problemet är ju att det är samma namn på företaget, men namnet höjer inte kvalitén på spelen. Detta är ju som att starta ett nytt företag...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Hannu87:

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Ja, för Treyarch är ju så mycket bättre.

Två spel utvecklade på en annan utvecklares motor (Infinity Ward).

Infinity Ward? Snarare Id Softwares id Tech 3 motor som är från Quake III Arena som kom för 11 år sedan.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Bra då kan det riva stället igen!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

http://www.threadbombing.com/data/media/31/tumblr_kugf95XVXN1qzvqipo1_500.jpg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bra då kanske man får se bra Call Of Duty igen då?
Black Ops gjorde mig verkligen förbannad på alla sätt och vis.

Medlem

MW2 var ett mycket bra spel, men hade några brister som måste åtgärdas inför en eventuell MW3.

Jag tror inte jag spelat något multiplayerspel mer än MW2 någonsin. Närmare 1 100 timmar har det blivit hittills. Det har varit många svordomar och ilska över detaljer som IW skulle ha gjort bättre, men jag tycker mängden speltimmar och det enorma antalet människor som spelat det kontinuerligt det senaste året talar sitt tydliga språk; IW gjorde ett mycket bra CoD-spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bra.

Nu snälla IW ,gör ett bra Call of Duty spel.

Medlem

Oh the lies


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Vad spelar det för roll vad dom heter? det är ju fortfarande ett "hantverk". Bara för att Activision/Blizzard äger namnet till IW betyder väl kanppast att det blir samma kvalitet(som dessutom sviktade ganska hårt när det gäller kundrespons)?

Edit: Kotick garvar hela vägen till banken igen..

Medlem

Felet är inte Infinity Ward, felet är Activision.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:

Felet är inte Infinity Ward, felet är Activision.

Felet är inte Activision, felet är Kotick.

Felet är inte Kotick, felet är all gamers som bevisar för för Kotick vilka halo-tards ni är.

Så jävla trött på CoD spelande småbarn styr marknaden...

Medlem

kommer aldrig köpa ett cod igen så ja skiter i vilket. de sumpade de iom modern warfare 2 där man krängde kartpaket för hutlösa summor, medvetet gjorde en kort story, lovade special ops extrabanor och sket i att leverera, i de nya tar man bort just special ops (ironiskt när spelet heter black ops) som var omåttligt populärt, singleplayerdelen går inte att köra i coop, utan man hänvisas till ett mp läge från 1999 där man slaktar zombies.
De kan dra åt helvete

Medlem
Skrivet av StrongBad:

MW2 var ett mycket bra spel, men hade några brister som måste åtgärdas inför en eventuell MW3.

Jag tror inte jag spelat något multiplayerspel mer än MW2 någonsin. Närmare 1 100 timmar har det blivit hittills. Det har varit många svordomar och ilska över detaljer som IW skulle ha gjort bättre, men jag tycker mängden speltimmar och det enorma antalet människor som spelat det kontinuerligt det senaste året talar sitt tydliga språk; IW gjorde ett mycket bra CoD-spel.

De e ju bara sorgligt, cod1, cod2 slår ju MW2 med hästlängder i allt, speciellt hur de hanterades på PC sidan.

Sen vem sa att Treyarch tog ett steg tillbaka bara för att dem gjorde ett nytt ww2 spel? Tacka vet jag är otroligt trött på alla mw2 "coolio kids" spel som det finns hur många som helst av, hellre ww2 igen.

Det är ju knappast som om tidsperioden är det som avgör om ett spel är bra eller inte, sen kan man ju personligen föredra ww2 eller inte.

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av Hannu87:

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Ja, för Treyarch är ju så mycket bättre.

Två spel utvecklade på en annan utvecklares motor (Infinity Ward).

Infinity Ward? Snarare Id Softwares id Tech 3 motor som är från Quake III Arena som kom för 11 år sedan.

Du har rätt när det gäller att IW Engine är baserad på id Tech 3, men motorn räknas nog fortfarande som in-house för spelen.

IW Engine
The IW Engine is a game engine developed by Infinity Ward and was used in the highly successful Call of Duty series. The engine was first used with Call of Duty 2 in 2005 under a proprietary license, as well as using the source code of id Tech 3 released under the GNU General Public License (version 2) the same year. An Infinity Ward proprietary engine was once again used in Call of Duty 4: Modern Warfare. The engine did not have an official name until IGN was told at the E3 2009 by the studio that Call of Duty: Modern Warfare 2 would run on the "IW 4.0 engine". Enhanced versions of the engine were used by Treyarch in their Call of Duty games (after Call of Duty 4) and Quantum of Solace.
http://en.wikipedia.org/wiki/IW_engine

Skrivet av zyr0k:
Skrivet av Keasar:

FRANKENSTEIN!

DOC!

Touché


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Hannu87:

Haha infinity ward....Nej tack...Treyarch, ja tack!

Hur sjutton kan man föredra Treyarch över gamla Infinity ward? Sist nämnda var ju inte bara först utan slår Treyarch på alla plan. Visst har Treyarch haft ganska bra multiplayer men det kommer inte i närheten av IW. Framförallt levererar IW i SP och gör det riktigt bra. COD3,World at War, Black Ops har ju singeplayer som får en att kräkas.

LMFAO; ja för MW2 sp var extraordinärt så det förslog?!
MW2 är det sämsta i serien.
Jag lirar hellre WaW än något av IW's 2 senaste kalkoner. Försäljningssiffror är inte allt.
Eller?! Isåfall är BlackOPs det bästa i serien...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

1
Skriv svar