Pip-Pad-tease i Fallout Online

Robot
Medlem
Pip-Pad-tease i Fallout Online

Signat upp fast tvivlar starkt på att detta blir något att ha. De flesta MMORPGs blir skit hela kittet. Fast om det lyckas, ja, bra är bra. Skulle hellre vilja se ett Fallout med samma goda kameravinkel som de tidigare spelen(Fallout 1, 2, tactics)

Inaktiv

Ja förhoppningsvis blir det isometrisk betraktningsvinkel där spelet i första hand blir i tredje persons-perspektiv. Men jag tror nog det blir som i wow där man kan vrida och vända på betraktningsvinkeln, det är förstås inget negativt alls.

Det jag fasar mest över är att inte kunna göra sin karaktär unik. Jag spela endgame med jeans, skinnjacka med axelskydd, tattarhandskar (avklippta fingertoppar) och en kalashnikov. Jag vill inte stå brevid 120 andra karaktärer i exakt likadana powerarmors beväpnade med plasma gatling guns.

Visst då kan jag säkert skapa en karaktär som är så svag att den blåser omkull vid minsta vindpust och bara bära cloth men det är inte det jag är ute efter. Det jag vill ha är ett yttre utseende där man kan ha armor under som kevlar men samtidigt kunna välja vilket som ska synas mest. Fanns pyttelite sådant i wow där man kunde välja att dölja mantel och hjälm men samtidigt bära dem osynligt.

Att kunna skapa en unik karaktär där det finns mängder med möjligheter att skapa eget utseende är nog det viktigaste brevid talang och egenskaper. Det går inte att spela en roll i ett rollspel utan detta. Inte enligt mig i alla fall.

En sista grej jag önskar är att lootet blir sällsynt. man ska vara tacksam för att hitta en rostig köttyxa, hemmagjort armborst eller blyrör. Detta är wasteland. Skräckexemplet är diablo och till viss del wow. Blir så mycket mer känsla när folk står och beunndrar ett ihoplappat hunting rifle som någon lyckosam snubbe glider in med i skrotstaden. Resurserna ska vara knappa. Folk dödar för senaste numret av cat's paw, en kork whiskey och en stekt råtta är en nobelmiddag.

Mark Morgan får gärna göra musiken igen, ja man kan tom återanvända en del från de äldre spelen om nu inte Bethesda har rättigheterna för det.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Håller med dig Troublegum.
Det finns extremt få MMO spel som har detaljerad utstyrsel features.
De spel som har sånt är oftast spel som Second-Life och liknande, sen finns det självklart de lite mindre asiatiska spelen som har någorlunda customization när det gäller utseendet men det är inte riktigt de spel som folk vill spela under lång tid

Förhoppningsvis får man lite mer valfrihet i FO-O än i vanliga FO

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Signat upp fast tvivlar starkt på att detta blir något att ha. De flesta MMORPGs blir skit hela kittet. Fast om det lyckas, ja, bra är bra. Skulle hellre vilja se ett Fallout med samma goda kameravinkel som de tidigare spelen(Fallout 1, 2, tactics)

Du bör titta på hobbyutvecklade FOnline. Det är helt autentiskt de gamla Fallout Spelen. Det är lite av ett problem också. Det är lika brutalt skoningslöst som de gamla spelen och saknar självklart save-funktion då det är ett mmo. Dör du (och alla dör ) så kan den som dödade dig loota ditt lik på allt du äger. Väldigt hardcore med andra ord. Men rätt kul samtidigt. ^^

EDIT: Länk: [http://fonline2238.blogspot.com/]

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Skulle hellre vilja se ett Fallout med samma goda kameravinkel som de tidigare spelen(Fallout 1, 2, tactics)

Nej tack. Det finns många bra anledningar att man slutat med en fast isometriskt kameravinkel. Blir väldigt konstigt att te.x klättra upp för något i den vinkeln, likaså simma under vatten, inte heller kan man se himmlen (kan vara kul/atmosfäriskt, speciellt om spelet har dag/natt och olika väder). Man kan såklart argumentera med att det inte behövs, men jag tycker fördelarna överväger nackdelarna (vilka de nu ens skulle vara?) med en fri kamera som i te.x WoW, där man kan köra isometriskt om man nu ser någon mening i det.

Tvivlar på att detta blir bra.. Det enda MMO jag spelat som jag tyckt varit bra är iofs WoW, och jag har provat nästan alla som kommit på PC, förutom kanske ett 5-tal.


signatur

Kan dom inte uppfinna något eget istället...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är riktigt taggad för detta alltså. Tycker Falloutvärlden, eller postapokalyptiskt över huvud taget skulle vara ascoolt online om det gjordes rätt. Håller tummarna.

Skrivet av walter_iego:

Kan dom inte uppfinna något eget istället...

Vänta... va?

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av walter_iego:

Kan dom inte uppfinna något eget istället...

Vänta... va?

1+
Uhh... wtf??

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kan dom inte uppfinna något eget istället...

+2 [Levelup]
Öööh Va?

Medlem

här var det ett intressant och givande inlägg. tills jag skulle posta det och en ruta med texten, om du ska göra ett inlägg är det bra att du skriver ett först...

Medlem

hoppas verkligen interplay kan klara detta, min dröm är ett riktigt bra postapokaplyptiskt mmo och jag är ett stort fallout fan ända sen jag testade demot på första fallout innan det släppts

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kan dom inte uppfinna något eget istället...

Haha du är fan den största gnällröven på FZ. Finns där något på denna planet du faktiskt gillar?

Iaf angående din kommentar :

Tänk först, skriv sen.

Medlem

får hålla med tidigare talare, men sen är jag ju sjukligt allergisk mot elder scrols som falout är med en annan kostym..

Medlem

Gillar din poäng Troublegum:) Och om ditt nick syftar på albumet av Therapy? så får du ett extra +1 av mig!


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar