Apache: Air Assault

Robot
Apache: Air Assault

Helikoptrar gör som bekant alla spel lite, lite bättre. Eller? Nu är ju en riktig Apache både dyr, svårflugen och ovanliga på svenska civila flygplatser, men ett spel kanske kan släcka törsten.

#dcs-black-shark, #janes-combat-simulations-ah-64d-longbow, #janes-combat-simulations-longbow-2, #apache-air-assault, #call-of-duty-modern-warfare-7


Medlem
Apache: Air Assault

Var det på xbox360 du testade detta?

Funderar skarpt på att skaffa det till PC iom att det har stöd för trackir.

Alltid kul med heli

Medlem

Kan man spela med joystick?

Medlem

Wow, det verkar ju astrevligt. Har Gaijin Entertainment gjort simulatorer förut?

Medlem

Där ser man. Trodde att det skulle suga.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kan man spela med joystick?

Ja det kan du.

Jag tycker spelet är skitgrymt. Det är inte ofta de släpps helikoptersimulatorer på konsol, eller PC för den delen. Black Shark är de enda jag kan komma på som släppts dom senaste åren.

En sak som recensenten glömde nämna var ju den pampiga musiken som spelas upp när man vill ha den som mest

Medlem

Japp, det var på Xbox 360. Funkade perfekt med handkontroll, hur det funkar med joystick på PC vet jag inte. Kan tänka mig att känslan blir annorlunda då... Och TrackIR behövs nästan inte, det är ingen större idé att sitta inne i cockpit, när all info finns tillgänglig ändå i HUD:en.

Som jag sade ovan, så är det ingen hardcore-simulator, LÅNGT därifrån. Men spelet fångar till 90% ändå känslan av att flyga helikopter som fick mig att fastna så hårt för spel som Jane's Longbow. Det enda som stör lite är dogfights mot 5-6 helikoptrar som skjuter raketer som om det inte fanns någon morgondag, men det är mest i de sista uppdragen, och varar inte så länge.

Jag önskar dock att det fanns fler uppdrag där man kunde flyga lite taktiskt, som man kan i vissa. Sitta som skytt och understödja Deltas på marken, eller hänga bakom ett berg och välja ut luftvärnet som mål innan man poppar upp för att avlossa en Hellfire-salva. Det är lite oklart i instruktionerna, men om man väljer ett mål, sedan håller in A-knappen någon sekund, så låser man det målet och kan gå vidare och låsa upp till sju till, INNAN man skjuter alla missiler samtidigt och dödar alla målen på en gång :).

Medlem

...och musiken... Kan inte säga så mycket om den, jag stängde av den efter första uppdraget. Rotorbladens whoppande är musik nog för mig :).

Medlem

Riktigt tråkigt spel utan flyg joystick kan jag lova. riktigt krångligt å trycka på miljoner knappar hit å dit från mus till tangentbord. annars verkar det underhållande medans man väntar på att kaffet ska koka klart

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Japp, det var på Xbox 360. Funkade perfekt med handkontroll, hur det funkar med joystick på PC vet jag inte. Kan tänka mig att känslan blir annorlunda då... Och TrackIR behövs nästan inte, det är ingen större idé att sitta inne i cockpit, när all info finns tillgänglig ändå i HUD:en.

Som jag sade ovan, så är det ingen hardcore-simulator, LÅNGT därifrån. Men spelet fångar till 90% ändå känslan av att flyga helikopter som fick mig att fastna så hårt för spel som Jane's Longbow. Det enda som stör lite är dogfights mot 5-6 helikoptrar som skjuter raketer som om det inte fanns någon morgondag, men det är mest i de sista uppdragen, och varar inte så länge.

Jag önskar dock att det fanns fler uppdrag där man kunde flyga lite taktiskt, som man kan i vissa. Sitta som skytt och understödja Deltas på marken, eller hänga bakom ett berg och välja ut luftvärnet som mål innan man poppar upp för att avlossa en Hellfire-salva. Det är lite oklart i instruktionerna, men om man väljer ett mål, sedan håller in A-knappen någon sekund, så låser man det målet och kan gå vidare och låsa upp till sju till, INNAN man skjuter alla missiler samtidigt och dödar alla målen på en gång :).

Om det liknar Jane's Apache Longbow så är jag nöjd. Har spelat en hel del Ka-50 Black Shark, vilket är en klockren sim, men ibland vill man ha lite mer action också.

Pansarknekt
Skrivet av Mats Nylund:

Det enda som stör lite är dogfights mot 5-6 helikoptrar som skjuter raketer som om det inte fanns någon morgondag, men det är mest i de sista uppdragen, och varar inte så länge.

Det gör det kanske inte heller för dom stackarna. Might aswell go out with a bang.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vill ha lite multiplayer info. Någon som kan vara snäll och skriva lite?

Inaktiv

Har faktiskt haft lite förväntningar på detta spel, med förhoppningen att det ska vara ett riktigt bra action-baserat flygspel. Låter som det träffade rätt, tack för recensionen.

Medlem

Lite kul att FZ.se ger spelet 4/5 samtidigt som PSU.com inte ens vill göra en renodlad recension av spelet för att det är så dåligt

http://www.psu.com/Apache--Air-Assault-%28Non%29Review--a0101...

Medlem

7, 7.5, 8, 7.5 e de betyg ja sett, tror PSU.com borde byta namn till PMS.com...

spelet börjar dessutom på priset 400 för 360 och uppåt, inte direkt ett fullprisspel alltså.

Medlem

jag ger spelet 1,5 utav 5 i betyg, spelet är mediokert på sin höjd.

dåligt ljud, dålig kontroll, spelet känns sjukt orealistiskt och helikoptern beter sig inte alls som ngn helikopter.. det här är ett spel med väldigt hög arkad känsla,

Medlem

4 av 5, där ser man..

Gav demot en ordentlig omgång, men satt mest och skrattade åt hur dåligt det var, på de flesta punkterna..

Så, antingen har dom snofsat till det rejält efter demot eller så har Herr Nylund smuttat på flaskan/orna under provflygningens gång..

Det senare alternativet känns mest troligt..

Medlem

Mats, jag måste kommentera dig.. "man behöver nästan inte sitta i cocpiten" och "trackir behövs ej". Kan dock tala om för er alla att känslan när man sitter i cocpiten (som ett flygspel ska upplevas) med trackir är det smått otroligt. Genom att bara vrida på huvudet flyttar man kanonsiktet dit man vill. Grymt häftigt.

Själv sitter jag med roderpedaler, gasreglage samt joystick och trackir och allt gör bara känslan bättre och bättre.

Helt ärligt kan jag inte förstå att du sitter utanför och ser helikoptern bakifrån om du är flygfanatiker.. Känlsan åker ju ut genom fönstret direkt...

Till er som whinar på spelet kan sägas att det inte är realistiskt om man jämnför mot DCS:BS men det är tillräckligt realistiskt för att man ska trivas om man kör på realistic.. spelar man på training får man skylla sig själv.

Grafiken är otrolig för att vara ett flygspel.

Medlem

Jo, men jag körde ju på Xbox, kändes mer rätt att använda utifrån-vyn då :). Jag är lite nyfiken på PC-versionen, men jag måste säga att det här är det FÖRSTA flygspel jag sett på någon konsol som haft normala kontroller!

Medlem

AI:n i free flight är så otroligt jävla bra och fanimig omöjlig att vinna över. Helt sjukt jävla dåligt gjort!!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

1
Skriv svar