Tim Schafer om varför Double Fine inte gör Windows-spel

Robot
Medlem
Tim Schafer om varför Double Fine inte gör Windows-spel

Jag skulle älska att se ett peka-och-klicka-äventyr på Wii från honom och hans studio

Inaktiv

Pha! Skaffa andra utgivare då, som Microsoft själva eller EA (i värsta fall) - de släpper Windows spel med glädje!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

dumma utgivare


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Pha! Skaffa andra utgivare då, som Microsoft själva ...

Vaddå som släpper till PC? Som Gears of War 2 och Halo 3, menar du?

Medlem

Det är bra, släpp inge skit åt oss pc spelare. Fortsätt tillverka skit till konsolerna.

Medlem

De skulle bara våga att göra Psychonauts 2 konsolexklusivt!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Det är ju sant, Släpper man inget bra multiplayer spel blir det inte mycket försäljning på pc.
Slopa Singelplayer campanjen även om jag tycker om det med, men lägg hellre pengar budgeten på multiplayer så många måste köpa det!

titta bara på Heroes of newerth hur mycket dom har dragit in?

Bra spelide ja kopierad men bra!
Bra mutiplayerdel där man fastnar lätt = win!

Han kan fortsätta göra det han gör, varför ska alla in på PC-marknaden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Det är bra, släpp inge skit åt oss pc spelare. Fortsätt tillverka skit till konsolerna.

Skrivet av walter_iego:

Han kan fortsätta göra det han gör, varför ska alla in på PC-marknaden?

Vet ni vem Tim Schafer är?
Han producerar inte skit men framförallt så handlar det väl för hans del om att komma tillbaka till PC-marknaden.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är ju sant, Släpper man inget bra multiplayer spel blir det inte mycket försäljning på pc.

Typ som Half-Life, Myst, Sim City, Civilization, The Sims, Baldurs Gate/Neverwinter Nights.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Pha! Skaffa andra utgivare då, som Microsoft själva eller EA (i värsta fall) - de släpper Windows spel med glädje!

Var det inte just EA som släpte Brütal Legend?

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Pha! Skaffa andra utgivare då, som Microsoft själva eller EA (i värsta fall) - de släpper Windows spel med glädje!

Tyvärr så gör ju ingen av nämnda det.


signatur

Xd

KoP
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Det är bra, släpp inge skit åt oss pc spelare. Fortsätt tillverka skit till konsolerna.

Dito. Hoppas dom inte portar skiten som finns på pc till konsoll. Truck simulator 2010 etc.

Medlem

PC = Wii?
Att investerarna inte vill slösa pengar på PC kan jag ändå förstå, långt mer piratkopiering och hårdvaror vilket ger fler buggar, men Wii?
Den är ju billig att utveckla till, begränsad och enkel, släng in Mario så säljer spelet minst 10 miljoner även om det suger :/

Inaktiv
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Tpiom:

Pha! Skaffa andra utgivare då, som Microsoft själva ...

Vaddå som släpper till PC? Som Gears of War 2 och Halo 3, menar du?

Jag menar att Microsoft inte blir svåra att övertyga. På senaste tiden har de också sagt att PC marknaden inte skall glömmas bort, fast... vi får se om de håller löftet :\


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Grymma spel som Costume Quest spel skulle fungera till Wii.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar