Robot
Splatterhouse

Våld och blod i spel har alltid varit kontroversiellt. Splatterhouse är ett spel som lever på en enda sak – gissa vad.

#splatterhouse


Medlem
Splatterhouse

Detta spel är mer minus än plus! Som man brukar säga "Den är keff"


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det här spelet hade för 15år sedan trollbundit horder av spelare med sina femkronor i högsta hugg och då med usel grafik till skillnad från nu. Åh så perspektiven ändras med tiden...

Men ja, det verkar idag uselt.

Medlem

Oväntat betyg..

Moderator | Testpilot

Inget jag förväntade mig, men måste få kolla runt på fler ställen innan man bestämer sig. (Bäst man spelar det själv men snarare man dömmer om det är värt att köpa)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade det släppts till XBLA och PSN som först var tänkt så hade det nog fått bättre kritik och jag hade då definitivt tittat lite närmare på det, men som det är nu. ...not so much.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Naaaw, jag som trodde att det skulle bli ett helt ok spel ändå.

Får köpa det när det billigare eftersom jag inte direkt litar på FZ recensioner sedan the witcher, operation flashpoint och bionic commando recensionerna.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Naaaw, jag som trodde att det skulle bli ett helt ok spel ändå.

Får köpa det när det billigare eftersom jag inte direkt litar på FZ recensioner sedan the witcher, operation flashpoint och bionic commando recensionerna.

Yes! Jag är inte ensam om att ha dessa tankar! Inget ont menat om recensionerna, men med just Operation Flashpoint så undrar man ju om ni var mutade eller inte xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ha ha ha!

Vilken sågning! Underbart skrivet, Mats! Jag skrattade rått i min skadeglädje över den omilda behandling du utsatte skräpet för.

Medlem

Dom skulle haft mer än en person som testar och sen skriver. 3st hade varit bra. Den som testade nu tycker nog inte om spel som man ska trycka som en dåre hehehe. Dom har haft fel några gånger redan så lita inte på vad dom skriver.


signatur

Life is short, Play more!

Medlem

minus och minus blir plus!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är man dum nog att göra ett spel där man trycker på en enda knapp för att vinna får man skylla sig själv. Detta spelet förtjänade 1-5 knappt det

Medlem

Hah, jag som väntat mig värsta stormen av folk som älskade spelet och tyckte jag var dum i huvudet :). Men både mitt första och mitt bestående intryck av Splatterhouse är att det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit, och det med en trött, grå och enfaldig God of War-klon. Fast sämre :).

Medlem

Jag motsätter mig inte på något sätt betyget eller recensionen i sig, men jag hoppas Mats Nylund är medveten om att Splatterhouse är en remake av det gamla arkad/Sega Megadrive-spelet med samma namn; därav flera av de udda spelelementen, t ex korridorsegmenten. Det är naturligtvis ingen ursäkt för ett dåligt spel, men det kan vara värt att åtminstone nämna i recensionen.

Skrivet av Mats Nylund:

...det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit,

Knappt minnesvärd!!! pfft argh Rage....!

Jag..? Vi..? Jag spenderade inte godvilligt pengar i drivor på en maskin jag inte fann rolig och utmanande.
Även om det var på den goda tiden då spel inte var för alla och inte var lika upplyst i media som nu. Då bar jag min Geek stämpel med stolthet och inte blev generaliserad med snytiga cod tolvåringar av ignoranus pöbel.

Nya Splatterhouse i sig är som du sa inget märkvärdigt och jag håller med mycket du skrev, inte ens nostalgia räddar denna version. Men att säga att arkad spelet inte var minnesvärt!, min gode herre, det blir till att ta av silkeshandsken och mötas på ärans server i gryningen!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hade den gamla varianten till Genesis.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Läste denna recenssion tillsammans med http://www.youtube.com/watch?v=bI9akyHz_wc

Passade perfekt 8)

Medlem

Tråkigt, men absolut väntat.
Jag älskade ettan och tvåan som liten så att jag nästan känner mig förolämpad att de kliver på varumärket 20 år senare.

Medlem
Skrivet av korsnas11:

Läste denna recenssion tillsammans med http://www.youtube.com/watch?v=bI9akyHz_wc

Passade perfekt 8)

hahahahaha! skrattade mig igenom hela recensionen

Medlem

Av någon outgrundlig anledning blir jag inte sugen på att delta i tävlingen om spelet...

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Mats Nylund:

...det är ett tamt försök att återuppliva en knappt minnesvärd gammal arkadhit,

Knappt minnesvärd!!! pfft argh Rage....!

Jag..? Vi..? Jag spenderade inte godvilligt pengar i drivor på en maskin jag inte fann rolig och utmanande.
Även om det var på den goda tiden då spel inte var för alla och inte var lika upplyst i media som nu. Då bar jag min Geek stämpel med stolthet och inte blev generaliserad med snytiga cod tolvåringar av ignoranus pöbel.

Nya Splatterhouse i sig är som du sa inget märkvärdigt och jag håller med mycket du skrev, inte ens nostalgia räddar denna version. Men att säga att arkad spelet inte var minnesvärt!, min gode herre, det blir till att ta av silkeshandsken och mötas på ärans server i gryningen!.

Så länge vi inte behöver mötas i Splatterhouse, så :).

Bah, bästa Splatterhouse-liret är fortfarande Wanpaku Grafitti till Famicom, alltså. Det borde lokaliseras och släppas via VC så fler får ta del av det supergulliga äventyret.

1
Skriv svar